مقایسه کفپوش چوبی و سنگ - انجمن شهرسازی ایران

مقایسه کفپوش چوبی و سنگ

صفحه اصلی > آگهی : مقایسه کفپوش چوبی و سنگ
مقایسه کفپوش چوبی و سنگ

مقایسه کفپوش چوبی و سنگ

در این مقاله به مقایسه کفپوش چوبی و سنگ پرداخته‌ایم و قصد داریم شما را با ویژگی‌های هر دوی این محصولات آشنا کنیم. پارکت چوبی در قسمت‌های مختلف ساختمان اعم از کف، دیوار و نمای ساختمان نصب می‌شود. سنگ نیز کاربردهای مختلفی داشته و در قسمت‌های مهم ساختمان قابل اجرا است. هر دوی این محصولات زیبایی و جذابیت خاصی را به فضای ساختمان شما می‌بخشد.

پارکت‌های چوبی سطحی صاف و صیقلی داشته، تمیز و غیر‌قابل نفوذ هستند. این محصولات بادوام در رنگ‌های متنوعی تولید شده و پوششی مقاوم در برابر هرگونه آسیب و جابه‌جایی به‌شمار می‌رود.

مقایسه کفپوش چوبی و سنگ از لحاظ ترکیب

پارکت چوبی از چوب طبیعی یا چوب‌های سه لایه ساخته شده و به هم چسبانده می‌شوند. این محصول در صورت خراب شدن و سوختگی قابل تعمیر و تعویض بوده و می‌توان مجدداً از آن استفاده کرد.

اما سنگ‌های ساختمانی مخصوص کف با تراشیدن سنگ‌های طبیعی بدست خواهد آمد. این سنگ‌های دوام خوبی داشته اما در صورت شکستگی باید به صورت کامل آنها را تعویض نمود.

مقایسه کفپوش چوبی و سنگ از لحاظ ویژگی

کفپوش چوبی مقاوم بوده و در صورت نگهداری صحیح، می‌تواند به صورت طولانی دوام داشته باشد. این کفپوش‌ها به صورت عایق عمل کرده و در برابر سرما و گرما مقاوم هستند.

اما همچنان که می‌دانید سنگ در مقایسه با کفپوش چوبی دوام بیشتری دارد. ولی در برابر سرما و گرما عایق نبوده و نمی‌تواند فضا را به صورت دلخواه نگهدارد.

کفپوش‌های چوبی دارای منافذ زیادی است و برای مناطق مرطوب مانند حمام مناسب نخواهد بود. در این مناطق می‌توان از سنگ استفاده کرد. به جز گرانیت، الباقی سنگ‌ها متخلخل بوده و در مقایسه با پارکت چوبی و سنگ باید گفت که کفپوش سنگ نفوذناپذیرتر است.

کفپوش چوبی مقاومت کمتری نسبت به سنگ در برابر خراش خواهد داشت. بنابراین به آسانی ترک خواهد خورد.

مقاومت سنگ در برابر خراش بیشتر از کف‌پوش‌های چوبی بوده و به آسانی ترک نمی‌خورد. همچنین سنگ‌ها در صورتی عایق شوند در برابر لکه‌ها بسیار مقاوم خواهند بود اما اگر عایق نشده باشند، مقاومت کمی از خود نشان خواهند داد.

در مقابل کفپوش‌های چوبی مقاومت بسیار کمتری نسبت به کفپوش سنگ در برابر لکه‌های روغنی خواهند داشت.

سنگ در برابر آتش مقاوم بوده و نمی‌سوزد. اما کفپوش‌های چوبی به راحتی آتش گرفته و دچار حریق می‌شوند.

در مقایسه کفپوش چوبی و سنگ باید گفت که کفپوش‌های چوبی لغزندگی کمتری نسبت به سنگ‌ها داشته و در برابر مواد لغزنده مقاومت خوبی دارند. سنگ‌ها به خصوص اگر مرطوب باشند بسیار لغزنده خواهند بود.

مقایسه کفپوش چوبی و سنگ از لحاظ ظاهری

از آنجا که کفپوش چوبی یک ماده طبیعی بوده و ظاهری کاملاً طبیعی دارد با هر نوع دکوراسیون داخلی هماهنگ شده و زیبا به نظر می‌رسد. این محصول آرامش خاصی را به دکوراسیون منزل شما خواهد داد.

سنگ نیز از زمان‌های قدیم مورد استفاده قرار گرفته و جلوه‌های زیبایی را در طراحی و دکوراسیون داخلی منزل ایجاد کرده است. این سنگ‌ها در مدل‌ها و رنگ‌های مختلف در گذشته و حال موجود بوده و برای طراحی و نمای ساختمان نیز به کار می‌رود.

مقایسه کفپوش چوبی و سنگ از لحاظ نصب این محصولات

نصب کفپوش چوبی در مقایسه با سنگ نسبتاً آسان بوده و فرآیند نصب آن به سرعت انجام خواهد شد. سنگ‌ها به دلیل زیادی وزن و همچنین انجام برش، به زمان بیشتری برای نصب نیاز دارد.

نگهداری کفپوش چوبی و سنگ

در نگهداری کفپوش چوبی باید احتیاط لازم رعایت شود. بهتر است برای تمیز کردن پارکت چوبی از دستمال نرم و موادی که رنگ و جنس چوب را خراب نمی‌کنن استفاده کرد. مراقب باشید تا کفپوش را با پارچه خیس تمیز نکنید.

سنگ‌ها در مقایسه با پارکت نگهداری کمتری نیاز داشته و با پارچه مرطوب تمیز می‌شود. از پاک‌کننده موجود در بازار هم می‌توان برای تمیز کردن سنگ‌ها استفاده کرد.

مقایسه کاربردها کفپوش چوبی و سنگ

طبق مقایسه کفپوش چوبی و سنگ در بخش‌های مختلف منزل مانند اتاق‌های نشیمن و اتاق خواب بهتر است از پارکت چوبی استفاده کنیم. در مکان‌هایی مانند ‌سالن کنفرانس نیز از پارکت چوبی استفاده شود زیرا علاوه بر زیبایی به نگهداری دما در این فضاهای بزرگ کمک خواهد کرد.

سنگ‌ها بسته به نوعشان در بخش‌های مختلف منزل قابل استفاده هستند. از سنگ مرمر و سنگ گرانیت در آشپزخانه و مکان‌های دیگر استفاده می‌شود. این سنگ‌ها برای کف ساختمان نیز مناسب هستند. نصب کفپوش سنگ به دلیل مقاومت در برابر آتش برای نصب در آشپزخانه گزینه مناسبی هستند.

جمع‌بندی

کفپوش‌های چوبی فضا را آرامبخش کرده و با هر نوع دکوراسیون داخلی ترکیب می‌شوند. چوب‌ها دارای انواع طرح‌ها و رنگ‌ها بوده و در هر قسمتی از خانه قابل نصب هستند. در این مقاله که به مقایسه کفپوش چوبی و سنگ پرداخته شد به برخی از این خصوصیت‌ها اشاره کردیم.

بهتر است قبل از نصب هر کدام از این محصولات ابتدا با یک متخصص مشورت کرده و سپس برای نصب آن اقدام کنید. نصب این محصولات باید توسط استادکاران ماهر انجام شود تا از هرگونه شکستگی و هدررفت مصالح جلوگیری شود. مرکز پارکت چوبی ایران IWFC)) پاسخگوی تمامی سوالات کاربران در خصوص خرید پارکت چوبی ارزان و با کیفیت است. برای ارتباط با کارشناسان IWFC می توانید به سایت https://iwfc.ir مراجعه کرده و یا با شماره تماس های 02188662429 و 01344400486 تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
انواع روش های شارژ گاز کولر گازی و علائم کمبود گاز به چه صورت است؟ 

انواع روش های شارژ گاز کولر گازی و علائم کمبود گاز به چه صورت است؟ 

انواع روش های شارژ گاز کولر گازی و علائم کمبود گاز به چه صورت است؟ تقریبا بیشتر دستگاه های تهویه مطبوع، از جمله کولرهای گازی، برای انجام عمل تهویه و خنک کردن…

کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان || نمایه ISC

کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان || نمایه ISC

✅کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان || نمایه ISC 🗓۱۸ مرداد ماه ۱۴۰۳www.icahu.com🎓برگزار کننده:دانشگاه هنر اسلامی تبریز باهمکاری دانشگاه های علم و صنعت، شهید بهشتی، الزهرا،…

آنتالیا؛ مقصد محبوب سفرهای تابستانی

آنتالیا؛ مقصد محبوب سفرهای تابستانی

آنتالیا؛ مقصد محبوب سفرهای تابستانی تابستان فصل دلخواه و دلپذیر ما از دوران کودکی بوده است. فصلی گرم با آفتاب سوزان و روزهای طولانی که در کنار تفریحات متنوع و سفرهای خاطره…

LEGEND

عنوان
ارسال کننده
تاریخ
برچسب
زمان فعلی
مقیاس مطالعه

سبد خرید شما

موردی یافت نشد
جمع فرعی تومان0
حمل دریایی تومان0
مالیات تومان0
جمع تومان0
0
دریافت نوتیفیکیشن از Urbanity.ir آیا می خواهید از جدید ترین مطالب و آموزش ها و تخفیف ها بدون سر زدن به سایت باخبر شوید؟ خیر بله
سرفصل