بازسازی خانه به صرفه تر است یا ساخت یک خانه - انجمن شهرسازی ایران

بازسازی خانه به صرفه تر است یا ساخت یک خانه

صفحه اصلی > آگهی : بازسازی خانه به صرفه تر است یا ساخت یک خانه
بازسازی خانه به صرفه تر است یا ساخت یک خانه

بازسازی خانه به صرفه تر است یا ساخت یک خانه

 

اکثر افرادی که خانه‌ای قدیمی دارند، برای چگونگی تبدیل آن به یک واحد جدید و شیک، دوراهی مهم بازسازی خانه یا ساختن یک ساختمان را بر سر راه دارند.

برای انتخاب یکی از این دو، باید آگاهی کافی از هر دو کار داشت. برای مثال میزان فرسودگی و حجم تعمیرات ضروری، دو امری است که با بررسی آن می‌توان انتخاب درست‌تری داشت. همچنین بودجه، زمان مورد نیاز تعمیر یا ساخت بنا، تغییر یا عدم تغییر کاربری مکان مدنظر و … از دیگر عوامل تصمیم‌گیری برای انجام بازسازی یا ساخت هستند‌.

در ادامه مقاله، چگونگی اثرگذاری عوامل گفته‌شده را بیان می‌کنیم.

نقش میزان فرسودگی برای بازسازی خانه

برای تصمیم‌گیری درمورد بازسازی یا ساخت، باید میزان آسیب‌ها، خسارات و فرسودگی ملک، مقاومت ساختمان به­ویژه ستون­ها، سقف و شیناژ بادقت ارزیابی شود.

گاهی میزان خرابی خانه درحدی است که با انجام تعمیرات و طراحی داخلی دکوراسیون جدید برطرف می‌شود؛ در این‌صورت با پرداخت هزینه‌ای کمتر و در مدت‌زمانی‌ کوتاه‌تر واحد ما نو شده و قابل سکونت خواهد بود. اما اگر شدت فرسودگی و خسارات بنا خیلی زیاد باشد، تعمیر و نوسازی آن، هزینه زیادی برده و زمان طولانی می‌خواهد. در چنین شرایطی، باید اطلاعات‌مان راجع‌به بنای مورد نظر تکمیل باشد تا با آگاهی دقیق و کامل در این‌باره تصمیم‌ بگیریم.

مدت‌زمان مورد نیاز برای سکونت در خانه

مدت‌زمان مورد نیاز برای انجام تعمیرات، عامل مهمی است که باید درنظر داشت. اگر زمانی که احتیاج داریم کوتاه باشد، انتخاب گزینه بازسازی معقول است ولی اگر زمان زیادی لازم باشد، تخریب بافت فرسوده و ساخت مجدد آن اولویت دارد.

برای انتخاب بهترین گزینه، باید نقش و تاثیر تمام عوامل را ارزیابی کرد تا درست‌ترین تصمیم گرفته شود.

همان‌طور که پیشتر گفته شد، بازسازی ساختمان نسبت ‌به تخریب و ساخت ساختمانی جدید، هزینه کمتری دارد اما عمر مفید و کارکرد یک ملک تازه‌ساز با ملکی که تعمیر شده را به‌هیچ‌وجه نمی‌توان با يکديگر مقایسه کرد. بنابراين، درصورتی‌که ساکنان بخواهند زمان طولانی در آن ملک سکونت داشته باشند، گزینه ساختن مجدد بسیار بهتر خواهد بود.

اگر یک ساختمان قدیمی و فرسوده را بازسازی کنید، چنانچه زمان طولانی در آنجا ساکن شوید، پس از مدتی باید آن را برای این‌که باز هم قابل سکونت‌ بشود، دوباره تعمیر و اصلاح کنید. انجام مجدد آن، نه‌تنها آسایش ساکنان را برهم می‌زند؛ هزینه‌ای تحمیل می‌کند که امکان دارد از تخریب ساختمان بیشتر بشود.

توصیه می‌شود برای تصمیم‌گیری اصولی و عاقلانه، با کارشناسان دکوراسیون داخلی مشورت کنید.

 

 

تعیین نوع کاربری برای بازسازی خانه

اگر تصمیم به تغییر کاربری ملک داشته باشید، گزینه بازسازی به دریافت مجوز نیاز دارد که گرفتن آن زمان طولانی خواهد برد. در این‌حالت، با مدنظر داشتن سایر عوامل، شاید انتخاب گزینه تخریب ساختمان بهتر و به نفع مالک باشد.

 

نقش بودجه در بازسازی خانه و تخریب

میزان هزینه‌ای که می‌توانیم پرداخت کنیم، نقشی بسیار مهم و تعیین‌کننده برای انجام بازسازی یا تخریب دارد. اگر بودجه کافی داشته باشیم، ساخت بنایی نو نسبت‌به مرمت بنایی کهنه، بهتر است.

اما اگر بودجه محدودی داریم، گزینه بازسازی مطلوب خواهد بود و برای انجام آن لازم است یک فهرست تهیه کرده و در آن، بخش‌هایی از آن را که باید فورا تعمیر و اصلاح شود، اولویت‌بندی کنیم.

برای تنظیم درست این فهرست، باید میزان هزینه‌ای که هر کار دارد، مثل تعمیرات، طراحی داخلی، طراحی نما، هزینه‌های اجرایی، دریافت مجوزهای لازم و … با جزییات و دقیق تعیین شوند.

 

نقش هزینه‌ها در بازسازی خانه

همان‌طور که گفته شد، اگر هزینه ساخت یا خرید یک خانه جدید را دارید، شرایط‌تان آسان‌تر است و می‌توانید منزل ایده‌آل خود را بسازید. اما اگر پرداخت هزینه‌های ساخت آن برای‌تان مقدور نیست، با انجام بازسازی، باز هم می‌توانید در ملک‌تان تنوع و زیبایی ایجاد کرده و دوباره آن را نو و جدید کنید.

شما باتوجه به میزان بودجه‌‌تان، می‌توانید داخل یا نمای ساختمان‌تان را طراحی جدید و جذابی بکنید، به­گونه­ای که کاملا نوساز به­نظر بیاید. در چنین شرایطی، مرمت و اصلاح آن حتی به­صورت جزیی امکان­پذیر بوده و به نفع شما خواهد بود.

 

بازسازی خانه و افزایش ارزش آن

هنگامی­که ملکی بازسازی می­­­­­شود، ارزش اقتصادی آن افزایش می­یابد. در این­حالت شما با ایجاد تغییراتی کم و تعمیر و تصحیح خرابی­های ساختمان، ارزش قابل توجهی به ملک­تان اضافه کرده­اید که می­توانید در آن ساکن شوید یا به فروش بگذارید.

 

مزایای بازسازی خانه

یکی از مزایای آن بازسازی خانه، نیاز به بودجه کمتر و کاهش میزان هزینه­ها است. از مزایای دیگر، می­توان تبدیل بخش­های بی­استفاده ساختمان به بخش‌های کاربردی و تغییر جزییاتی مانند کاشی­ها، شیوه نورپردازی و … را نام برد.

جمع‌بندی

در این مقاله، عوامل تعیین­کننده برای بازسازی خانه یا ساخت بنا را بیان کردیم. هر یک از عوامل مقدار بودجه، میزان فرسودگی بنا، توانایی هزینه مالک، زمان مورد نیاز برای تعمیر یا تخریب آن و نوع کاربری ساختمان در تصمیم­گیری نهایی اهمیت ویژه­ای دارد. توجه داشتن فقط به یک عامل، اتلاف زمان و هزینه زیادی را به­دنبال خواهد داشت. بهتر است تمامی موارد با حساسیت و تمرکز کافی بررسی و تحلیل شود تا درست­ترین تصمیم گرفته شود.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
انواع روش های شارژ گاز کولر گازی و علائم کمبود گاز به چه صورت است؟ 

انواع روش های شارژ گاز کولر گازی و علائم کمبود گاز به چه صورت است؟ 

انواع روش های شارژ گاز کولر گازی و علائم کمبود گاز به چه صورت است؟ تقریبا بیشتر دستگاه های تهویه مطبوع، از جمله کولرهای گازی، برای انجام عمل تهویه و خنک کردن…

کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان || نمایه ISC

کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان || نمایه ISC

✅کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان || نمایه ISC 🗓۱۸ مرداد ماه ۱۴۰۳www.icahu.com🎓برگزار کننده:دانشگاه هنر اسلامی تبریز باهمکاری دانشگاه های علم و صنعت، شهید بهشتی، الزهرا،…

آنتالیا؛ مقصد محبوب سفرهای تابستانی

آنتالیا؛ مقصد محبوب سفرهای تابستانی

آنتالیا؛ مقصد محبوب سفرهای تابستانی تابستان فصل دلخواه و دلپذیر ما از دوران کودکی بوده است. فصلی گرم با آفتاب سوزان و روزهای طولانی که در کنار تفریحات متنوع و سفرهای خاطره…

LEGEND

عنوان
ارسال کننده
تاریخ
برچسب
برچسب ها :
زمان فعلی
مقیاس مطالعه

سبد خرید شما

آموزش اتوکد کاربردی در شهرسازی(خصوصی)
امتیاز 0 از 5
تومان6,000,000
Qty : 1
کد کوپن دارید؟
جمع فرعی تومان6,000,000
حمل دریایی تومان0
مالیات تومان0
جمع تومان6,000,000
1
دریافت نوتیفیکیشن از Urbanity.ir آیا می خواهید از جدید ترین مطالب و آموزش ها و تخفیف ها بدون سر زدن به سایت باخبر شوید؟ خیر بله
سرفصل