نصب رول بولت در ۵ مرحله - انجمن شهرسازی ایران

نصب رول بولت در ۵ مرحله

صفحه اصلی > آگهی : نصب رول بولت در ۵ مرحله
نصب رول بولت در ۵ مرحله

نصب رول بولت در ۵ مرحله

یکی از رایج ترین اتصالات فولادی که برای اتصال تجهیزات مختلف به بتن، آجر، سنگ و سیمان مورد استفاده قرار می‌ گیرد، رول بولت است. فروشگاه اینترنتی یگانه استیل ارائه دهنده انواع پیچ و مهره و رول بولت در انواع مختلف و از بهترین برندهای جهانی است. شما عزیزان می توانید برای خرید انواع رول بولت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

رول بولت چیست؟

رول بولت ها قطعاتی فولادی هستند که از یک پیچ رزوه‌ دار، بدنه استوانه ‌ای چاک دار، مهره و انواع واشر تشکیل شده اند. رول بولت ها کاربردهای بسیار زیادی در صنعت ساختمان سازی دارند و ضریب امنیت و استحکام اتصالات در سازه را افزایش می دهند.

انواع رول بولت

رول بولت ها تنوع بسیار بالایی دارند که هر کدام از آن ها کاربردهای مختلفی دارند. هر کدام از رول بولت ها وزن متفاوتی داشته که بسته به آن می توانند در پروژه های مختلف، مورد استفاده قرار بگیرند.

رول بولت استیل

رول بولت های استیل حاوی حداقل 10.5 درصد کروم هستند. رول بولت های استیل مقاومت بسیار زیادی در برابر زنگ زدگی و خوردگی دارند. علاوه بر این در برابر حرارت مقاوم هستند؛ از این رو در صنایع بسیار زیادی مورد استفاده قرار می گیرند.

رول بولت HKD

رول بولت HKD برای نصب نیاز به ضخامت حداقل 100 میلی‌ متری بتن دارد. این ابزار باید قبل از گذاشتن پلیت نصب شود. نحوه کاشت این رول بولت مستقیم است و در اغلب موارد در پروژه های صنعتی استفاده می شود. رول بولت HKD برای تحمل بارهای متوسط؛ مانند لوله‌ ها و کانال‌ های تهویه مورد استفاده قرار می گیرد.

رول بولت سقفی

رول بولت های سقفی در اغلب موارد برای نصب لوسترها در مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این نصب پنکه سقفی، تاب، گلدان‌ های آویز و… استفاده می شود؛ بنابراین قدرت تحمل بار کمتری دارند. رول بولت های سقفی علاوه بر انبساط یا اصطکاک با مکانیسم چسبندگی نیز به سقف متصل می شوند.

نصب رول

انجام محاسبات دقیق برای کاشت رول بولت

قبل از اینکه عملیات نصب رول بولت را انجام دهید، باید از رول بولتی با جنس، وزن و سایز مناسب استفاده کنید؛ زیرا اگر وزن آویز متصل به رول بولت بیشتر باشد، خطر جدا شدن آن وجود دارد. به عنوان مثال توصیه می شود برای نصب سقف های کاذب و آویزهای کمتر از 10 کیلوگرم از رول بولت پروانه ای بهره بگیرید.

دریل ‌کاری براساس عمق و ضخامت رول بولت

در گام بعدی باید نقطه دقیق نصب رول بولت را انتخاب کرده و پس از آن، نقطه مورد نظر را با ابزاری مناسب؛ مانند دریل به صورت عمودی سوراخ کنید. در انجام سوراخ کاری با دریل، انتخاب مته مناسب را هم نباید فراموش نکنید؛ چرا که عمق سوراخ ایجاد شده باید متناسب با طول و ضخامت رول بولت باشد. عمق استاندارد بسیاری از رول بولت های موجود در بازار بر روی آن ها درج شده است؛ بنابراین هنگام دریل کاری می توانید از آن استفاده کنید.

پاکسازی داخل سوراخ ایجاد شده

بعد از آنکه سوراخ را در نقطه مورد نظر ایجاد کردید، باید آن را کاملاً تمیز و عاری از گرد و غبار نمایید. برای این کار می توانید از یک کمپرسور باد کوچک استفاده کنید. روش دیگری که برای جلوگیری از ایجاد گرد و غبار در زمان سوراخکاری وجود دارد، استفاده از گردگیر دریل است. برای این کار باید گردگیر مناسب را روی مته دریل قرار دهید و عملیات دریل کاری را انجام دهید.

کاشت رول بولت و فیکس‌کردن دقیق آن

بعد از اتمام مرحله سوراخکاری و پاکسازی آن، نوبت به نصب رول بولت می رسد. مکانیزم نصب به این شکل است که باید در ابتدا رول بولت را درون سوراخی که ایجاد کرده اید، قرار دهید. سپس با چکش یا یک ابزار مناسب به آرامی به آن ضربه بزنید تا به اندازه خط علامت گذاری شده در آن وارد شود. حال باید رول بولت را کمی بپیچانید تا به صورت کامل درون سوراخ جا قرار بگیرد.

حال نوبت متصل کردن مهره به آن است. برای این کار لازم است مهره را وارد رول بولت کرده و در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. این کار را به وسیله آچارهای مخصوص انجام دهید تا رول بولت کاملاً فیکس شود.

سفت ‌کردن پیچ ‌های رول بولت با آچار بکس

برخی از رول بولت ها؛ مانند رول بولت HST دارای سری شش گوش است. این نوع رول بولت ها باید توسط آچار بکس فیکس شوند. از این نوع رول بولت در سازه های بتنی در صنعت ساختمان سازی به منظور مهار بارهای دینامیکی استفاده می شود.

خرید انواع رول بولت از یگانه استیل

فروشگاه اینترنتی یگانه استیل ارائه دهنده انواع رول بولت ها با کیفیت عالی و قیمت مناسب است که می توانید با توجه به نیاز خود آن ها را خریداری کنید.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
آسیا ماشین مرکز تعمیر ماشین آلات راهسازی

آسیا ماشین مرکز تعمیر ماشین آلات راهسازی

در عصر حاضر، پروژه های ساخت و ساز و راه‌سازی باعث شده است که ماشین‌آلات راه‌سازی نقش بسیار مهمی در این صنعت ایفا کنند. اما همانند هر ماشینی، این ماشین‌آلات نیز در…

خرید درب شیشه ای سکوریت با بهترین قیمت از تتراگلس

خرید درب شیشه ای سکوریت با بهترین قیمت از تتراگلس

درب شیشه ای سکوریت از جمله محبوب‌ترین مدل‌های درب ورودی به‌شمار می‌رود که در ساختمان‌های اداری و تجاری، مجتمع‌های مسکونی، درب راهروها و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. درب شیشه‌ای سکوریت در مواجهه با دما و حرارت از خود مقاومت نشان داده و در برابر ضربه نیز استحکام و مقاومت بالایی دارد. درب‌های شیشه‌ای علاوه‌بر داشتن قیمت مناسب، در رنگ‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شوند و در زمان شکستن آن‌ها، ذرات ریز و صیقلی را مشاهده می‌کنیم که همین مسئله سبب می‌گردد تا با نصب آن‌ها، امنیت جانی افراد حفظ شود.

اهمیت توسعه صادرات مصالح ساختمانی در اقتصاد ملی

اهمیت توسعه صادرات مصالح ساختمانی در اقتصاد ملی

صادرات غیرنفتی، نقش و جایگاه معناداری در پیوند اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشورها دارد چرا که صادرات بخش مهمی از اقتصاد هر کشور را تشکیل می‌دهد. شرایط اقتصادی کشور ایران نیز به…

LEGEND

نصب رول بولت در ۵ مرحله
عنوان
ارسال کننده
تاریخ
برچسب
زمان فعلی
مقیاس مطالعه

سبد خرید شما

موردی یافت نشد
جمع فرعی تومان0
حمل دریایی تومان0
مالیات تومان0
جمع تومان0
0
دریافت نوتیفیکیشن از Urbanity.ir آیا می خواهید از جدید ترین مطالب و آموزش ها و تخفیف ها بدون سر زدن به سایت باخبر شوید؟ خیر بله
سرفصل