قانون اصلاح قانون راجع به تاسيس شركت شهركهاي صنعتي ايران - انجمن شهرسازی ایران

قانون اصلاح قانون راجع به تاسيس شركت شهركهاي صنعتي ايران

صفحه اصلی > قوانین شهری : قانون اصلاح قانون راجع به تاسيس شركت شهركهاي صنعتي ايران
قانون اصلاح قانون راجع به تاسيس شركت شهركهاي صنعتي ايران

عنوان: 

قانون اصلاح قانون راجع به تاسيس شركت شهركهاي صنعتي ايران تاریخ: 2023-03-10 17:43:27 | دسته بندی: قوانین شهری

 

 

ماده واحده – اصلاحات زير در متن قانون راجع به تاسيس شركت شهركهاي صنعتي ايران به عمل مي آيد.

1- در بند (1) ماده واحده پس از عبارت ’’سازمان برنامه و بودجه‘‘ عبارت « وزيرجهاد سازندگي» اضافه مي شود

2- در بند (2) ماده واحده عبارت « شهرك» به عبارت « شهركها» تغيير مي يابد.
بند (3) ماده واحده به شرح ذيل اصلاح مي شود:

3-  رئيس هيئت مديره و مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي ايران به پيشنهاد وزير صنايع و با تصويب به عنوان معاون وزير صنايع و رئيس هيئت مديره و مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي ايران و همچنين رئيس هيئت مديره و مدير عامل هر شركت فرعي به پيشنهاد رئيس هيئت مديره و مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي ايران و حكم وزير صنايع تعيين خواهد شد.
بند (4) ماده واحده به شرح ذيل اصلاح مي شود:

4- شركت هاي شهركهاي صنعتي مكلفند از طريق واگذاري عين يا منفعت اراضي تحت اختيار خود كه در مورد اراضي ملي و دولتي به قيمت منطقه اي به شركت شهركها واگذار مي شود، سرمايه اوليه پرداختي دولت را جبران نمايند.

براي تسهيلات بيشتر مالي و تشويق احداث و توسعه شهركهاي صنعتي در مناطق محروم يا غير برخوردار با تصويب مجامع، وجوه پرداختي في مابين شركت شهركهاي صنعتي ايران و شركت هاي تابع و همچنين شركت هاي تابع به يكديگر به عنوان كمك هاي بلاعوض محسوب مي گردد.

انتقال قطعي اراضي به صاحبان واحدهاي صنعتي موكول به اخذ پروانه بهره برداري است.
بند (5) ماده واحده به شرح ذيل اصلاح مي شود:

5- شركت شهركهاي صنعتي ايران و شركت هاي تابع بر طبق مفاد اساسنامه خود و اصول قانون تجارت اداره مي گردد و از شمول مغاير مستثني بوده و ضوابط استخدامي اين شركت ها تابع قانون كار و تامين اجتماعي جمهوري اسلامي است.

اعتبارات مصوب در بودجه مربوط به نواحي صنعتي پس از تشكيل شركت شهرك صنعتي مذكور از طريق اين شركت ها هزينه مي شود و نواحي صنعتي كه از محل اعتبارات عمراني در آنها هزينه گرديده است شهرك صنعتي موضوع اين قانون تلقي مي گردد.

بند (7)ماده واحده به شرح زير اصلاح مي شود:

7- تعيين محل شهرك (در منطقه تصويب شده توسط مجمع) و طراحي نقشه شهرك براي نيازهاي گوناگون بر اساس ضوابط اعلام شده توسط وزارت مسكن و شهر سازي انجام خواهد شد و در هر حال شهركهاي صنعتي از حريم قانون و استحفاظي شهرها و قانون شهرداري ها مستثني بوده و واگذاري اراضي به متقاضيان و حدود و شرايط و نحوه عمل در اين خصوص در اختيار مسئولان شهرك صنعتي است كه بر اساس آئين نامه اجرايي اين قانون عمل خواهد كرد.
تشخيص ضرورت هاي فني و اقتصادي به عهده مجمع عمومي شركت شهركهاي صنعتي مربوط مي باشد.

تبصره- عوارض قانوني توليد صنعتگران از مقررات اين بندr مستثني است.
بند(8) ماده واحده به شرح ذيل اصلاح مي شود:

8-  مجمع عمومي شركت شهركهاي صنعتي ايران موظف است با توجه به سياست هاي دولت جمهوري اسلامي ايران و با تصويب هيئت دولت براي افزايش تعداد شهركها اقدام لازم را انجام دهد و همچنين مجمع عمومي شركت هاي تابعه مي تواند با توجه به نياز و ضرورت نسبت به توسعه شهركهاي صنعتي مصوب اقدام نمايند.

قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علني روز يكشنبه مورخ يازدهم خردادماه يكهزار و سيصد و هفتاد و شش مجلس شوراي اسلامي تصويب و در تاريخ 21/3/1376 به تائيد شوراي نگهبان رسيده است.علي اكبر ناطق نوريرئيس مجلس شوراي اسلامي مستخرجه ازساير قوانين در مورد شهركهاي صنعتي

قانون بودجه سال 1379 كل كشور – تبصره 2- بند ص:

ص- در راستاي سپردن امور صنعتي به مردم و خصوصي سازي وزارت صنايع مي تواند نسبت به ايجاد شهركهاي صنعتي توسط بخش خصوصي و تعاوني اقدام نمايد .
آيين نامه اجرايي اين بند با پيشنهاد وزارت صنايع و معادن به تصويب هيات وزيران مي رسد .
قانون برنامه سوم توسعه افتصادي –اجتماعي-فرهنگي جمهوري اسلامي ايران – ماده 52- پاراگراف آخر وزارتخانه هاي نيرو, نفت , پست وتلگراف و تلفن وراه و ترابري موظف به تامين آّب- برق –گاز-تلفن و راه دسترسي تا ورودي شهركهاي صنعتي و نواحي صنعتي حسب اعلام وزارت صنايع مي باشند.

 

منبع: https://www.mrud.ir/شهر-سازی/قوانين-و-مقررات-شهرسازي-و-معماري/قوانين-و-مقررات/قانون-اصلاح-قانون-راجع-به-تاسيس-شركت-شهركهاي-صنعتي-ايران

 

برچسب: قوانین

بازنشر توسط انجمن شهرسازی ایران Urbanity.ir

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
آسیا ماشین مرکز تعمیر ماشین آلات راهسازی

آسیا ماشین مرکز تعمیر ماشین آلات راهسازی

در عصر حاضر، پروژه های ساخت و ساز و راه‌سازی باعث شده است که ماشین‌آلات راه‌سازی نقش بسیار مهمی در این صنعت ایفا کنند. اما همانند هر ماشینی، این ماشین‌آلات نیز در…

خرید درب شیشه ای سکوریت با بهترین قیمت از تتراگلس

خرید درب شیشه ای سکوریت با بهترین قیمت از تتراگلس

درب شیشه ای سکوریت از جمله محبوب‌ترین مدل‌های درب ورودی به‌شمار می‌رود که در ساختمان‌های اداری و تجاری، مجتمع‌های مسکونی، درب راهروها و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. درب شیشه‌ای سکوریت در مواجهه با دما و حرارت از خود مقاومت نشان داده و در برابر ضربه نیز استحکام و مقاومت بالایی دارد. درب‌های شیشه‌ای علاوه‌بر داشتن قیمت مناسب، در رنگ‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شوند و در زمان شکستن آن‌ها، ذرات ریز و صیقلی را مشاهده می‌کنیم که همین مسئله سبب می‌گردد تا با نصب آن‌ها، امنیت جانی افراد حفظ شود.

اهمیت توسعه صادرات مصالح ساختمانی در اقتصاد ملی

اهمیت توسعه صادرات مصالح ساختمانی در اقتصاد ملی

صادرات غیرنفتی، نقش و جایگاه معناداری در پیوند اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشورها دارد چرا که صادرات بخش مهمی از اقتصاد هر کشور را تشکیل می‌دهد. شرایط اقتصادی کشور ایران نیز به…

LEGEND

قوانین و مقررات شهرسازی و معماری
عنوان
ارسال کننده
تاریخ
برچسب
برچسب ها :
زمان فعلی
مقیاس مطالعه

سبد خرید شما

موردی یافت نشد
جمع فرعی تومان0
حمل دریایی تومان0
مالیات تومان0
جمع تومان0
0
دریافت نوتیفیکیشن از Urbanity.ir آیا می خواهید از جدید ترین مطالب و آموزش ها و تخفیف ها بدون سر زدن به سایت باخبر شوید؟ خیر بله