قالب وردپرس

يزد

قرارداد خرید ۲۰ فروند هواپیمای ATR امضا شد

[ad_1]

۱۰ April 2017 | 9:11 pm

به گزارش « تابناک یزد »، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل خبر داد که قرارداد “هما” با شرکت هواپیماسازی ATR برای خرید ٢٠ فروند هواپیمای ATR ۷۲-۶۰۰ به امضای مقامات دو کشور رسید.
اصغر فخریه قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: قرارداد “هما” با شرکت هواپیماسازی ATR برای خرید ٢٠ فروند هواپیمای ATR ۷۲-۶۰۰ به امضای مقامات دو کشور رسید.

ایران به طور همزمان در کنار برنامه ریزی برای خرید هواپیماهای غول پیکر مسافربری به منظور افزایش توان فرودگاه های کوچک خود و انعطاف پذیر کردن ناوگان هوایی نسبت به خرید هواپیماهای با برد کوتاه و ظرفیت مسافرپذیری پایین نیز اقدامات جدی انجام داد که در نخستین گام به امضای یک موافقت نامه برای خرید ۲۰ فروند هواپیمای ATR از این شرکت ایتالیایی منجر شد.

 با پایان مذاکرات برای خرید این هواپیماها امروز رسما و با حضور مقاماتی از کمپانی ای تی آر این قرارداد در محل هواپیمایی ایران ایر به امضا رسید.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، با نهایی شدن این قرارداد ورود نخستین هواپیماهای ATR به ناوگان ایران به شکل رسمی پیگیری خواهد شد.

اخبار پیشنهادی:

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

رشد ۲۳ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن یزد

[ad_1]

۱۰ April 2017 | 7:44 am

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ سیدمصطفی داودی درباره عملکرد تخلیه و بارگیری راه آهن یزد در سال گذشته، گفت : طی سال ۹۵، مقدار ۱۴ میلیون و ۳۶۰ هزار تن بار به وسیله ۱۹۰ هزار دستگاه واگن از مبادی معادن چادرملو، چغارت و کارخانه گندله سازی اردکان بارگیری و به کارخانه های فولاد خراسان، اهواز، اصفهان و بخشی نیز جهت صادرات به بندرعباس ارسال شد که نسبت به سال ۱۳۹۴، ۲۳ درصد رشد داشته است.

مدیر کل راه‌آهن یزد تصریح کرد : طی مدت مذکور تن کیلومتر بار خالص حمل شده، ۵ میلیارد و ۱۲۶ میلیون بوده که ۲۱ درصد به نسبت سال ۹۴ رشد داشته و تن کیلومتر بار ناخالص حمل شده ۸ میلیارد و ۸۱۸ میلیون بوده که ۱۸ درصد رشد نسبت به سال ۹۴ به ثبت رسیده است.

وی افزود ؛ طی این مدت ۴ میلیون و ۳۱۰ هزار تن محموله ؛ از قبیل گندله ، کنستانتره ، کانتینر و … در این اداره کل تخلیه شده که نسبت به سال ۹۴ ، ۸۵ درصد افزایش داشته است.

داودی در ادامه افزود :هر شبانه روز ۳۲ رام قطار مسافری در محدوده این اداره کل تردد می کنند که ظرفیت این قطارها بالغ بر ۱۳ هزار نفر مسافر است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به نیاز استان در ایام نوروز سال جاری، یک رام قطار مسافری در مسیر یزد- مشهد و بالعکس اضافه و موجب افزایش ۱۰۰ در صدی ظرفیت جابه جایی مسافر در این مسیر شد.

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

چرا تیم «روحانی» تن به مناظره اقتصادی نمی دهد؟

[ad_1]

۱۰ April 2017 | 4:13 am

به گزارش « تابناک یزد »، باید دید “نه” تیم اقتصادی دولت یازدهم به مناظره با اقتصاددانان در روزهای باقی مانده به انتخابات ریاست جمهوری تا چه زمانی استمرار خواهد داشت.
از چندی پیش برخی اقتصاددانان برجسته کشور در اعتراض به آنچه ناکارآمدی مدیریتی، سوءتدبیر و عملکرد غیرفنی و غیرتخصصی تیم اقتصادی حجت الاسلام حسن روحانی خوانده اند، رئیس دولت یازدهم را به مناظره فراخوانده اند اما هیچ کدام از این دعوت ها مورد پذیرش تیم دولت یازدهم قرار نگرفته است.
شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد دولت دهم از جمله اقتصاددانانی بود که با انتقاد از عمکرد تیم اقتصادی دولت روحانی، مناظره را طرح کرد؛ بعد از حسینی و با روشن شدن بیشتر عملکرد دولت یازدهم در حوزه اقتصادی، اقتصادانان دانشگاه های مختلف کشور وزرای اقتصاد، صنعت، راه و شهرسازی و نفت را برای مناظره حضوری فراخواندند و این دعوت حتی به برخی اقتصاددانانی که پیش از آغاز دولت یازدهم در صف حامیان روحانی بودند نیز کشیده شد اما تمام این درخواست ها بی پاسخ ماند.
بعد از سکوت تیم اقتصادی در قبال دعوت به مناظره، اقتصاددانان منتقد عملکرد روحانی دعوت ها را به سمت مشاوران روحانی برده اند که شاید پاسخ مثبتی بگیرند؛ در همین زمینه الیاس نادران از اقتصاددانان کشور طی درخواستی از حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور خواست که در یک مناظره حضوری درباره عملکرد دولت یازدهم پاسخگو باشد که تا لحظه انتشار این گزارش، این دعوت نیز بی پاسخ مانده است.
اما چرا دولتی ها حاضر به مناظره درباره عملکرد خود نیستند؟ حجت الله عبدالملکی از اساتید اقتصادی در پاسخ به این سؤال به تسنیم گفت: دلیل عدم استقبال تیم اقتصادی دولت یازدهم از مناظره با …

اخبار پیشنهادی:

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

اتمام بزرگترین پروژه عکسبرداری هوایی از شهر یزد

[ad_1]

۱۰ April 2017 | 1:13 am

به گزارش اشکذرخبر؛ محمدعلی شیرزاده با بیان اینکه برای نخستین بار محدوده ای به وسعت ۸۷ هزار هکتار شامل محدوده و حریم شهر یزد زیر پوشش عکسبرداری هوایی قرار گرفت افزود: این پروژه عظیم به سفارش شهرداری یزد و با نظارت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری توسط سازمان نقشه برداری کشور انجام گرفت.
باتوجه به شرایط جوی و همچنین وضعیت پوشش درختان، زمان عکسبرداری هوایی از تاریخ ۱۵ اسفند الی پایان سال ۱۳۹۵ انتخاب شد.
شیرزاده گفت: با توجه به گسترش روزافزون شهر ها و همچنین در راستای رسالت شهردار­ها، عکسبرداری هوایی، تهیه نقشه رقومی و تکمیل بانک اطلاعات شهری بالاخص اطلاعات مکانی از نیازهای ضروری شهرداری­ ها به حساب می آید و امروزه یکی از سریعترین راه های تهیه و روزآمدسازی نقشه های بزرگ مقیاس شهری، روش فتوگرامتری می باشد.
لازم به ذکر است که تهیه تصویر قائم (اورتوفتو) از عکس­های مزبور و همچنین روزآمدسازی نقشه ­های رقومی ۱: ۲۰۰۰ بر مبنای آن از اولویت­­های شهرداری در سال ۱۳۹۶ می ­باشد.
درحال حاضر شهرداری یزد بعنوان یکی از شهرداری ­های پیشتاز در بانک اطلاعات شهری می­باشد که دارای عکس­های هوایی متعدد از سال ۱۳۳۵ تاکنون می­ باشد.
منبع باشگاه خرنگاران جوان

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

آخوندی صدای روزنامه حامی دولت را هم درآورد

[ad_1]

۸ April 2017 | 5:43 pm

صراط: مدیرمسئول روزنامه آفتاب یزد نوشت: شایسته بود حال که وزیر محترم پروای پذیرش ناهنجاری به تصویر کشیده شده را ندارند! شخص رئیس جمهور دستور به برخورد متناسب با نوع رفتاری که از وزیر سر زده بود، می دادند تا شاید به این طریق آزادی بیان و حرمت رسانه التیام می پذیرفت.
حرکت توهین آمیز عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی دولت تدبیر و امید در قبال یک سوال خبرنگار خانم، صدای حامیان خود را نیز در آورد.
در همین رابطه منصور مظفری مدیرمسئول روزنامه آفتاب یزد طی یادداشتی در روزنامه آفتاب یزد نوشت: توضیح داده شده که کلام زشتی رد و بدل نشده است! تشریح کرده اند که میکروفونی پرتاب نشده است! نامه نگاشته شده از سوی وزیر که باید صبورتر بود! اما ردپایی از عذرخواهی دیده نمی شود! درباره آن چه بین وزیر و آن همکار خبرنگار
ـ فارغ از رسانه و تفکرات حاکم بر رسانه ای که از آن آمده بود ـ دوگونه سخن داریم؛ گونه نخست درددلی است با وزیری که اهالی رسانه به خوبی می دانند بخش هایی از دغدغه و فعالیت وی مطبوعاتی ـ رسانه ای است و…
گونه دیگر چند جمله هشدارگونه است خطاب به آقای روحانی و اما نخست سخنی داریم با وزیر محترم راه و شهرسازی.
در نامه ای که آن حادثه تلخ را تشریح کرده بودید اگرچه از آزادی بیان گفته شد و
سعه صدری که باید بیشتر باشد اما در کمال تعجب دیدیم همچنان غرور کار خود را می کند و ساز خود می نوازد! نفس کار با هردرجه ای که رخ داده باشد در عرف جامعه غیرقابل پذیرش است پس شایسته آن بود که ضمن پذیرش خطایی که صورت پذیرفته، در مقام دلجویی، چند جمله ای هم با درونمایه عذرخواهی و پوزش طلبی قلمی می شد و اما نشد زیرا وزیری که مدعی آزادی بیان است بدان اعتقاد و باوری ندارد و صرفا برای توجیه رفتار ناهنجاری که از وی سرزده چندجمله ای نگاشته می شود با طعم دفاع از آزادی بیان و غیره!
نکته ها باید گرفت از این شعار دفاع از آزادی بیان و عذرخواهی نکردن! و این یعنی مستنداتی می توان ارائه داد بدون حس باورپذیری و این یعنی خبرنگار همچنان ضعیف ترین قشر این جامعه است از حیث امنیت شغلی و جایگاه و پایگاه شغلی و اجتماعی که خود آقای وزیر هم به خوبی آگاه هستند که اگر آن خانم خبرنگار خدای ناکرده و به شوخی حتی؛ خودکار به سوی وزیر پرت کرده بود از درجه اعتبار شغلی و اجتماعی ساقطش کرده بودند از خود آقای وزیر گرفته تا مدیریت حاکم بر رسانه ای که در آن مشغول به کار بوده است و… قصه به درازا می انجامد اما عذرخواهی نکردن وزیر از یادمان نمی رود!
**و سخنی داریم با آقای رئیس جمهور
رئیس دولت تدبیر شاید بدانند و شاید از یاد برده باشند اما بر اساس نگارش آقای وزیر که گفته اند عده ای از سر عناد و لجاج برآمده، به هیچ صراطی مستقیم نمی شوند لازم است نکاتی گفته شود؛ نخست آن که شایسته است در پایان دوران نخست ریاست جمهوری با یک حساب سرانگشتی از خیر برخی از وزرای هزینه ساز گذشت من جمله وزیر محترم راه و شهرسازی که از یک سو می نالد از جمعیت عنادورز لجوج و از سویی دیگر صفحات روزنامه های منتقد دولت که نه، بلکه مخالف دولت مملو است از آگهی های حمایتی این وزیر محترم!
نکته دیگر این که شایسته بود حال که وزیر محترم پروای پذیرش ناهنجاری به تصویر کشیده شده را ندارند! شخص رئیس قوه مجریه دستور به برخورد متناسب با نوع رفتاری که از وزیر سر زده بود ، می دادند تا شاید به این طریق آزادی بیان و حرمت رسانه التیام می پذیرفت که هنوز هم دیر نیست در نخستین جلسه هیئت دولت حال اگر تدبیر به برخورد و گوش پیچاندن نمی کنند اندک مایه تذکری بدهند که آزادی بیان را مراتبی است و عنود و لجوج را مشخصاتی! شما که همه آگهی ها و رپرتاژهایت برای روزنامه های مخالف دولت استپس چگونه تاب یک سوال از همان طایفه ای که همواره از آنان حمایت می کنی، نداری؟!
سخن پایانی این که به حرمت قلم، اندیشه، رسانه و شغلی که عاشقانه از آن دفاع می کنیم حرکت وزیر با هر اندازه و هرشکلی را قویا محکوم نموده همچنان و علیرغم یادداشت ایشان خواهان عذرخواهی رسمی هستیم و انتظار داریم آنان که با کمک رسانه های حامی دولت و فشار فراکسیون امید به عنوان اصلی ترین حامی حسن روحانی توانستند همچنان وزیر بمانند قدر این همه رشادت و هزینه پردازی ها را دانسته در عمل بین عنود و لجوج و دوست و همراه تمییز قائل شده در حمایت همانی باشند که می گویند حتی اگر در دفاع از آزادی بیان همانی نباشند که می نمایند!

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

سرمقاله آفتاب یزد/ آقای وزیر!شما دیگر چرا؟!

[ad_1]

۸ April 2017 | 1:50 pm

آفتاب یزد/ « آقای وزیر!شما دیگر چرا؟! » عنوان سرمقاله مدیرمسئول روزنامه آفتاب یزد، منصور مظفری است که می توانید آن را در ادامه بخوانید:
توضیح داده شده که کلام زشتی رد و بدل نشده است! تشریح کرده اند که میکروفونی پرتاب نشده است! نامه نگاشته شده
از سوی وزیر که باید صبورتر بود! اما ردپایی از عذرخواهی دیده نمی شود! درباره آن چه بین وزیر و آن همکار خبرنگار ـ فارغ از رسانه و تفکرات حاکم بر رسانه ای که از آن آمده بود ـ دوگونه سخن داریم؛ گونه نخست درددلی است با وزیری که اهالی رسانه به خوبی می دانند بخش هایی از دغدغه و فعالیت وی مطبوعاتی ـ رسانه ای است و گونه دیگر چند جمله هشدارگونه است خطاب به آقای روحانی و اما نخست سخنی داریم با وزیر محترم راه و شهرسازی.
در نامه ای که آن حادثه تلخ را تشریح کرده بودید اگرچه از آزادی بیان گفته شد و سعه صدری که باید بیشتر باشد اما در کمال تعجب دیدیم همچنان غرور کار خود را می کند و ساز خود می نوازد! نفس کار با هردرجه ای که رخ داده باشد در عرف جامعه غیرقابل پذیرش است پس شایسته آن بود که ضمن پذیرش خطایی که صورت پذیرفته، در مقام دلجویی، چند جمله ای هم با درونمایه عذرخواهی و پوزش طلبی قلمی می شد و اما نشد زیرا وزیری که مدعی آزادی بیان است بدان اعتقاد و باوری ندارد و صرفا برای توجیه رفتار ناهنجاری که از وی سرزده چندجمله ای نگاشته می شود با طعم دفاع از آزادی بیان و غیره!
نکته ها باید گرفت از این شعار دفاع از آزادی بیان و عذرخواهی نکردن! و این یعنی مستنداتی می توان ارائه داد بدون حس باورپذیری و این یعنی خبرنگار همچنان ضعیف ترین قشر این جامعه است از حیث امنیت شغلی و جایگاه و پایگاه شغلی و اجتماعی که خود آقای وزیر هم به خوبی آگاه هستند که اگر آن خانم خبرنگار خدای ناکرده و به شوخی حتی؛ خودکار به سوی وزیر پرت کرده بود از درجه اعتبار شغلی و اجتماعی ساقطش کرده بودند از خود آقای وزیر گرفته تا مدیریت حاکم بر رسانه ای که در آن مشغول به کار بوده است و… قصه به درازا می انجامد اما عذرخواهی نکردن وزیر از یادمان نمی رود!
**و سخنی داریم با آقای رئیس جمهور
رئیس دولت تدبیر شاید بدانند و شاید از یاد برده باشند اما بر اساس نگارش آقای وزیر که گفته اند عده ای از سر عناد و لجاج برآمده، به هیچ صراطی مستقیم نمی شوند لازم است نکاتی گفته شود؛ نخست آن که شایسته است در پایان دوران نخست ریاست جمهوری با یک حساب سرانگشتی از خیر برخی از وزرای هزینه ساز گذشت من جمله وزیر محترم راه و شهرسازی که از یک سو می نالد از جمعیت عنادورز لجوج و از سویی دیگر صفحات روزنامه های منتقد دولت که نه، بلکه مخالف دولت مملو است از آگهی های حمایتی این وزیر محترم!
نکته دیگر این که شایسته بود حال که وزیر محترم پروای پذیرش ناهنجاری به تصویر کشیده شده را ندارند! شخص رئیس قوه مجریه دستور به برخورد متناسب با نوع رفتاری که از وزیر سر زده بود،
می دادند تا شاید به این طریق آزادی بیان و حرمت رسانه التیام می پذیرفت که هنوز هم دیر نیست در نخستین جلسه هیئت دولت حال اگر تدبیر به برخورد و گوش پیچاندن نمی کنند اندک مایه تذکری بدهند که آزادی بیان را مراتبی است و عنود و لجوج را مشخصاتی! شما که همه آگهی ها و رپرتاژهایت برای روزنامه های مخالف دولت است پس چگونه تاب یک سوال از همان طایفه ای که همواره از آنان حمایت می کنی، نداری؟!
سخن پایانی این که به حرمت قلم، اندیشه، رسانه و شغلی که عاشقانه از آن دفاع می کنیم حرکت وزیر با هر اندازه و هرشکلی را قویا محکوم نموده همچنان و علیرغم یادداشت ایشان خواهان عذرخواهی رسمی هستیم و انتظار داریم آنان که با کمک رسانه های حامی دولت و فشار فراکسیون امید به عنوان اصلی ترین حامی حسن روحانی توانستند همچنان وزیر بمانند قدر این همه رشادت و هزینه پردازی ها را دانسته در عمل بین عنود و لجوج و دوست و همراه تمییز قائل شده در حمایت همانی باشند که می گویند حتی اگر در دفاع از آزادی بیان همانی نباشند که می نمایند!
با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

آخوندی خطاب به خبرنگاران: باور کنید که من بسیار صبورم، لیکن با جریانی مواجهیم که جز لجاجت و عناد هیچ چیز ندارد

[ad_1]

۷ April 2017 | 6:02 am

دریافت خبر : جمعه ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱:۳۲

به گزارش « تابناک یزد »، در نامه وزیر راه و شهرسازی آمده است: سال هاست که به روشنی دریافته ام هیچ کشوری روی رستگاری و توسعه را نخواهد دید؛ مگر به یارای گردش آزاد اطلاعات و وجود خبرنگارانی آزاده، مستقل و شجاع
به همین دلیل نیز سال هاست که چه در لباس یک شهروند ساده و چه در مقام وزیر، بر آزادی مطبوعات، حقوق روزنامه نگاران و حقوق شهروندان در دسترسی آزاد به اطلاعات پای فشرده ام و همه سعی خود را بکار بسته ام
همواره وظیفه خود دانسته ام که حاضر و پاسخگوی پرسش های شما باشم و از شنیدن انتقادها و کاستی ها استقبال کنم و صد البته جز راست نگویم، مثال بارز آن انجام وظیفه پاسخگویی در برابر مجلس شورای اسلامی و نمایندگان در جریان ۲ استیضاح از اینجانب بود
اما آنچه سینه من را تنگ می کند، و گاهی فریاد مرا به آسمان می برد، رویارویی با جریانی است که در برابر ملت ایستاده است، جریانی که تخم ناامیدی می افشاند و در عین حالی که خود سهم اصلی را در ایجاد وضع نابسامان کنونی کشور دارد، در لباس یک مدعی تمام عیار ظاهر می شود
آنان که در جریان به یغما دادن ثروت ملت و آینده این نسل و نسل های بعدی یا مشارکت داشته اند و یا حامی بوده اند، اکنون هر تلاشی برای توسعه و آبادانی و بازگرداندن عزت ایرانیان را در هاله ای از شک و تردید و دو دلی فرو می برند
باور کنید که من بسیار صبورم، لیکن با جریانی مواجهیم که جز لجاجت و عناد هیچ چیز ندارد، البته می پذیرم که باز باید صبورتر بود.
عناوین مرتبط: عصبانیت عجیب آخوندی از سؤال یک خبرنگار درباره هواپیماها و پرت کردن میکروفون/ وزیر راه: خبرنگار باید یک جُو عقل داشته باشد، برید بابا!

اخبار پیشنهادی:

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

نشست صمیمی کارکنان مدیریت مسکن و ساختمان با مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد

[ad_1]

۶ April 2017 | 2:22 pm

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد: این نشست صمیمی که با هدف ارائه گزارش عملکرد سال گذشته و همچنین  برنامه‌های آتی این حوزه در سال‌جاری در محل دفتر مدیر کل راه وشهرسازی برگزارشد. به سیاست‌های جدید وزارت راه و شهرسازی مبنی بر  تغییر رویکرد ادارات کل راه و شهرسازی از پروژه محوری به برنامه محوری پرداخته شد .

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به اینکه مصرف مصالح بی‌کیفیت برای ساخت و سازهای غیر استاندارد منجر به هدر رفتن سرمایه ملی و حیف و میل شدن مصالح می‌گردد گفت : در سال گذشته با راه‌اندازی دبیرخانه مبحث پنجم ساختمان در استان ،پیگیر ساخت و سازهای با کیفیت با مصالح استاندارد هستیم که امیدواریم در سال‌جاری با افزایش سطح نظارت بر ساخت و سازها ، شاهد ساختمان‌های با کیفیت و با مصالح استاندارد باشیم .

نقصان محمدی به موضوع تغییر ساختار سازمانی پرداخت و گفت: با توجه به انتقال مدبریت راهداری به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به زودی چارت سازمانی ادارات استانی  ابلاغ خواهد شد که این تغییردر حوزه مدیریت مسکن و ساختمان تاکید بر اقتصاد مسکن و مقررات ملی ساختمان و همچنین نظارت بر فعالیت تشکل‌های مهندسی دارد. که هر کدام به عنوان یک اداره زیر مجموعه این مدیریت بستری را فراهم خواهند کرد تا با قوت بیشتر و بهتر به رسالت سازمانی خود بپردازیم .

وی در ادامه افزود: سه ماموریت مهم این اداره کل که شامل مسکن،حمل و نقل و شهرسازی می‌باشد در برنامه‌های سال‌جاری مورد توجه قرار گرفته و مقرر شد این اداره کل موضوعات فوق را بطور ویژه پیگیری نماید.

در ادامه این نشست مدیر مسکن و ساختمان ضمن تشکر از برگزاری این نشست صمیمی به معرفی و وظایف کارکنان این بخش پرداخت و خواستار تامین نیروی انسانی متخصص در این حوزه شد.

وی با اشاره به برنامه پیش روی حوزه مسکن و ساختمان درسال ۹۶ مبنی بر اتمام پروژه‌های مسکن مهر تاپایان خرداد ماه جاری،خاطرنشان نمود: ازفعالیت‌های این حوزه تقویت نظارت بر تشکل‌های حرفه‌ای و مهندسی استان و مکانیزه کردن سیستم صدور و ارتقاء پروانه‌های مهندسین عضو نظام مهندسی و نیز اجرای طرح سامانه نظارت آنلاین ماده ۳۵ به عنوان اولین استان در کشور است.

وی در ادامه نیز باتاکید بر لزوم حمایت بیشتر از دبیرخانه مبحث پنجم مقررات ملی از برگزاری نشست‌های تخصصی و نشر مجله مصالح و فرآورده‌های ساختمان در سال‌جاری خبر داد و گفت :از جمله موارد دیگری که توسط مدیر مسکن و ساختمان مطرح گردید، اجرای طرح مسکن اجتماعی در بافت ناکارآمد شهری و پیگیری راه‌اندازی مرکز تحقیقات راه، مسکن وشهرسازی شعبه یزد بود. در پایان هرکدام از حاضرین نکته نظرات خود را در خصوص وظایف خود بیان داشتند .

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

(تصویر) پرت کردن میکروفون توسط وزیر راه

[ad_1]

۶ April 2017 | 12:10 am

به گزارش پایگاه خبری یزد فردا، آخوندی، وزیر راه و شهرسازی پس از سئوالی درباره مرجوعی بودن هواپیماهای جدید خریداری شده، عصبانی شده و میکروفن خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان را از وی گرفته و پرت کرد!

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

هنرمند یزدی برنده جایزه بهترین مستند جشنواره «ترنتون»

[ad_1]

۵ April 2017 | 1:36 pm

دریافت خبر : چهار‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۹:۶

به گزارش تابناک یزد ،فیلم مستند «اوسیا» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی علیرضا دهقان، جایزه بهترین فیلم مستند کوتاه جشنواره ترنتون آمریکا را کسب کرد.
نهمین دوره جشنواره فیلم «ترنتون» در روزهای ۱۰ تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ در ایالت نیوجرسی آمریکا برگزار شد و فیلم مستند «اوسیا» ساخته علیرضا دهقان موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم مستند کوتاه این جشنواره شد.
جشنواره ترنتون همه ساله با هدف آشنایی مردم آمریکا با فیلمسازان مستقل سراسر دنیا، توسط جامعه فیلم ترنتون برگزار می شود.
مستند «اوسیا» درباره قنات «زارچ» طولانی ترین قنات خاورمیانه است که به تازگی از طرف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در یونسکو به ثبت رسیده است. این فیلم از مرگ قنات حرف می زند که این موضوع به بی توجهی مسئولان صنایع و سبک زندگی نادرست در استان یزد برمی گردد.
مستند «اوسیا» تا امروز ۱۲ جایزه داخلی و یک جایزه بین المللی از جشنواره فیلم های معماری و شهرسازی «استانبول» ترکیه را دریافت کرده است.

اخبار پیشنهادی:

    [ad_2]

    لینک منبع
    بازنشر توسط urbanity.ir

    پوسته وردپرس