قالب وردپرس

دوره آموزش سه بعدی سازی و رندرینگ  (۳DVisualising)در شهرسازی

 

 

– نرم افزار های مورد تدریس : ۳DMAX/3D Autocad/Vray/Photoshop   

جلسه اول ( دست آورد جلسه برای هنر جویان : آشنایی با نرم افزار و مدلسازی مبلمان شهری )

  • معرفی اجمالی نرم افزار ۳dmaxو کاربردهای مختلف این نرم افزار در زمینه شهرسازی و معماری
  • آموزش نصب و راه اندازی برنامه بر روی کامپیوتر
  • آشنایی با نرم افزار شامل :
  • View ports
  • Shadings
  • File Menu
  • Edit Menu
  • آموزش منوی اصلی نرم افزار و آیکون های حرکتی Move,Rotate ,…
  • آموزش منو های Modify و Create  و دستورهای کاربردی مدل سازی مرتبط در منو های مذکور شامل :
  • Standard Primitives
  • Extended Primitive
  • Compound Objects
  • FFDs
  • Taper
  • Lattice
  • Bend

 

  • ارائه تمرین کلاسی مرتبط با دستور های ارائه شده در قالب ایجاد چند نوع مبلمان شهری
  • ارائه تمرین منزل مرتبط با دستور های ارائه شده در قالب ایجاد چند نوع مبلمان شهری

جلسه دوم ( دست آورد جلسه برای هنر جویان : نحوه کار با نقشه دو بعدی و مدلسازی توده / فضا در شهر )

  • آموزش زیر شاخه های منوی Create  شامل :
  • Windows
  • Doors
  • AEC Extended
  • Stairs
  • معرفی منوهای Tools , Group ,Views
  • آموزش زیر شاخه Shapes و تشریح تفاوت مفهومی میان مدلسازی برپایه احجام با مدلسازی بر پایه خطوط
  • تشریح زیر شاخه های Shapes و تکنیک های مدلسازی مرتبط آن شامل   :
  • Splines
  • Extended Splines
  • Nurbs
  • آموزش دستور های کاربردی منوی Modify شامل :
  • Face Extrude & extrude
  • Shell
  • Spherify
  • Noise
  • Ripple
  • Wave

 

  • آموزش چگونگی بهره گیری از نقشه های ۲DCad در مدلسازی با نرم افزار ۳DMAX و UnitStup ، نحوه Import و Export  و کار با نقشه های شهری در این نرم افزار
  • ارائه تمرین کلاسی در قالب مدل سازی توده فضا بر مبنای بخشی از پارسل های ۲۰۰۰/۱ تهران
  • ارائه تمرین منزل در قالب مدل سازی توده فضا بر مبنای بخشی از پارسل های ۲۰۰۰/۱ تهران

جلسه سوم ( دست آورد جلسه برای هنر جویان : آموزش طراحی و مدلسازی نماو جداره شهری )

  • آموزش مفهوم LowPoly و HighPoly و دستور های مرتبط شامل :
  • EditPly
  • EditMsh
  • و مفهوم Vertex,Edg,Border,Polygon,Element
  • معرفی مفهوم Heirarchy کاربرد Pivot در تکنیک های مدلسازی
  • نحوه استفاده از آبجکت های آماده سه بعدی در ۳DMAX
  • ارائه تمرین کلاسی در قالب یک پروژه طراحی جدار شهری شامل نما سازی و طراحی شبکه دسترسی
  • ارائه تمرین منزل در قالب یک پروژه طراحی جدار شهری شامل نما سازی

جلسه چهارم ( دست آورد جلسه برای هنر جویان : آموزش متریال پردازی در نرم افزار در قالب پروژه شهری)

  • به منظور بازدهی بیشتر کلاس پس از آموزش مفاهیم مدلسازی ، آموزش مفاهیم متریال/نور/رندرینگ در قالب پلاگین Vray آموزش داده می شود.
  • آموزش مفهوم متریال و تکسچر در نرم افزار شامل :
  • VrayMtl
  • VraylightMtl
  • Vray2sidedMtl
  • VrayoverrideMtl
  • VrayBlendMtl
  • آموزش متریال پردازی
  • ارائه تمرین کلاسی در قالب متریال پردازی ، آبجکت گذاری و ایجاد فضای سبز در پروژه طراحی شهری
  • ارائه تمرین منزل در قالب مدلسازی یک میدان شهری جهت کار در جلسات آتی

جلسه پنجم ( دست آورد جلسه برای هنر جویان : آموزش نورپردازی روز و شب در نرم افزار در قالب پروژه شهری)

  • آموزش مفهوم نور پردازی و تکنیک های نور پردازی شامل :
  • VrayLight
  • Vraysun
  • Photometric Light
  • Standard Light
  • نور پردازی پروژه جداره شهری ( نور روز و نور شب )
  • ارائه تمرین کلاسی درقالب متریال پردازی و نور پردازی پروژه میدان شهری
  • ارائه تمرین منزل درقالب مدلسازی ، متریال پردازی و نور پردازی یک پاتق شهری

جلسه ششم ( دست آورد جلسه برای هنر جویان : آموزش رندرینگ در نرم افزار در قالب پروژه شهری)

  • آموزش کار با دوربین Vray در نرم افزار و مفاهیم عکاسی شهری به منظور شبیه سازی نور مطلوب در رندرینگ بر مبنای  تنظیمات دوربین در فضاهای شهری
  • آموزش تنظیمات رندرینگ با پلاگین Vray شامل :
  • CommonTab
  • VrayTab
  • IndiluminationTab
  • SettingTab
  • RenderEltTab
  • ارائه تمرین کلاسی در قالب رندرینگ پروژه جداره شهری ( نور شب/ نور روز)
  • ارائه تمرین در منزل درقالب رندرینگ پروژه میدان شهری

جلسه  هفتم ( دست آورد جلسه برای هنر جویان : آموزش کار با پلاگین های جانبی و سبک سازی پروژه به منظور کاهش زمان رندرینگ در پروژه های لند اسکیپ )

  • آموزش کار با پلاگین Multtiscatter ( جهت ایجاد لنداسکیپ های متنوع )
  • آموزش کار با پلاگین ForestpackPro ( جهت ایجاد فضای سبز شهری )
  • آموزش تکنیک های سبک سازی پروژه ها و ProxyFile در نرم افزار
  • ارائه تمرین کلاسی در قالب طراحی یک پارک شهری
  • ارائه تمرین منزل در قالب رندرینگ پروژه پاتوق شهری

جلسه هشتم ( دست آورد جلسه برای هنر جویان : آموزش کار با پلاگین های جانبی و ایجاد فضای شهری وسیع )

  • آموزش کار با پلاگین GostTown ( جهت ایجاد بافت متراکم شهری )
  • آموزش کار با پلاگین RailClone ( جهت ایجاد مبلمان شهری تیپ )
  • آموزش تکنیک های تکثیر مشابه در فضاهای شهری
  • ارائه تمرین کلاسی در قالب طراحی و رندرینگ یک تقاطع شهری ( با محوریت شبکه حمل و نقل )
  • ارائه تمرین منزل در قالب رندرینگ پروژه پارک شهری

جلسه نهم ( دست آورد جلسه برای هنر جویان : آموزش پست پروداکشن پروژه و رندرینگ نهایی )

  • آموزش تکنیک های Postproduction به کمک نرم افزار photoshop در بحث رندرینگ و ارائه نهایی
  • آموزش پلاگین های Nicks,Photosuite,Copilet در Photoshop
  • ارائه تمرین کلاسی در قالب پست پروداکشن پروژه پاتوق شهری ، جداره شهری
  • ارائه تمرین منزل در قالب پست پروداکشن پروژه میدان شهری، پارک شهری

جلسه دهم ( دست آورد جلسه برای هنر جویان : آموزش شیت بندی و جمع بندی آموزش های ارائه شده )

  • آموزش شیت بندی نهایی در Photoshop شامل بهره گیری از تحلیل های شهری سایت ، نقشه ها و رندر های نهایی در شیت
  • مروری بر موارد مطرح شده در دوره و رفع اشکال هنر جویان
  • معرفی پروژه نهایی جهت تعیین سطح یادگیری هنرجو ( هنرجو باید طی مدت ۲ هفته پروژه نهایی خود را تکمیل و به موسسه ارائه نماید )

پروژه میدان شیلات چابهار حاصل همکاری مدرس دوره  با دفتر معماری دکتر حاجی زاده معمار برتر خاورمیانه در سال ۲۰۱۳

به دلیل آنکه هنوز پروژه توسط دفتر آقای دکتر حاجی زاده منتشر نشده است ،ارائه اصل رندر در این فایل امکان پذیر نمی باشد

 

محل تشکیل کلاس ها

آدرس محل تشکیل کلاس ۳DMAX در تهران

تهران-خیابان شهید مطهری-نرسیده به مترو مفتح -روبه روی موسسه مالی و اعتباری کوثر -پلاک ۲۴۰ – طبقه دوم (رایان کالج)

سوالات و پرسش های خود را با تلفن ۰۹۱۲۸۹۸۹۸۰۱ مطرح نمایید

عضو    کانال   و  گروه   تلگرام انجمن شهرسازی ایران شوید

پوسته وردپرس