قالب وردپرس

کرمان جنوبی

تشریح وضعیت پل‌های بزرگ در دست احداث حوزه راه و شهرسازی جنوب استان کرمان

[ad_1]

۴ April 2017 | 9:52 am

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، محمد ساردوئی بیان کرد: پل دوم سقدر با طول کلی ۶۰ متر متشکل از ۳ دهانه ۲۰ متری در محور بزرگراه شریانی ترانزیت جیرفت – سه‌راهی بم قرارگرفته با احداث این پل ۲۰ کیلومتر از محور جیرفت –سه‌راهی بم به‌صورت چهارخطه قابل تردد می‌گردد احداث این پل نقش مهمی در کاهش تصادفات و روان شدن ترافیک محور خواهد داشت. عملیات اجرایی پل دوم پیشرفت فیزیکی ۷۸ درصد و اعتبار اولیه آن ۱۳/۵ میلیارد ریال است. در حال حاضر اجرای این پروژه به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب منتقل شده است.

وی افزود: پل دوم سرجاز به طول کلی ۳۴۸ متر در محور ترانزیتی و شریانی جیرفت – کهنوج – رودان قرار دارد که متشکل از ۱۱ دهانه ۲۸ متر و ۲ دهانه ۲۰ متری و ساختار فونداسیون‌های پل از نوع شمع‌های بتنی به عمق ۲۰ متر و ساختار تابلیه آن از نوع تیر – دال با تیرهای پیش تنیده است، تاکنون عملیات خاک‌برداری کامل، اجرای ۸۸ عدد شمع و احداث ۲ فونداسیون نیز انجام شده است. برای تکمیل این پل اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال مورد نیاز است. با تکمیل این پروژه و اتمام عملیات اجرایی بزرگراه جیرفت -کهنوج به طول تقریبی ۱۴۰۰ متر تکمیل می‌گردد.

وی همچنین بیان کرد: پل دوم جنگل آباد، این پل به طول کلی ۱۹۶  متر در محور ترانزیتی و شریانی جیرفت – کهنوج – رودان قرار دارد متشکل از ۷ دهانه ۲۸ متری است. ساختار فونداسیون‌های این پل از نوع شمع‌های بتنی به عمق ۲۰ متر و ساختار تابلیه آن از نوع تیر – دال با تیرهای پیش تنیده است. خاک‌برداری محل پل و اجرای ۷ شمع انجام شد. برای تکمیل این پل اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال مورد نیاز است. احداث این پل شاهد روان شدن ترافیک در محل روستای جنگل آباد و ایمن شدن عبور ترافیک این بزرگراه خواهد شد.

ساردوئی افزود: پل دوم بهادر آباد به طول کلی ۳۹۹ متر در کیلومتر ۵۵ محور جیرفت – کهنوج – رودان قرار دارد و متشکل از ۱۹ دهانه ۲۱ متری است. ساختار فونداسیون‌های این پل از نوع شمع‌های بتنی به عمق بیش از ۲۰ متر و ساختار تابلیه آن از نوع تیر – دال با تیرهای ۲۰ متری است. در حال حاضر پروژه احداث پل دوم بهادرآباد و جاده‌های ورودی و خروجی طرفین آن با برآوردی بالغ بر ۱۱۲ میلیارد ریال در حال برگزاری مناقصه است.

وی بیان کرد: پل تقاطع سربیژن به طول ۱۶۰۰ با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال در سال ۹۱ آغاز شد و تاکنون عملیات اجرایی باندهای طرفین و پل دو دهانه ۲۰ متری به اتمام رسیده و آماده پخش آسفالت است. پیشرفت فیزیکی این پروژه ۹۲ درصد است که با بهره‌برداری از این روگذر امکان حوادث جاده‌ای ناشی از نقطه برخورد ترافیک جیرفت ساردوئیه و کرمان –جیرفت در محل این تقاطع رفع خواهد شد. در حال حاضر تکمیل این پروژه به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای منتقل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان در ادامه افزود: پل سفید باز به طول کلی ۹۰ متر و پل کلدان به طول کلی ۱۲۰ متر در دست مطالعه هستند که با احداث این پل‌ها حدود ۱۱ کیلومتر از بزرگراه جیرفت –بافت-سیرجان تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: پل تیتانیوم کهنوج به طول ۶۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۱۴۰۰۰ میلیون ریال در حال ساخت است که با احداث این پل و تکمیل عملیات اجرایی آن حدود ۳۰ کیلومتر از بزرگراه شریانی و ترانزیتی کهنوج –رودان تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

راه‌های ایمن کرمان‌جنوبی در اختیار مسافران نوروزی است/ برنامه‌ریزی برای ساخت راه‌آهن جنوب کرمان در سال ۹۶

[ad_1]

۳۱ March 2017 | 9:40 am

محمد ساردویی، مدیرکل راه و شهرسازی کرمان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: کرمان جنوبی که میان هرمزگان و مرکز استان کرمان واقع شده منطقه‌ای مشتمل بر کوهستان، جنگل و دشت است است که مسافرین نوروزی که قصد سفر به جنوب خصوصا بندرعباس را دارند در میان راه بر این تمدن ۷۵۰۰ ساله گذری می‌کنند و از زیبایی‌های طبیعی کنارصندل و درب بهشت جیرفت، جبل بارز عنبرآباد، قلعه‌های کهنوج، مهرویه فاریاب و دشت‌های رودبار جنوبی همچنین هتل‌های کپری قلعه‌گنج و هزاران جاذبه گردشگری دیگر لذت می‌برند.

ساردویی تکمیل ساخت بزرگراه‌های در دست احداث در کرمان جنوبی و پیگیری راهسازی در روستاهای بالای ۵۰ خانوار را از اهم برنامه‌های این اداره کل درسال ۹۶ عنوان کرد و افزود: ۱۲۰۰ کیلومتر روستاهای با جمعیت بالای ۵۰ خانوار کرمان جنوبی فاقد راه آسفالته هستند که پیگیر تامین نیاز آنها هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی کرمان جنوبی همچنین به شروع ساخت بیمارستان عنبرآباد اشاره کرد و گفت: اوایل سال ۹۶ مناقصه ساخت بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی جیرفت آغاز می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه احداث راه‌آهن جنوب کرمان با مساعدت وزیر راه و شهرسازی زیرپیوست قانون شده است، افزود: مناقصه ساخت این راه‌آهن سال آینده با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان شروع می‌شود. ضمن اینکه امیدواریم درسال آینده فرودگاه جیرفت تکمیل شود.

ساردویی گفت: سال ۹۶ درنظر داریم اقدامات بازآفرینی شهری را در جیرفت و کهنوج عملیاتی و منطق هدف را درآنها شناسایی کنیم.

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

‌درس‌هایی از زلزله بم؛ اسیر فاجعه نشویم/ هشدار در خصوص مدرک‌گرایی شدید علاقه‌مندان حوزه ساختمان

[ad_1]

۱ January 2017 | 9:22 am

رساله تاریخ پنجم دی‌ماه، برای ما یادآور نکات ارزشمندی است. شاید یادآوری زلزله بم، ابزاری برای سنجش میزان آمادگی‌مان در مقابل چنین حوادثی قلمداد شود. بم، شهری که روی گسل است و هراز‌چندگاهی با تکان‌هایی مردم را به هراس می‌اندازد. شاید این احساس در برخی شهرها کم باشد و همین احساس فریبنده مانع این فکر می‌شود که چقدر آماده هستیم!

اگر با برخی افراد این شهرها گفت‌وگو کنیم، می‌گویند: «مرگ دست خداست»، اما آیا واقعا باید در خانه‌هایی که هیچ امنیتی در مقابل زلزله ندارند، منتظر تقدیر باشیم و تدبیر را کنار بگذاریم؟ همگان به این موضوع آگاهیم که تنها از طریق آمادگی مناسب است که می‌توان خسارات ناشی از زلزله را کم کرد. عوامل بسیاری در این آمادگی نقش دارند که «طراحی اصولی ساختمان بر مبنای قوانین و مقررات»، «آموزش علمی افراد متخصص» و «آگاهی رسانه‌ای جامعه و آموزش عمومی» سه عامل بسیار مهم است.

البته نمی‌توان عوامل دیگر همچون اقدامات پزشکی و آمادگی‌های اسکان پس از وقوع زلزله را نادیده گرفت. در طراحی اصولی باید دیدگاه منسجمی میان همه مهندسان وجود داشته باشد. در برخی موارد، استفاده از تجربه‌های مقاوم‌سازی کشورهای دیگر و روش‌های استانداردشده آنها نیز می‌تواند به ما کمک کند. بالابردن انعطاف‌پذیری سازه‌ها در مقابل ارتعاش‌ها از جمله این تجربه‌هاست. از سوی دیگر باید به بُعد آموزشی و تربیت افراد متخصص نیز بسیار توجه کرد، چراکه اهمیت کیفیت آموزش را نمی‌توان نادیده گرفت، اما متأسفانه به‌تازگی شاهد مدرک‌گرایی شدید علاقه‌مندان این تخصص‌ها در حوزه ساختمان هستیم.

آموزش صحیح از طریق رسانه‌های جمعی مانند تلویزیون، روزنامه، فضاهای مجازی و… در آگاهی جمعی مؤثر است. این آگاهی قبل از وقوع زلزله، لحظه وقوع و پس از آن، هم در ابعاد جانی و هم در ابعاد روحی و روانی مؤثر است. یافتن مکان‌های امن در خانه و توجه به پیش‌لرزه‌های اندک قبل از زلزله اصلی، از این دست هستند. این امر با هدف اطلاع‌رسانی به‌موقع و دقیق، در کاهش تلفات انسانی مؤثر است.

پس هم بُعد آموزش رسانه‌ای و هم بُعد خبررسانی مهم است. باید توجه داشت که این آموزش‌ها بر مبنای چگونگی رفتارها، واکنش‌ها و فرهنگ جامعه برنامه‌ریزی و اجرا شوند. تمام موارد ذکرشده، هنگامی که در حوزه وسیع شهر بررسی می‌شوند، ابعاد بزرگ‌تری می‌گیرند و نگاه ویژه به تقسیمات شهری و ضوابط شهری را می‌طلبند؛ به‌عنوان‌مثال تخریب بناها به بسته‌شدن مسیرها و کندی عملیات امدادرسانی منجر می‌شود.

هماهنگی میان این عوامل برای دستیابی به آمادگی لازم، نیازمند مدیریت قوی و همکاری هرچه‌بیشتر آحاد مردم است. اخیرا پس از وقوع زلزله‌هایی در ایران، اهمیت مدیریت بحران مطرح شد، ولی این پرسش مطرح است که این مدیریت با وجود زیرساخت‌های ضعیف شهری و شریان‌های ارتباطی تا چه اندازه می‌تواند کارا باشد. پس از وقوع زلزله نمی‌توان صرفا منتظر گروه‌ها و تیم‌های امدادی بود، تشکیل تیم‌های کوچک مدیریت بحران اهمیت ویژه‌ای دارد. آشنایی با نحوه عملکرد فردی و گروهی در امدادرسانی مناسب و کارا مهم است.

مدرس دانشگاه آزاد بم

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

بازدید استاندار کرمان از محور چاه ابراهیم بخش زهکلوت

[ad_1]

۷ January 2017 | 1:31 pm

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، محمد ساردوئی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان گفت: در پی بازدید استاندار کرمان از محور چاه ابراهیم بخش زهکلوت این محور مورد پیگیری قرار گرفت ۲۰ کیلومتر از محور مذکور با اعتباری بالغ بر ۱میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پیگیری احداث این محور در دستور کار قرار گرفت.

لازم به توضیح است طول کل مسیر و راه ارتباطی به روستاهای همجوار ۵۰ کیلومتر است که برای تکمیل ادامه زیرسازی و روکش آسفالت کل مسیر به اعتباری بالغ بر ۱۲میلیارد تومان نیاز است.

وی افزود: در این منطقه ۲۰ آبادی و بیش از ۷۰۰ خانوار وجود دارد که از راه روستایی بهره‌مند خواهند شد.

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

برگزاری جلسه کمیسیون ماده ۵ شهری جنوب کرمان

[ad_1]

۱۱ January 2017 | 7:55 am

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، محمد منزلی معاون شهرسازی و معماری این اداره کل افزود: طی این جلسه ۲۳ مورد پرونده شهرهای رودبار- نودژ- عنبرآباد و کهنوج با عناوین تغییر کاربری، طرح تفکیکی و … مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این جلسه ۲ مورد پرونده مربوط به شهر رودبار، ۵ مورد شهر نودژ، ۶ مورد شهر کهنوج و ۱۰ مورد به شهر عنبرآباد مطرح شد.

علاوه بر پرونده‌های فوق طرح تفکیکی شهرک خداآفرین عنبرآباد به مساحت ۵۳ هکتار نیز در جلسه مطرح و مقرر شد از محل مزبور بازدید و در جلسه آینده مطرح شود. همچنین طرح تفکیکی شهرک صنعتی و شمال میدان قلعه گنج واقع در شهر کهنوج به مساحت ۵۰ هکتار که توسط مهندسین مشاور گارنو تهیه شده بود نیز در جلسه مطرح و تائید شد.

طی این جلسه مقرر شد پرونده‌های شهر جیرفت در جلسه فوق‌العاده‌ای در آینده نزدیک مورد بررسی قرار گیرند.

قابل ذکر است مصوبات کمیسیون ماده ۵ پس از طی مراحل قانونی بررسی و تائید دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران شهری وزارت راه و شهرسازی از سوی استانداری به شهرداری‌های مربوطه ابلاغ می‌شوند.

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

دو بانده شدن مسیرهای ورودی شهرستان جیرفت در حال انجام است

[ad_1]

۱۱ January 2017 | 9:48 am

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، رضا سلیمانی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان جیرفت، میثم یزدان پناه ابوسعیدی معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری جیرفت به همراه تعدادی از مسئولین و کارشناسان ادارات از بزرگراه محور جیرفت سه‌راهی بم بازدید کردند و جهت رفع مشکلات حریم این بزرگراه تصمیماتی اتخاذ شد.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری در حاشیه این بازدید گفت: با توجه تردد زیاد و کوهستانی بودن مسیر در جهت رفع مشکلات حریم این بزرگراه می‌طلبد تلاش و کوشش کنیم.

ابوسعیدی ضمن رضایت از دو بانده شدن مسیرهای ورودی شهرستان جیرفت از همراهی و تعامل همه مسئولین تقدیر و تشکر کرد.

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

تقدیر معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از اداره کل راه و شهر سازی جنوب استان کرمان

[ad_1]

۲۰ January 2017 | 8:45 am

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کرمان جنوبی، در این تقدیر نامه ذکر شده است: با توجه به نقش ارزشمندی که با اداره کل مهندسی دفاعی جنوب شرق این وزارت مبذول داشته‌اید از خدمات و تلاش‌های اثر بخش جنابعالی در امور مستند سازی املاک و اراضی نیروهای مسلح استان کرمان، تشکر و قدر دانی نموده و از درگاه خداوند سبحان موفقیت و سر بلندی روز افزون برای شما آرزومندم.

امید است در ظل توجهات حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و رهبری های حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی )همواره موفق و منصور باشید.

 

 

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

بازدید از روند ساخت مسکن مهر ۱۵۰۰ واحدی کهنوج در کرمان جنوبی

[ad_1]

۲۳ January 2017 | 8:13 am

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، محمد ساردوئی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان گفت: پروژه ۱۵۰۰ واحدی مسکن مهر کهنوج در سه فاز با پیشرفت فیزیکی ۶۷ درصد در کل پروژه در حال انجام است همچنین دویست واحد از واحدهای فاز اول با پیشرفت ۹۰ درصدی و طی دو ماه آینده تکمیل و آماده تحویل و به‌صورت بلوک‌های چهار واحدی در دو طبقه همکف و طبقه اول در هر طبقه دو واحد با متراژ ۸۳ متر است.

وی افزود: امکانات روبنایی پروژه شامل مدرسه ۱۲ کلاسه با پیشرفت فیزیکی ۶۸ درصدی در حال انجام و عملیات ساخت کلانتری ۱۲ با پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تا دو ماه آینده به پایان می‌رسد، همچنین پروژه ساخت مسجد نیز به پایان رسیده است.

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

بازدید مقامات استان کرمان از بزرگراه کهنوج- رودان

[ad_1]

۲۶ January 2017 | 7:57 am

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی جنوب استان کرمان مهندس ساردوئی مدیر کل راه و شهر سازی جنوب استان کرمان به همراه فرماندار و جمعی از مسئولین از بزرگراه کهنوج –رودان بازدید کردند.

 ساردوئی گفت: بزرگراه کهنوج –رودان جزء پروژه‌های اقتصاد مقاومتی می‌باشد.

وی افزود :طول کل بزرگراه کهنوج -رودان ۱۰۵کیلومتر است ۷۱ کیلومتر در حوزه این اداره کل که تکمیل  و ۳۰ کیلومتر آن تا پایان سال جاری در دستور کار قرار گرفته تا کنون ۲۱ کیلومتر از این محور زیر بار ترافیک قرار گرفته است.

همچنین قطعه ۳ به طول ۲۰ کیلومتر با برآورد ۴۱۰ میلیارد ریال در حال برگزاری مناقصه می‌باشد اعتبار هزینه شده تا کنون  در این پروژه ۳۳۰ میلیارد ریال است.

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

افتتاح ۴۲ طرح عمرانی و راهسازی دهه فجر در جنوب کرمان

[ad_1]

۲۷ January 2017 | 9:34 am

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل ار روابط عمومی راه و شهرسازی جنوب استان کرمان محمد ساردوئی مدیر کل راه و شهر سازی جنوب استان کرمان گفت:۴۲طرح عمرانی و راهسازی دهه فجر جاری در این منطقه افتتاح و عملیات اجرایی ۲۳طرح دیگر نیز آغاز می شود.

محمد ساردوئی افزود: طرح‌های قابل افتتاح جنوب کرمان در دهه فجر سال جاری شامل بیش از ۱۲۳کیلومتر راه ،احداث و یا روکش آسفالت با اعتبار هزینه شده ۳۵۹میلیارد و ۶۵۵ میلیون ریال است.

وی ادامه داد: افتتاح این میزان راه روستایی در قالب ۴۱طرح راهسازی موجب توسعه روستاها ،بهره‌مندی مردم از راه مناسب و جلوگیری از مهاجرت روستاییان خواهد شد.

مهندس ساردوئی خاطر نشان کرد: افتتاح بیمارستان۲۴ تختخوابی شهرستان رودبار جنوب با سه هزار و ۴۲۱ متر مربع از دیگر طرح‌های قابل افتتاح در دهه فجر امسال در جنوب کرمان است که موجب ارتقاء خدمات حوزه سلامت به مردم این شهرستان خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۲۳ طرح دیگر در جنوب استان کرمان طی دهه فجر سال جاری افزود :این طرح‌ها نیز در بخش‌های مختلف از جمله راه‌های روستایی است که عملیات اجرایی این طرح‌ها با اعتبار بیش از ۱۵۰میلیارد ریال اعتبار آغاز خواهد شد.

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

پوسته وردپرس