آغاز نوروزخوانی ها در سمنان - انجمن شهرسازی ایران

آغاز نوروزخوانی ها در سمنان

صفحه اصلی > اخبار : آغاز نوروزخوانی ها در سمنان
آغاز نوروزخوانی ها در سمنان
آغاز نوروزخوانی ها در سمنان

ایسنا/سمنان رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان از برپایی جشنواره استقبال از بهار در سمنان خبر داد و گفت: سمنان با برپایی برنامه های شاد و مفرح و آیین های کهن نوروزی، حال و هوای بهاری به خود گرفته است. 

امیر نجم ۲۷ اسفندماه از آغاز آیین نوروزخوانی در سمنان از امروز ۲۷ اسفند در معابر شهری خبر داد و اظهار کرد: آیین نوروزخوانی به مدت سه روز و از ۲۷ تا ۲۹ اسفندماه در این شهر تاریخی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه نوروزخوانی نوعی جشن و آگاه سازی مردم از فرا رسیدن بهار و نوروز باستانی ایران است،افزود: این مراسم کهن، از دیرباز به عنوان  یکی از آداب  استقبال از نوروز در استان سمنان شناخته شده است و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان نیز با هدف زنده نگه داشتن فرهنگ اصیل این منطقه در حال برگزاری این برنامه در سطح شهر است.

وی ادامه داد:آیین سنتی سمنوپزان، آیین نوروز خوانی، بازارچه عیدانه و صنایع دستی با استفاده از ظرفیت بومی نظیر بهره گیری از زبان سمنانی این هفته در محوطه زیبای شورای اسلامی شهر با حضور اقشار مختلف مردم آغاز شده و به مدت چند روز برگزار خواهد شد.

نجم با بیان اینکه نوروز یکی از کهن‌ترین جشن‌های به جا مانده ایران باستان بوده و برگزاری جشنواره استقبال از بهار نیز فرصت مغتنمی برای معرفی آداب‌ورسوم گذشتگان ما است.اظهار کرد: حفظ و پاسداری از میراث فرهنگی، احیا و ماندگاری سنت‌ها، آئین‌های نوروزی سمنان ،ایجاد فضای شاد و مفرح برای شهروندان از جمله اهداف برگزاری این جشنواره  ها است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان از برگزاری آیین نوروز خوانی در ۲۸،۲۷ و ۲۹ اسفند ماه در مسیرهای میدان ارگ تا محوطه زیبای شورای اسلامی شهر سمنان،میدان ارگ تا امامزاده یحیی و میدان امام خمینی “ره” تا چهار راه مازندران در سمنان خبر داد .

وی با  بیان اینکه سمنو یکی از سین های سفره هفت سین و نشانه حلاوت،سرزندگی و شیرینی است بیان کرد: آیین پخت سمنو در راستای آشنایی شهروندان با  آداب و رسوم کهن و آشنایی با فرآیند پخت سمنو  در محوطه شورای اسلامی شهر سمنان برگزار شد.

این مدیر شهری گفت: در حاشیه جشنواره سمنوپزان غرفه های صنایع دستی،نقاشی روی سفال و عرضه محصولات شیرینی خانگی و پخت حلوا و آش برپا شد.

انتهای پیام

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
آسیا ماشین مرکز تعمیر ماشین آلات راهسازی

آسیا ماشین مرکز تعمیر ماشین آلات راهسازی

در عصر حاضر، پروژه های ساخت و ساز و راه‌سازی باعث شده است که ماشین‌آلات راه‌سازی نقش بسیار مهمی در این صنعت ایفا کنند. اما همانند هر ماشینی، این ماشین‌آلات نیز در…

خرید درب شیشه ای سکوریت با بهترین قیمت از تتراگلس

خرید درب شیشه ای سکوریت با بهترین قیمت از تتراگلس

درب شیشه ای سکوریت از جمله محبوب‌ترین مدل‌های درب ورودی به‌شمار می‌رود که در ساختمان‌های اداری و تجاری، مجتمع‌های مسکونی، درب راهروها و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. درب شیشه‌ای سکوریت در مواجهه با دما و حرارت از خود مقاومت نشان داده و در برابر ضربه نیز استحکام و مقاومت بالایی دارد. درب‌های شیشه‌ای علاوه‌بر داشتن قیمت مناسب، در رنگ‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شوند و در زمان شکستن آن‌ها، ذرات ریز و صیقلی را مشاهده می‌کنیم که همین مسئله سبب می‌گردد تا با نصب آن‌ها، امنیت جانی افراد حفظ شود.

اهمیت توسعه صادرات مصالح ساختمانی در اقتصاد ملی

اهمیت توسعه صادرات مصالح ساختمانی در اقتصاد ملی

صادرات غیرنفتی، نقش و جایگاه معناداری در پیوند اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشورها دارد چرا که صادرات بخش مهمی از اقتصاد هر کشور را تشکیل می‌دهد. شرایط اقتصادی کشور ایران نیز به…

LEGEND

عنوان
ارسال کننده
تاریخ
برچسب
زمان فعلی
مقیاس مطالعه

سبد خرید شما

موردی یافت نشد
جمع فرعی تومان0
حمل دریایی تومان0
مالیات تومان0
جمع تومان0
0
دریافت نوتیفیکیشن از Urbanity.ir آیا می خواهید از جدید ترین مطالب و آموزش ها و تخفیف ها بدون سر زدن به سایت باخبر شوید؟ خیر بله