ابعاد پارکت چوبی - انجمن شهرسازی ایران

ابعاد پارکت چوبی

صفحه اصلی > آگهی : ابعاد پارکت چوبی
ابعاد پارکت چوبی

ابعاد پارکت چوبی

ابعاد پارکت چوبی یکی دیگر از موضوعات قابل بحث در زمینه خرید پارکت ایده­آل به شمار می­رود که در این مقاله به تشریح و بررسی این موضوع می­پردازیم. زیرا زمانی که بحث پارکت چوبی به میان می­آید، موضوعات دیگری همچون انواع پارکت چوبی، ضخامت پارکت چوبی، مزایا و معایت پارکت چوبی و … مطرح می­شود که خریداران نیاز دارند تا نسبت به این مباحث آگاه شوند. بنابراین اگر شما هم جزء افرادی هستید که به نصب پارکت چوبی علاقه دارید؛ تا آخر این مقاله با ما همراه باشید. زیرا قصد داریم تا به معرفی انواع پارکت­های چوبی بپردازیم و ابعاد موجود در هر یک از آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

چرا دانستن ابعاد پارکت از اهمیت زیادی برخوردار است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اگر قبل از خرید پارکت اقدام به شناختن ابعاد آنها نکنید؛ ممکن است که به­خاطر هدر رفتن این کف­پوش­ها، متحمل زیان­های مالی شوید. بنابراین می­توان نتیجه گرفت که اطلاع­داشتن از ابعاد پارکت­ها، باعث می­شود تا هنگام نصب آنها، میزان پرتی­ها کاهش یافته و مراحل کار با صرف کمتر این کف­پوش­های ارزشمند پایان یابد.

معرفی انواع پارکت چوبی

پیش­تر اشاره کردیم که پارکت­های چوبی جزء کف­پوش­هایی هستند که در انواع مختلفی تولید می­شوند. توجه داشته باشید که ابعاد این پارکت­ها ارتباط مستقیمی با نوع آنها دارد. بنابراین به لیستی که در ادامه منتشر کرده­ایم توجه کنید. این لیست شامل انواع پارکت­های چوبی می­شود که بعد از معرفی به بررسی دقیق­تر آنها خواهیم پرداخت:

  • پارکت­های چوبی مهندسی­شده
  • کف­پوش­های چوبی کلاسیک
  • پارکت­های چوبی سالید

همه چیز در مورد پارکت­های چوبی مهندسی­شده و ابعاد آنها

باید بگوییم که تاریخچه این پارکت­ها به دهه 1960 میلادی برمی­گردد. همچنین لازم­به­ذکر است که پارکت­های مهندسی­شده، حدودا 30 درصد از پارکت­های چوبی تولیدشده را تشکیل می­دهند که این آمار نشان­دهنده میزان محبوبیت آنهاست.

بنابراین توجه داشته باشید که پارکت­های چوبی مهندسی­شده از چسبیدن چند لایه متفاوت به وجود می­آیند که در تولید روکش آنها از چوب مرغوب­تری استفاده می­شود. بنابراین باتوجه به این موضوع، خیلی دور از ذهن نیست که در لایه­های زیرین از چوب­های ارزان­تر استفاده شده باشد و همین امر ارتباط مستقیمی با قیمت ارزان این پارکت­ها دارد.

همچنین این نکته را لحاظ کنید که کاربرد اصلی این پارکت­ها در مکان­هایی است که توانایی استفاده از پارکت­های چوبی سالید و جامد وجود ندارد. بنابراین می­توان نتیجه گرفت که باتوجه به نصب آسان، قیمت مناسب، تمیز کردن آسان و جایگزینی پارکت­های سالید، خرید پارکت­های چوبی مهندسی­شده می­تواند یک انتخاب عاقلانه باشد.

در نهایت اگر بخواهیم در رابطه با ابعاد این پارکت­ها صحبت کنیم؛ باید بگوییم که پارکت­های چوبی مهندسی­شده در ابعاد 20 در 120 و 20 در 150 موجود هستند. همچنین اگر به­دنبال پارکت چوبی با ابعاد 30 در 60 هستید؛ خبر خوب این است که علاوه­بر ابعاد گفته­شده، پارکت­های مهندسی­شده را در ابعاد 30 در 60 نیز تولید می­کنند.

هر آنچه که باید در مورد پارکت­های چوبی کلاسیک و ابعاد آنها بدانید

نکته قابل توجه در رابطه با پارکت­های چوبی کلاسیک این است که این پارکت­ها نسبت به پارکت­های مهندسی­شده در ابعاد کوچیک­تری تولید می­شوند.

زیرا کاربرد اصلی آنها در قرارگیری روی پنل­های خاصی است که حتی اگر بخواهید این پنل­ها را به­صورت چرخشی چیدمان کنید؛ نیازی به ابعاد بیشتری از پارکت چوبی کلاسیک نخواهید داشت.

بنابراین توجه داشته باشید که این پارکت­ها در ابعاد 3 تا 10 سانتی­متر تولید می­شوند. همچنین لازم به ذکر است که ابعاد بزرگ­تر آنها، نهایتا تا ابعاد 25 در 25 و 30 در 30 سانتی­متری افزایش می­یابد.

منظور از پارکت تمام چوب سالید چیست و این پارکت­ها چه ابعادی دارند؟

پارکت­های سالید خلاف آنچه در رابطه با پارکت­های مهندسی­شده گفتیم از ساختار تک لایه پیروی می­کنند. بنابراین توجه داشته باشید که در تولید این پارکت­ها از چوب درخت­های افرا، گیلاس، بامبو و راش استفاده می­شود.

اگر هم بخواهیم دررابطه با مزیت­های پارکت­های سالید صحبت کنیم؛ باید به استحکام بالا، مقاومت دربرابر گردوغبار، پاک­شدن سریع لکه­ از روی آنها اشاره­ای داشته باشیم که مجموع تمام این­ها موجب محبوبیت بیش از اندازه پارکت­های سالید شده است.

همچنین فراموش نکنید که پارکت­های سالید را در ابعاد 15 در 90 و ابعاد 10 در 90 تولید می­کنند. لازم به ذکر است که ارقام گفته­شده، جزء مرسوم­ترین و رایج­ترین ابعاد موجود در بازار هستند. بنابراین اگر به­دنبال ابعاد متفاوتی از این پارکت باشید؛ باید خیال شما را از بابت این موضوع راحت کنیم. زیرا یکی از بزرگ­ترین مزیت­های پارکت­های سالید این است که در ابعاد متنوعی تولید شده و در بازار وجود دارند.

جمع­بندی

ابعاد پارکت چوبی یک مسئله جدی و مهم است که نباید از پرداختن به آن غفلت کرد. به­طوری که پیشنهاد می­شود قبل از خرید پارکت چوبی موردنظر، اقدام به شناخت انواع پارکت­ها و ابعاد آنها کنید. به­این­ترتیب علاوه­بر استفاده از مزیت­های کف­پوش­ها و زیبایی فضای خانه،قادر به پیشگیری از پرتی­های احتمالی خواهید شد. زیرا این پرتی­ها موجب هدر رفتن کف­پوش­ها و درنهایت صرف هزینه­های زیادی خواهند شد. بنابراین اگر به­دنبال خرید پارکت­های چوبی هستید؛ پیشنهاد ما این است که بعد از انتخاب نوع و طرح آنها، اقدام به آگاهی پیداکردن نسبت به ابعاد انواع پارکت­های چوبی کنید.

مورفلور یکی از تولیدکننده های قدیمی در زمینه پارکت چوبی است که بدون واسطه محصولات خود را عرضه بازار کرده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر از قیمت پارکت با شماره های 02177083225 – 02177801530 تماس گرفته و یا به سایت https://morfloor.ir/ مراجعه نمایید.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
تکنیک درخت حل مسائل: راهی جهت حل مسائل پیچیده

تکنیک درخت حل مسائل: راهی جهت حل مسائل پیچیده

مقدمه:تکنیک درخت حل مسائل یک روش قدرتمند برای حل مسائل پیچیده است که در مختلف زمینه‌های علمی و فنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تکنیک ابتدا مسئله را به شکل یک درخت…

انواع روش های شارژ گاز کولر گازی و علائم کمبود گاز به چه صورت است؟ 

انواع روش های شارژ گاز کولر گازی و علائم کمبود گاز به چه صورت است؟ 

انواع روش های شارژ گاز کولر گازی و علائم کمبود گاز به چه صورت است؟ تقریبا بیشتر دستگاه های تهویه مطبوع، از جمله کولرهای گازی، برای انجام عمل تهویه و خنک کردن…

کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان || نمایه ISC

کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان || نمایه ISC

✅کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان || نمایه ISC 🗓۱۸ مرداد ماه ۱۴۰۳www.icahu.com🎓برگزار کننده:دانشگاه هنر اسلامی تبریز باهمکاری دانشگاه های علم و صنعت، شهید بهشتی، الزهرا،…

LEGEND

عنوان
ارسال کننده
تاریخ
برچسب
برچسب ها :
زمان فعلی
مقیاس مطالعه

سبد خرید شما

موردی یافت نشد
جمع فرعی تومان0
حمل دریایی تومان0
مالیات تومان0
جمع تومان0
0
دریافت نوتیفیکیشن از Urbanity.ir آیا می خواهید از جدید ترین مطالب و آموزش ها و تخفیف ها بدون سر زدن به سایت باخبر شوید؟ خیر بله
سرفصل