همه چیر درباره ارز دیجیتال هلیوم - انجمن شهرسازی ایران

همه چیر درباره ارز دیجیتال هلیوم

صفحه اصلی > آگهی : همه چیر درباره ارز دیجیتال هلیوم
همه چیر درباره ارز دیجیتال هلیوم

در دنیای وب‌۳، بسیاری از پلتفرم‌ها، فناوری‌ها و خدمات در حال انتقال به سیستم‌هایی هستند که باز و غیرمتمرک هستند. شبکه‌های همتا به همتا (P2P) امکان معرفی شبکه‌های بلاک چین را فراهم کرده‌اند. بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و همچنین سایر ارزهای دیجیتال در طول سال‌ها نشان داده‌اند که یک شبکه برای انجام تراکنش‌های غیرمتمرکز چقدر مهم است. هلیوم (HNT) یک شبکه غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین برای دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT) است. هدف اصلی شبکه هلیوم، ایجاد انگیزه برای ایجاد شبکه‌های بی‌سیم فیزیکی و غیرمتمرکز است که همین دلیلی برای خرید ارز هلیوم نیز هست. با ما همراه باشید.

هلیوم چیست؟

شبکه هلیوم یک شبکه بی‌سیم غیرمتمرکز است که به دستگاه‌ها کمک می‌کند به صورت بی‌سیم به اینترنت در هر نقطه از جهان متصل شوند. همچنین به آن‌ها اجازه می‌دهد بدون وابستگی به سخت‌افزار ماهواره‌‌ای یا برنامه‌های پرهزینه تلفن همراه، خود را تکثیر کنند.

شبکه هلیوم برای عملکرد خود به یک بلاک چین با یک توکن بومی نیاز دارد که یک بازار دو طرفه بین ارائه‌دهندگان پوشش اینترنت و مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کند. این باعث می‌شود شبکه‌های بی‌سیم بیشتر کالا محور رقابت باشند و در هر نقطه از جهان با قیمت ارزان‌تر در دسترس باشند. شبکه هلیوم در صنایع مختلف کاربردهای متفاوتی دارد و اولین شبکه غیرمتمرکز در رده خود است.

با معماری متن باز و امن هلیوم، توسعه دهندگان این فرصت را دارند که دستگاه‌های کم مصرف و متصل به اینترنت را با نرخ ارزان‌تر و سریع‌تر بسازند.

تاریخچه و تیم هلیوم

شبکه هلیوم در ژوئیه 2019 راه اندازی شد. شبکه اصلی آن به دستگاه‌های بی‌سیم کم مصرف اجازه می‌دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و داده‌ها را در سراسر شبکه گره‌های خود انتقال دهند. این گره‌ها به عنوان هات اسپات عمل می‌کنند و نقطه اتصال بین یک دستگاه ماینینگ بلاک چین و یک دروازه بی‌سیم هستند.

امیر حلیم، شاون فننینگ و شان کری هلیوم را در سال 2013 تأسیس کردند. هدف شبکه هلیوم آماده کردن ارتباطات اینترنت اشیا برای آینده است. تیم هلیوم از زمان راه اندازی به شناسایی نارسایی‌ها در زیرساخت‌های فعلی ادامه داده است.

امیر حلیم، یکی از بنیانگذاران هلیوم، سابقه طولانی در صنعت بازی‌های الکترونیکی و گیم دارد. در همین حال، فنینگ نقش کلیدی در توسعه یک سرویس اشتراک‌گذاری موزیک ایفا کرد که به یکی از اولین سرویس‌های اینترنتی معمولی همتا به همتا به در اواخر دهه 90 تبدیل شد. این سرویس نپستر ((Napster نام دارد. کری نیز قبل از پیوستن به تیم هلیوم، نقش‌های متعددی داشت، به ویژه در Where، یک شرکت بهینه‌سازی تبلیغات.

تیم هلیوم متشکل از کارشناسان با تجربه در رادیو و سخت‌افزار، سیستم‌های توزیع شده، تولید، فناوری‌های بلاک چین و همتا به همتا است.

بیشتر بخوانید: جدیدترین ارزهای دیجیتال

اجزای کلیدی شبکه هلیوم

چندین بخش در شبکه هلیوم (HNT) وجود دارد که تضمین می‌کنند که این پلتفرم کار خود را به طور یکپارچه و بدون هیچ مشکلی انجام می‌دهد.

اثبات پوشش (Proof-of-Coverage)

اثبات پوشش (PoC) الگوریتمی است که هلیوم از آن استفاده می‌کند. وظیفه آن این است که تأیید کند که هات‌اسپات‌ها در شبکه از نظر فیزیکی در همان جایی هستند که ادعا می‌کنند و اینکه آنها پوشش بی‌سیم واقعی مکان هات اسپات را نشان می‌دهند. با اثبات پوشش، شبکه هلیوم و بلاک چین می‌توانند از ویژگی‌های منحصر به فرد ارائه شده توسط فرکانس رادیویی برای تولید شواهد مفید برای شبکه و کاربران شبکه استفاده کنند.

اثبات موقعیت مکانی

شبکه هلیوم سیستمی را پیاده‌سازی می‌کند که از WHIP برای تفسیر موقعیت جغرافیایی فیزیکی یک دستگاه بدون نیاز به سخت‌افزار پر مصرف و گران‌قیمت مکان‌یابی ماهواره‌ای استفاده می‌کند. دستگاه‌ها می‌توانند ادعاهای ایمن، تغییرناپذیر و قابل تأیید درباره مکان خود در یک زمان خاص داشته باشند. و بلاک چین قادر به ثبت آن است.

مکانیسم اجماع هلیوم

پروتکل اجماع شبکه هلیوم بر اساس اصول خاصی اجرا می‌شود.

اولاً، شبکه هلیوم به Hotspot ها اجازه می‌دهد تا در راستای قوانین اجماع هلیوم و مشخصات شبکه مشارکت رایگان در شبکه داشته باشند.

ثانیاً، شبکه هیچ انگیزه‌ای برای اعمال نفوذ بر عواملی مانند هزینه ارزان انرژی یا استقرار سخت‌افزار اضافی در همان مکان ارائه نمی‌دهد.

ثالثاً، پروتکل باید توانایی مقاومت در برابر خطاهای بیزانس را داشته باشد، به گونه‌ای که اجماع تا آنجایی که ذینفعان شبکه صادقانه عمل می‌کنند، هنوز قابل دستیابی باشد. برای این منظور، شبکه هلیوم از HoneyBadgerBFT، یک نوع الگوریتم BFT استفاده می‌کند.

در نهایت، Hotspot ها فاقد توانایی سانسور، انتخاب یا لغو تراکنش‌ها برای قرار گرفتن در بلاک هستند.

سایر اصولی که پروتکل اجماع شبکه هلیوم بر پایه آنها ساخته شده است شامل نرخ بالای تراکنش‌های تایید شده و همچنین وابستگی به کار مفید است.

ویپ WHIP))

WHIP یک پروتکل شبکه بی‌سیم متن باز است که برای دستگاه‌های کم مصرف در مناطق بزرگ ساخته شده است. این تراشه بر روی تراشه‌های رادیویی موجود از ده‌ها سازنده که هیچ فناوری اختصاصی یا طرح‌های مدولاسیونی نیاز ندارند، کار می‌کند.

استفاده از شبکه هلیوم

شبکه هلیوم در حال حاضر یک اتصال غیرمتمرکز برای اینترنت اشیا (IoT) فراهم می‌کند. همچنین سرویس مشابهی را برای استفاده از شبکه سلولی 5G ارائه می‌دهد. علاوه بر این، این شرکت مسئول گسترش سرویس 5G برای دستگاه‌های IoT و گوشی‌های هوشمند فعال در سرویس رادیویی شهروندان ایالات متحده (CBRS) است. شبکه هلیوم امیدوار است با اپراتورهای شبکه تلفن همراه و ارائه‌دهندگان خدمات تلفن همراه که هدف آنها تقویت شبکه 5G آنها است، همکاری کند.

توکن HNT چیست؟

توکن HNT، ارز دیجیتال اصلی بلاک چین هلیوم است. اولین توکن HNT در بلوک جنسیس (Genesis) در 29 ژوئیه 2019 ظاهر شد.

هیچ مقرراتی برای پیش استخراج HNT وجود ندارد. این توکن نیازهای دو طرف اصلی در اکوسیستم بلاک چین هلیوم را برآورده می‌کند. این دو طرف میزبان‌ها و اپراتورهای شبکه و همچنین شرکت‌ها و توسعه‌دهندگانی هستند که از شبکه هلیوم استفاده می‌کنند.

مزایای هلیوم برای کاربرانش

مزایای بلاک چین هلیوم (HNT) بسیار زیاد است.

  1. اولاً، در سیستم مخابرات متمرکز، قیمت داده‌ها همچنان به طور سالانه افزایش می‌یابد. با این حال، بلاک چین هلیوم یک پلتفرم غیرمتمرکز ارائه می‌کند و به صورت ارگانیک با افزودن هات اسپات‌ های بیشتر با نرخ ارزان‌تر رشد می‌کند.
  2. ثانیاً، هلیوم تضمین می‌کند که تمام ارتباطات روی بلاک چین دارای رمزگذاری سرتاسری هستند که آن را به مناسب‌ترین گزینه برای اطلاعات حساس تبدیل می‌کند.
  3. علاوه بر این، حسگرهای روی بلاک چین هلیوم بر خلاف حسگرهای روی تراشه‌های سلولی به حفظ عمر باتری کمک می‌کنند. آنها حتی می‌توانند چندین سال دوام بیاورند.

از دیگر مزایای بلاک چین هلیوم می‌توان به توانایی آن در عملکرد در محدوده‌های وسیع و همچنین هزینه‌های عملیاتی کم اشاره کرد.

نتیجه‌گیری

بلاک چین هلیوم پس از افزایش شمار هات اسپات‌های آن از 7000 عدد در آگوست 2020 به حدود 25000 در آوریل 2021 شاهد رشد سریعی بوده است. این بلاک چین فقط در ایالات متحده و برخی از بخش‌های اروپای غربی حضور دارد. با این حال، قاره آسیا نیز از پتانسیل رشد بسیار خوبی برخوردار است. به همین دلیل انتظار می‌رود توکن HNT‌با رشد خوبی در آینده مواجه شود.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
انواع روش های شارژ گاز کولر گازی و علائم کمبود گاز به چه صورت است؟ 

انواع روش های شارژ گاز کولر گازی و علائم کمبود گاز به چه صورت است؟ 

انواع روش های شارژ گاز کولر گازی و علائم کمبود گاز به چه صورت است؟ تقریبا بیشتر دستگاه های تهویه مطبوع، از جمله کولرهای گازی، برای انجام عمل تهویه و خنک کردن…

کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان || نمایه ISC

کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان || نمایه ISC

✅کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان || نمایه ISC 🗓۱۸ مرداد ماه ۱۴۰۳www.icahu.com🎓برگزار کننده:دانشگاه هنر اسلامی تبریز باهمکاری دانشگاه های علم و صنعت، شهید بهشتی، الزهرا،…

آنتالیا؛ مقصد محبوب سفرهای تابستانی

آنتالیا؛ مقصد محبوب سفرهای تابستانی

آنتالیا؛ مقصد محبوب سفرهای تابستانی تابستان فصل دلخواه و دلپذیر ما از دوران کودکی بوده است. فصلی گرم با آفتاب سوزان و روزهای طولانی که در کنار تفریحات متنوع و سفرهای خاطره…

LEGEND

ارز دیجیتال هلیوم
عنوان
ارسال کننده
تاریخ
برچسب
زمان فعلی
مقیاس مطالعه

سبد خرید شما

آموزش اتوکد کاربردی در شهرسازی(خصوصی)
امتیاز 0 از 5
تومان6,000,000
Qty : 1
کد کوپن دارید؟
جمع فرعی تومان6,000,000
حمل دریایی تومان0
مالیات تومان0
جمع تومان6,000,000
1
دریافت نوتیفیکیشن از Urbanity.ir آیا می خواهید از جدید ترین مطالب و آموزش ها و تخفیف ها بدون سر زدن به سایت باخبر شوید؟ خیر بله