همه چیز درباره قرنیز پارکت چوبی - انجمن شهرسازی ایران

همه چیز درباره قرنیز پارکت چوبی

صفحه اصلی > آگهی : همه چیز درباره قرنیز پارکت چوبی
همه چیز درباره قرنیز پارکت چوبی

همه چیز درباره قرنیز پارکت چوبی

 

هنگام به کاربردن و نصب پارکت های چوبی برای کف منازل, اداره و … معمولا از قرنیزهای چوبی نیز جهت محافظت از دیوار و یکنواخت شدن با پارکت چوبی و همچنین جذاب تر شدن محیط و فضا استفاده میشود. این نوع قرنیزها امروزه مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته اند و بازار فروش خوبی نیز دارند در ادامه مقاله توضیحات تکمیلی درباره این نوع قرنیز و مزایای آن ارائه میدهیم که راهنمای شما در خرید قرنیز مناسب برای محل کار و منزلتان  باشیم.

تعریف قرنیز:

به لایه های کوچکی که اغلب از جنس چوب، پلاستیک، سنگ و … هستند و جهت محافظت دیوار دربرابر برخورد اشیاء و وسایل مانند مبل, کمد و … به کار میروند و محافظ خوبی در برابر پوسیدگی، رطوبت و … هستند و همچنین جهت زیباترشدن فضا مورد استفاده قرار میگیرند قرنیز میگویند. قرنیزها دارای انواع مختلفی از جمله قرنیزهای چوبی, قرنیزهای پلاستیکی و قرنیزهای سنگی هستند که دربین آنها نوع چوبی از محبوبیت بیشتری برخوردار است و در فضاهایی که از کفپوش و پارکت چوبی و لمینت استفاده شده بیشتر کاربرد دارد.

دسته بندی انواع قرنیز:

قرنیز ها در مدل­های مختلف قرنیز چوبی, قرنیز پلاستیک یا PVC , قرنیز سنگی, قرنیز تراز, قرنیز رنگی, قرنیز فلزی و … دسته بندی میشوند که هرکدام دارای ویژگی و کاربرد منحصر بفرد هستند.

 

– ویژگی­های قرنیز چوبی: قرنیزهای چوبی از جنس چوب هستند و معمولا با ارتفاع 8 تا 12 سانتی متر ساخته میشوند و به کاربردن آنها در منازل و یا فضاهایی که کفپوش آنها از پارکت چوبی یا مرمر است بسیار زیبا و جذاب است و جلوه ای فوق العاده به محیط میبخشد. قرنیزهای چوبی مناسب استفاده در محیط منزل, اتاق خواب, محل کار و اتاق کار هستند.

 

– ویژگی­های قرنیز پلاستیک یا PVC : قرنیزهای پلاستیک یا PVC از جنس پلاستیک هستند و برخی از مدل های آن شفاف و بی رنگ اند.از قرنیزهای پلاستیک در مکان هایی استفاده میشود که دارای کفپوش سنگی و یا سرامیکی هستند.

 

– ویژگی­های قرنیز سنگی: قرنیزهای سنگی از جنس سنگ هستند و معمولا با ارتفاع 10 تا 15 سانتی متر ساخته میشوند. قرنیزهای سنگی به زیبایی قرنیزهای چوبی نیستند و معمولا برای مکان هایی که دارای کفپوش سنگی و یا سرامیکی هستند مناسب اند.

 

– ویژگی­های قرنیز تراز: قرنیز تراز با دیوار به طور کامل تراز است و به دیوار متصل میشود از مزایا و آپشن های مثبت این نوع قرنیز این است که گرد و خاک روی آن قرار نمیگیرد چرا که قرنیز از دیوار بیرون نیست و هم تراز آن است. برای نصب این نوع قرنیزها باید یک لایه از گچ روی دیوار را تراش دهید و سپس اقدام به نصب و اجرای آن کنید. هزینه نصب و اجرای قرنیز تراز نسبت به سایر قرنیزها مقداری بیشتر است.

 

– ویژگی­های قرنیز رنگی: قرنیزهای رنگی ظاهری زیبا و چشمگیر به محیط میبخشند برای اجرای قرنیزهای رنگی از چوب ام دی اف که ارزان تر از قرنیز چوبی است میتوانید استفاده کنید و رنگ دلخواه خود را روی آن پیاده کنید. استفاده از قرنیزهای رنگی متناسب با رنگ و طراحی و سبک چیدمان وسایل منزل به زیباترشدن محیط و دکوراسیون منزل بسیار کمک میکند.

 

– ویژگی­های قرنیز فلزی: قرنیزهای فلزی از جنس استیل هستند و جزو قرنیزهای امروزی و مدرن به شمار می روند که میتوانید بسیاری از وسایل و دکوراسیون منزل مانند لوستر, جاشمعی, گلدان استیل و … را با آن ست کنید.

 

قیمت قرنیز چوبی:

با توجه به قیمت بالای بیشتر انواع چوب های مورد استفاده در ساخت قرنیز قطعا قیمت قرنیز چوبی مقداری بیشتر از سایر انواع قرنیزها است اما به طور کلی عواملی مانند نوع و جنس چوب مورد استفاده, متراژ و مساحت فضای محل کار, منزل و … همگی در قیمت این نوع قرنیز تاثیرگذارند.

مزیت های قرنیز چوبی:

قرنیزهای چوبی علاوه بر زیبایی منحصر بفردی که دارند به راحتی با دکوراسیون منزل, کفپوش های لمینت, پارکت چوبی و … ست میشوند و فضای منزل و محل کار را دلنشین تر میکنند. اینگونه قرنیزها دارای دوام بالا بوده و مقاومت بالایی دربرابر پوسیدگی, حشرات موذی, آفت و … دارند. قرنیزهای چوبی همچنین متناسب با شرایط آب و هوایی و مناطق مختلف اعم از گرمسیر و سردسیر هستند و در بسیاری از مناطق کشور مورد استفاده قرار میگیرند. قرنیزهای چوبی به راحتی با دکور اتاق خواب مانند قفسه کتاب, تخت خواب و … ست میشوند.

 

سخن پایانی

همانطور که پیش تر گفتیم قرنیزهای چوبی نسبت به سایر قرنیزها طرفداران بیشتری دارند چراکه اینگونه قرنیزها به راحتی با کفپوش های پارکت چوبی و بسیاری وسایل و اشیاء منزل مانند کمد, کنسول, بوفه و … ست میشوند و جلوه ای زیبا و گرم به فضای منزل میبخشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پارکت های چوبی, قرنیزهای چوبی و سفارش و خرید انواع پارکت ها و قرنیزهای چوبی به سایت مورفلور به نشانی  https://morfloor.ir/ مراجعه کنید و یا جهت استعلام به روز قیمت پارکت چوبی می توانید با کارشناسان مجرب این مجموعه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
آنتالیا؛ مقصد محبوب سفرهای تابستانی

آنتالیا؛ مقصد محبوب سفرهای تابستانی

آنتالیا؛ مقصد محبوب سفرهای تابستانی تابستان فصل دلخواه و دلپذیر ما از دوران کودکی بوده است. فصلی گرم با آفتاب سوزان و روزهای طولانی که در کنار تفریحات متنوع و سفرهای خاطره…

دیزل ژنراتور چیست؟

دیزل ژنراتور چیست؟

دیزل ژنراتور چیست؟ دیزل ژنراتور یک منبع تولید برق مستقل و پرتابل است که می تواند در شرایط مختلف مورد استفاده قرار گیرد. این دستگاه از یک موتور احتراق داخلی دیزلی تشکیل…

کمیسیون ماده 5 شهرداری چیست و چه وظیفه ای دارد؟

کمیسیون ماده 5 شهرداری چیست و چه وظیفه ای دارد؟

مرداد 21 1402 0اظهار نظر کمیسیون ماده 5 شهرداری چیست و چه وظیفه ای دارد؟ مقالات به طور خلاصه، کمیسیون ماده 5 شهرداری، نوعی ساختار مشورتی متشکل از چند نفر عضو است…

LEGEND

عنوان
ارسال کننده
تاریخ
برچسب
برچسب ها :
زمان فعلی
مقیاس مطالعه

سبد خرید شما

موردی یافت نشد
جمع فرعی تومان0
حمل دریایی تومان0
مالیات تومان0
جمع تومان0
0
دریافت نوتیفیکیشن از Urbanity.ir آیا می خواهید از جدید ترین مطالب و آموزش ها و تخفیف ها بدون سر زدن به سایت باخبر شوید؟ خیر بله