اتصالات شیر آب که می توانید در خانه انجام دهید - انجمن شهرسازی ایران

اتصالات شیر آب که می توانید در خانه انجام دهید

صفحه اصلی > آگهی : اتصالات شیر آب که می توانید در خانه انجام دهید
اتصالات شیر آب که می توانید در خانه انجام دهید

اتصالات شیر آب که می توانید در خانه انجام دهید

زمانی که شیر آب چکه می کند و نمی دانید کدام قسمت را تعمیر کنید، حالتان بد می شود. در گذشته با چکه کردن شیر آب و تعویض یک واشر همه چیز حل می شد. در اتصالات امروزی برای توقف چکه باید توپک فلکه، فنر فشنگی یا دیسک سرامیکی را تعویض نمود تا جریان آب متوقف شود. 

با دانستن نوع فلکه شیر و نحوه تعمیر آن دیگر لازم نیست برای کارهای لوله کشی جزئی هزینه پرداخت کنید. در اینجا این کار را به شما آموز می دهیم تا خودتان این کار را انجام داده و در هزینه ها صرفه جویی کنید. 

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید هزینه لوله کشی ساختمان را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال یافتن لوله کش آب در تهران باشید می‌توانید سفارش برای لوله کشی آب ساختمان ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

 

  1. اتصالات شیر آب که می توانید در خانه انجام دهیدنوع فلکه شیر 

برای آشنایی با لوله کشی آب ساختمان اول از هرچیز باید فلکه شیر را بشناسیم. در این صورت می دانید برای تعویض یا تعمیر شیر یا فلکه به چه نیاز دارید. 

در شیرهای امروزی یکی از این چهار فلکه استفاده می شود:

  1. شیر فلکه توپی (شیر یک دستگیره ای)
  2. شیر فلکه فشنگی (شیر یک یا دو دستگیره ای)
  3. شیر فلکه دیسک سرامیک (شیر یک یا دو دستگیره ای)
  4. شیر فلکه فشرده (شیر یک دستگیره ای)

هر کدام از این فلکه طراحی خاص و روش تعمیر خاص خود را دارند. رایج ترین نوع یک دسته آن یا دارای فلکه توپی است یا دیسک سرامیک. در شیرهای دو دستگیره ای ارزان از فلکه فشنگی و گران تر از فلکه دیسک سرامیکی استفاده می شود. 

 

  1. نحوه تعمیر فلکه توپی

اتصالات شیر آب که می توانید در خانه انجام دهید

فلکه توپی رایج ترین فلکه در شیرهای تک دستگیره ای بازار است. این فلکه در ابتدا در سال 1954 و با شیرآلات دلتا معرفی شد. این فلکه توپی در سال های 1970 و با برند پیرلس دلتا به شهرت رسید. 

فلکه توپی از یک دستگیره تشکیل شده تا توپک موجود در آن کنترل شود. این توپک پلاستیکی یا فلزی بوده و در داخل آن غلتک های کوچک وجود دارد. حلقه های توخالی لاستیکی یا عایق های لاستیکی از آن محافظت می کند. بسته به قرارگیری این توپک، توپک و اهرم آن جریان آب و دمای آب خروجی از شیر را کنترل می کنند.

با خراب شدن حلقه یا عایق لاستیکی ممکن است فلکه آسیب ببیند. با گذر زمان این حلقه ها یا عایق ها فرسوده شده یا ذرات ریز در میان آن ها جمع می شود. معمولا با نصب یک کیت فلکه توپی می توان آن را تعمیر کرد، در برخی موارد هم باید توپک های جدید خریداری کنید. 

 

  1. نحوه تعمیر فلکه فشنگی

فلکه فشنگی چندمنظوره بوده و در سازه های سرامیکی استفاده می شود. فلکه آب فشنگی در اتصالات کم مصرف حمام و آشپزخانه یافت می شوند. شیرهای فشنگی مانند شیر دیسک یک اهرم و دو دستگیره دارد. فلکه فشنگی در انواع پلاستیکی یا برنج وجود دارد. 

فلکه فشنگی شیرهای تک اهرم با بالا بردن یا پایین بردن فلکه از طریق دستگیره شیر حجم آب را کنترل می کنند. همچنین با ترکیب آب داغ و سرد و چرخش دسته، دمای آب هم کنترل می شود. 

فلکه فشنگی شیرهای دو دستگیره با چرخاندن یک چهارم  فلکه به سمت راست و چپ جریان آب را کنترل می کنند. 

  1. نحوه تعمیر فلکه دیسک سرامیک

اتصالات شیر آب که می توانید در خانه انجام دهید

فلکه شیر یک دستگیره ای با فلکه توپی فرق زیادی ندارد و تشخیص آن دشوار است. هردوی آن ها یک دستگیره بزرگ دارند که می چرخد. با این حال، شیر یک دستگیره ای یک اهرم و بدنه سیلندری دارد که مانند فلکه فشنگی، به سمت بالا و پایین و اطراف حرکت می کند. 

شیر توپی (که در سمت راست قسمت پایین شیر دسته گرد قرار دارد) به حالت چرخشی می گردد. 

فلکه دیسک یک قطعه گران بوده و برای کنترل جریان آب از دیسک های سرامیک مقاوم استفاده می کند. این شیر دیسک در داخل غلتک، که فشنگ تعادل فشار نام دارد، آب داغ و سرد را مخلوط می کند. دو دیسک سرامیکی در کف غلتک برای کنترل آب بالا و پایین می روند. با چرخش دسته می توان دما را مشخص کرد. 

با خارج کردن و بررسی دیسک فشنگی، تمیز کردن آن و جای گذاری عایق های لاستیکی در فشنگ، می توان آن را تعمیر کرد. پوشش های عایق لاستیکی در کف فشنگ ممکن است ساییده شده و یا بر اساس تجمع مواد معدنی آسیب ببینند. 

  1. نحوه تعمیر شیر فلکه فشرده

این فلکه فشرده برای کنترل جریان آب از واشر لاستیکی استفاده کرده و قدیمی ترین شیرهای موجود در لوله کشی آب ساختمان است. 

این فلکه ها بسیار قدیمی بوده، بدنه برنجی و واشر لاستیکی دارند که در کف بدنه فلکه قرار دارد. با چرخاندن دسته شیر به طرف جهت عقربه های ساعت، فشار فشرده بر واشر لاستیکی افزایش یافته و جریان آب متوقف می شود. با باز کردن و چرخاندن آن برخلاف جهت عقربه های ساعت، کف فلکه به چرخش درآمده و جریان آب از شیر افزایش می یابد. 

با خارج کردن دسته از بدنه شیر، فلکه راحت جدا می شود. پایه فلکه یک قطعه شش ضلعی است که با یک آچار لوله یا انبردست به راحتی باز می شود. 

برای تعمیر فلکه فشرده باید واشر لاستیکی در کف بدنه فلکه را تعویض کنید. در برخی موارد، این فلکه ممکن است به علت آسیب های قسمت بالای فلکه چکه کند. این چکه ها ممکن است از آسیب به پایه فلکه (در لوله های شیرهای قدیمی یا لوله های شیرآلات حمام ) یا حلقه های لاستیکی روی پایه فلکه در پایه شیر ناشی شده باشد. 

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
انواع روش های شارژ گاز کولر گازی و علائم کمبود گاز به چه صورت است؟ 

انواع روش های شارژ گاز کولر گازی و علائم کمبود گاز به چه صورت است؟ 

انواع روش های شارژ گاز کولر گازی و علائم کمبود گاز به چه صورت است؟ تقریبا بیشتر دستگاه های تهویه مطبوع، از جمله کولرهای گازی، برای انجام عمل تهویه و خنک کردن…

کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان || نمایه ISC

کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان || نمایه ISC

✅کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان || نمایه ISC 🗓۱۸ مرداد ماه ۱۴۰۳www.icahu.com🎓برگزار کننده:دانشگاه هنر اسلامی تبریز باهمکاری دانشگاه های علم و صنعت، شهید بهشتی، الزهرا،…

آنتالیا؛ مقصد محبوب سفرهای تابستانی

آنتالیا؛ مقصد محبوب سفرهای تابستانی

آنتالیا؛ مقصد محبوب سفرهای تابستانی تابستان فصل دلخواه و دلپذیر ما از دوران کودکی بوده است. فصلی گرم با آفتاب سوزان و روزهای طولانی که در کنار تفریحات متنوع و سفرهای خاطره…

LEGEND

اتصالات شیر آب که می توانید در خانه انجام دهید
عنوان
ارسال کننده
تاریخ
برچسب
زمان فعلی
مقیاس مطالعه

سبد خرید شما

آموزش اتوکد کاربردی در شهرسازی(خصوصی)
امتیاز 0 از 5
تومان6,000,000
Qty : 1
کد کوپن دارید؟
جمع فرعی تومان6,000,000
حمل دریایی تومان0
مالیات تومان0
جمع تومان6,000,000
1
دریافت نوتیفیکیشن از Urbanity.ir آیا می خواهید از جدید ترین مطالب و آموزش ها و تخفیف ها بدون سر زدن به سایت باخبر شوید؟ خیر بله