کجای «ایران کوچک» خانه بخریم؟ - انجمن شهرسازی ایران

کجای «ایران کوچک» خانه بخریم؟

صفحه اصلی > آگهی : کجای «ایران کوچک» خانه بخریم؟
کجای «ایران کوچک» خانه بخریم؟

کجای «ایران کوچک» خانه بخریم؟رؤیای خانه‌دار شدن در شهر تهران برای بسیاری از خانواده‌ها تبدیل به خیالی غیرممکن شده است. با این‌حال نمی‌توان دست از تلاش کشید و نا‌امید بود. درست است که قیمت‌های خرید خانه به صورت سرسام‌آوری بالا رفته‌اند اما به این معنی نیست که به طور کلی نتوان خانه‌ای خرید. می‌توان با تغییر یکسری از ملاک‌ها، اقدام به خرید خانه کرد. کرج که به ایران کوچک معروف است می‌تواند گزینهٔ مناسبی برای ساکنین تهران و حومه به شمار بیاید. چرا که بیشترین مهاجر پذیری را در خود داشته است. تلاش شده است که مناطق مختلف کرج به لحاظ ساختاری و امکانات همانند تهران باشند. هرچند ممکن است شاهد گسترش مناطقی باشیم که به لحاظ رفاهی همچنان در حال توسعه هستند. با این‌حال ایران کوچک با داشتن تنوع جغرافیایی می‌تواند ساکنان مختلف از هر قشری را در خود جای دهد.

اگر کارمند هستید

برای بسیاری از افراد فاکتور دسترسی به حمل‌ونقل عمومی بسیار اهمیت بالایی دارد. علاوه بر این خانه‌هایی با متراژ کوچک می‌توانند جزو اولویت‌های بعدی قرار گیرد. برای صرفه‌جویی در وقت و دسته‌بندی مناسب گزینه‌هایی پیش‌رو می‌توانید برای خرید خانه از دیوار کرج استفاده کنید. با توجه به دو اولویت مطرح شده می‌توان گفت که مناطق گلشهر، کیانمهر و بلوار ارم می‌توانند پاسخگوی این انتظارات باشد. این مناطق جزو مناطق کارمندنشین کرج محسوب می‌شوند، چرا که بیشترین دسترسی به مراکز فروش و وسایل حمل‌نقل را دارا هستند.

کجای «ایران کوچک» خانه بخریم؟اگر زوج جوان هستید

زوج‌های جوان می‌توانند هم قدرت بالایی در خرید و هم پایین داشته باشند. اگر از آن دسته از زوج‌هایی هستید که دارای قدرت نسبتا بالایی در خرید خانه هستید می‌توان مناطق فردیس،‌ عظیمیه و مهرشهر را پیشنهاد داد. البته اگر دنبال قیمت ارزان‌تری از خانه هستید مناطق کیانمهر،‌ شاهین ویلا و بهارستان می‌تواند جزو گزینه‌های موردنظرتان قرار بگیرد.

اگر از آلودگی فرار می‌کنید

بسیاری از سالمندان و افرادی که بیماری‌های ریوی دارند به دنبال منطقه‌ای تمیز و خوش آب و هوا هستند. با شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا این مسئله نیز شدت یافته است. یکی از مزیت‌های اساسی ایران کوچک یا همان کرج وجود آب‌وهوای مناسب است. البته باید درنظر داشت مناطقی که دارای چنین مختصات جغرافیایی هستند از قیمت و ارزش مالی بیشتری برخوردار هستند. از این رو می‌توان مناطق خوش آب و هوای کرج مانند عظیمیه و مهرشهر کرج را پیشنهاد کرد .عظیمیهٔ کرج به دلیل نزدیک بودن به کوهپایه هوای کوهستانی دارد و جزو گران‌ترین مناطق کرج به شمار می‌رود. همچنین در اطراف مهرشهر کرج شاهد باغ‌های بسیاری هستیم که همین عوامل سبب خوش آب و هوا شدن آن منطقه می‌شود. از دیگر خوبی‌های مهرشهر می‌توان به بافت شهری و ساختمانی آن اشاره کرد. خانه‌ها در مهرشهر با حدفاصل دو تا سه متر از هم قرار گرفته‌اند.

اگر بودجه کمی دارید

ممکن است پس از سالها پس انداز مقدار پولی را برای خرید خانه کنار گذاشته باشید. اما از آنجایی که قیمت‌ها لحظه به لحظه در حال نوسان هستند حتی اگر بخواهید هم نمی‌توانید هم‌پای تورم پیش بروید. از این رو کرج به دلیل شباهت بافتی نزدیک به تهران می تواند گزینهٔ خوبی به شمار بیاید. اما مسئله این است که با توجه به بودجه‌ای که دارید چه منطقه‌ای را می‌توانید در خرید خانه در صفحه دیوار کرج جستجو کنید. شهرک‌های بسیاری در اطراف کرج در‌حال گسترش‌اند که به لحاظ قیمتی به صرفه‌تر نیز هستند. از این مناطق می‌توان به حصارک بالا و پایین، بهارستان و شهرک یاس اشاره کرد. به لحاظ موقعیت مکانی این مناطق در حال توسعه بوده و در حال حاضر دارای قیمت پایین‌تری هستند و امکان رشد قیمتی نیز دارند.

 

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
چگونه هوش مصنوعی می تواند شهرهای ایالات متحده را هوشمندتر، ایمن تر و سبزتر کند

چگونه هوش مصنوعی می تواند شهرهای ایالات متحده را هوشمندتر، ایمن تر و سبزتر کند

مقاله درباره استفاده از هوش مصنوعی در شهرهای آمریکا برای هوشمندتر، ایمن‌تر و سبزتر کردن زیرساخت‌ها و خدمات شهری است. مطالعه موردی شهر رالی در کارولینای شمالی نشان می‌دهد که با استفاده…

ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری

ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری

ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری این روزها ترند اصلی در حوزه آموزش ، آموزشهای تخصصی حوزه فناوری اطلاعات است . چه بخواهیم در ایران بمانیم و…

شبکه Vision Zero چیست  ؟

شبکه Vision Zero چیست  ؟

این صفحه درباره شبکه Vision Zero است که یک کمپین همکاری برای کمک به جوامع برای رسیدن به حذف تمام تلفات ترافیکی و جراحات شدید ، ضمن افزایش ایمنی، سلامتی، و حرکت عادلانه برای همه است. این شبکه به عنوان یک پروژه غیرانتفاعی، به ایجاد انگیزه و پیشبرد Vision Zero در جوامع سراسر ایالات متحده متعهد است. کارهای اصلی شبکه شامل حمایت از تلاش‌های کارکنان بخش عمومی و رهبران جامعه، همکاری برای تغییر سیاست‌ها، و توسعه و به اشتراک‌گذاری منابع بر اساس رویکرد Safe System می‌باشد. همچنین، شبکه فرصت‌های یادگیری مانند تبادل همتا، تماس‌های اطلاعاتی، و وبینارها را فراهم می‌کند و استانداردهای بالایی برای شناسایی و پیشرفت Vision Zero تعیین می‌کند.

LEGEND

کجای «ایران کوچک» خانه بخریم؟
عنوان
ارسال کننده
تاریخ
برچسب
برچسب ها :
زمان فعلی
مقیاس مطالعه

سبد خرید شما

موردی یافت نشد
جمع فرعی تومان0
حمل دریایی تومان0
مالیات تومان0
جمع تومان0
0
دریافت نوتیفیکیشن از Urbanity.ir آیا می خواهید از جدید ترین مطالب و آموزش ها و تخفیف ها بدون سر زدن به سایت باخبر شوید؟ خیر بله
سرفصل