تفاوت دستگاه بخور سرد و گرم - انجمن شهرسازی ایران

تفاوت دستگاه بخور سرد و گرم

صفحه اصلی > آگهی : تفاوت دستگاه بخور سرد و گرم
تفاوت دستگاه بخور سرد و گرم

افزایش رطوبت هوا از طریق دستگاه بخور سرد و گرم باعث شده راهکار خوبی برای از بین بردن خشکی هوا محسوب شوند. این دستگاه‌ ها برای مقابله با بیماری خشکی بینی، خشکی پوست و سرما خوردگی، آسم، آلرژی و… استفاده می‌ شود. بین دستگاه بخور سرد و گرم تفاوت‌ هایی وجود دارد که در این مقاله به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

تفاوت دستگاه بخور سرد و گرم در عملکرد دستگاه برای کودکان

به طور کلی دستگاه های بخور مخصوصا دستگاه بخور سرد برای خانواده‌ هایی که فرزندان خردسال و کودک دارند بسیار مناسب است. از نظر ایمنی نیز دستگاه‌های بخور سرد، ایمن‌ تر و کم خطر تر از دیگر دستگاه های بخور هستند.
 


امنیت این دستگاه برای این خانواده‌ ها بسیار مهم است. زیرا کودکان به دلیل کنجکاوی زیاد ممکن است به دستگاه های بخور نزدیک شوند. اگر این دستگاه از نوع بخور گرم باشد؛ امکان دارد که کودک دچار سوختگی و آسیب دیدگی شود. این موضوع بیش تر برای افرادی که کودکان کنجکاو و پر جنب و جوش دارند؛ صدق می کند.

تفاوت دستگاه بخور سرد و گرم در تمیز کردن

عموما تمیز کردن دستگاه بخور سرد با بخور گرم یکسان می‌باشد. نحوه کامل تمیز کردن و شستشوی دستگاه بخور را می‌توانید در دفترچه راهنمای آن مطالعه کرده یا در هنگام خرید از کارشناسان مربوطه بپرسید. دستگاه بخور گرم از آنجایی که با آب جوش و رطوبت بسیار زیاد کار می‌کند؛ معمولا پس از مدت زمان کمی رسوب زیادی درون آن جمع می شود که تمیز کردن دستگاه کمی سخت تر می شود.


 
به طور کلی باید به طور روزانه آب هر دو دستگاه را تعویض نمایید تا رسوب ایجاد نکند. آب باقی مانده در دستگاه را خالی کرده و همیشه آب تازه به دستگاه اضافه کنید. سعی کنید در هنگام استفاده از بخور سرد از اّب تصفیه شده استفاده کنید. زیرا در آب تصفیه شده آلودگی و آلاینده کمتری وجود دارد و در این صورت رطوبت تازه به محیط اضافه می شود.

تفاوت استفاده در دستگاه بخور سرد و گرم در تمام محدودیت های سنی

دستگاه بخور وسیله ای مهم و کار آمد برای همه خانواده ها می باشد که می توانند برای کاهش خشکی محیط از آن استفاده کنند. دستگاه بخور در دو مدل سرد و گرم ویژگی هایی دارند که همه خانواده ها در هر سنینی می توانند از آن استفاده کنند. اما بهتر است که کودکان و خردسالان از دستگاه بخور گرم استفاده نکنند. زیرا در اثر برخورد آب جوش درون دستگاه با کودک، ممکن است خطرات زیادی برای آن ها به وجود آید.
پس استفاده از دستگاه بخور هیچ محدودیتی ندارد. بخور سرد به دلیل نداشتن پتانسیل سوختگی، یک گزینه مناسب برای استفاده از کودکان است. کودکانی که بیماری خشکی پوست یا خشکی بینی، سرماخوردگی، آلرژی و … دارند، می توانند از بخور سرد استفاده کنند.

تفاوت دستگاه بخور گرم و سرد در  عملکرد ایجاد رطوبت

یکی از اصلی ترین تفاوت های بخور سرد و گرم در نوع رطوبت آن ها است. بخور گرم با آب جوشان و گرم کار می کند و بخار بسیار گرمی را تولید می کند. در مقابل، دستگاه بخور سرد رطوبت و بخار خنک به همراه ذرات بسیار ریز را ایجاد می کند. برخی از دستگاه های بخور سرد با فیلتر داخلی و فن و برخی دیگر با فناوری اولتراسونیک کار می کنند.


 
تفاوت دستگاه بخور سرد و گرم در مدت زمان استفاده

یکی از مهم ترین تفاوت هایی که بین دستگاه بخور سرد و گرم وجود دارد؛ مدت زمان استفاده از هرکدام از این دستگاه ها می باشد. معمولا از دستگاه های بخور گرم به دلیل گرم بودن رطوبت و بخار آن در فصل های سرما همچون پاییز و زمستان استفاده می شود.
در صورتی که از بخور سرد در فصول گرمی همچون بهار و تابستان بیشتر استفاده می شود. البته یکی از وظایف اصلی بخور سرد، مرطوب نگه داشتن محیط است و به همین دلیل در فصل های خشک همچون پاییز و زمستان برای دور کردن بیماری ها نیز می توان از نوع سرد دستگاه بخور استفاده کرد. 

تفاوت دستگاه بخور سرد و گرم برای درمان بیماری های مختلف

دستگاه بخور سرد برای درمان بسیاری از بیماری های مختلف به کار برده می شود. در ادامه به بررسی برخی از بیماری ها برای استفاده از بخور سرد و گرم می پردازیم و برای هر یک بهترین پیشنهاد را بیان می کنیم. 

آلرژی

از شایع ترین علائم آلرژی می توان به احتقان اشاره کرد که این علائم تنها با مرطوب بودن هوا کاهش پیدا می کند. نفس کشیدن در هوای مرطوب موجب شده تا گرفتگی بینی و تحریک سینوس ها کم تر شود. بنابراین دستگاه بخور سرد و گرم برای افرادی که الرژی دارند بسیار مناسب است.
نکته قابل توجه اینجاست که دستگاه بخور سرد به دلیل ایجاد ریزگرد های زیاد، موجب تکثیر باکتری و رشد کپک در محیط می شود. بنابراین باید رطوبت دستگاه به طور مداوم کنترل شود. همچنین آب جوش از تکثیر باکتری ها جلوگیری کرده و محیط را ضدعفونی می کند. به طور کلی دستگاه بخور گرم برای افرادی که آلرژی دارند گزینه بهتری است و آلودگی کم تری را وارد محیط می کند.

آسم

افرادی که مبتلا به آسم هستند هم باید همانند افرادی که آلرژی دارند در استفاده از دستگاه بخور مراقب باشند. بیماری آسم نیز در مقابل گرد و غبار بسیار حساس بوده و موجب تنگی نفس می شود. استفاده نادرست از دستگاه بخور ممکن است موجب رشد باکتری و تکثیر گرد و غبار در هوا شود. استفاده از بخور سرد برای افرادی که آسم دارند توصیه نمی شود. بنابراین این افراد بهتر است قبل از تهیه دستگاه بخور، با دکتر خود مشورت داشته باشند.

سرماخوردگی و آنفولانزا

گلو درد و کیپ شدن بینی معمولا از علائم آنفولانزا و سرماخوردگی است. دستگاه های بخور سرد و گرم با افزایش رطوبت محیط موجب تسکین گرفتگی گلو می شوند. رطوبت و هوای سرد ممکن است ذرات ویروس در محیط را افزایش دهند. بنابراین بالا بردن بخار گرم موجب شده تا از عفونت ناشی از آنفولانزا جلوگیری شود.
اگر بخواهیم بین بخور سرد و بخور گرم یک مورد را برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا پیشنهاد بدهیم؛ انتخاب ما بخور گرم است. زیرا می توانید دارو های تنفسی برای درمان گلودرد و بینی را با آب درون دستگاه بخور مخلوط کرده و به طور موثر تری از آن استفاده کنید. 

 

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
آسیا ماشین مرکز تعمیر ماشین آلات راهسازی

آسیا ماشین مرکز تعمیر ماشین آلات راهسازی

در عصر حاضر، پروژه های ساخت و ساز و راه‌سازی باعث شده است که ماشین‌آلات راه‌سازی نقش بسیار مهمی در این صنعت ایفا کنند. اما همانند هر ماشینی، این ماشین‌آلات نیز در…

خرید درب شیشه ای سکوریت با بهترین قیمت از تتراگلس

خرید درب شیشه ای سکوریت با بهترین قیمت از تتراگلس

درب شیشه ای سکوریت از جمله محبوب‌ترین مدل‌های درب ورودی به‌شمار می‌رود که در ساختمان‌های اداری و تجاری، مجتمع‌های مسکونی، درب راهروها و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. درب شیشه‌ای سکوریت در مواجهه با دما و حرارت از خود مقاومت نشان داده و در برابر ضربه نیز استحکام و مقاومت بالایی دارد. درب‌های شیشه‌ای علاوه‌بر داشتن قیمت مناسب، در رنگ‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شوند و در زمان شکستن آن‌ها، ذرات ریز و صیقلی را مشاهده می‌کنیم که همین مسئله سبب می‌گردد تا با نصب آن‌ها، امنیت جانی افراد حفظ شود.

اهمیت توسعه صادرات مصالح ساختمانی در اقتصاد ملی

اهمیت توسعه صادرات مصالح ساختمانی در اقتصاد ملی

صادرات غیرنفتی، نقش و جایگاه معناداری در پیوند اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشورها دارد چرا که صادرات بخش مهمی از اقتصاد هر کشور را تشکیل می‌دهد. شرایط اقتصادی کشور ایران نیز به…

LEGEND

عنوان
ارسال کننده
تاریخ
برچسب
برچسب ها :
زمان فعلی
مقیاس مطالعه

سبد خرید شما

موردی یافت نشد
جمع فرعی تومان0
حمل دریایی تومان0
مالیات تومان0
جمع تومان0
0
دریافت نوتیفیکیشن از Urbanity.ir آیا می خواهید از جدید ترین مطالب و آموزش ها و تخفیف ها بدون سر زدن به سایت باخبر شوید؟ خیر بله
سرفصل