قالب وردپرس

همدان

آخوندی وزیر راه و شهرسازی به همدان سفر می کند

[ad_1]

۱۰ April 2017 | 6:42 pm

آخوندی وزیر راه و شهرسازی به همدان سفر می کند

امیر خجسته در گفت وگو با خبرنگار تسنیم درهمدان اظهار داشت: سفر وزیر راه و شهرسازی با قطار از سمت تهران به همدان خواهد بود که در مسیر آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی این پروژه و ایستگاه ها بازدید و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی بیان کرد: با پیگیری های به عمل آمده این سفر در راستای تسریع در روند ریل گذاری و تعیین تکلیف اتمام پروژه ریل گذاری راه آهن تهران – همدان، طبق وعده های داده شده خواهد بود.
خجسته بر تعیین تکلیف هر چه سریع تر پروژه راه آهن همدان-تهران تاکید کرد و گفت: مردم همدان سال هاست منتظر بهره برداری از این پروژه هستند که باید دولت و دستگاه های اجرایی در راستای تسریع روند آن تلاش کنند.
به گزارش تسنیم اجرای پروژه راه آهن همدان-تهران از سال گذشته تسریع پیدا کرده و براساس اعلام استاندار همدان این پروژه اردیبهشت ماه به بهره برداری می رسد.

اخبار پیشنهادی:

آخوندی وزیر راه و شهرسازی به همدان سفر می کند

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

بافت های تاریخی؛ نمایانگر فرهنگ و هویت شهری

[ad_1]

۱۰ April 2017 | 5:19 pm

منطقه یا بافت تاریخی، بخشی از یک شهر است که ساختمان ها، بناها، آثار ارزشمند معماری و تاریخی را در دل خود جای داده است. وجود تفاوت های فرهنگی، منابع طبیعی، آب و هوایی در ایران، معماری و شهرسازی در پهنه کشور کهن را متنوع ساخته و بافت های تاریخی در شهرها نمایانگر فرهنگ و هویت ایران و شهرسازی ایرانی هستند.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، تنها شهر شعاعی ایران دارای بافت تاریخی با محوطه ای ۱۷۱ هکتاری است که ۹۹ اثر معماری ثبت شده را در خود جای داده است.
با روند گسترش شهرنشینی و شهرسازی مدرن، بافت تاریخی همدان نیز مانند دیگر شهرهای ایران با مرکز شهر، بافت تجاری، بافت اداری و فرهنگی تطابق یافته و یا متمایز از آن قرار گرفته است.
بافت بازار نیز مجموعه ای ۴۴ هکتاری است که ۲۶ مسجد، ۱۹ امامزاده و سقاخانه، ۱۰ حمام، ۲۰ خانه تاریخی، هفت مدرسه، ۱۰ باغ و امارت، هفت آرامگاه و مقبره، پنج میدان، ۱۱ مرکز محله و پنج کلیسا را شامل می شود.
گذر زمان، گسترش شهرنشینی، روند رو به رشد شهرسازی نوین، ساخت و سازهای جدید تجاری و اداری که گریزی از آنها نیست، همگی در فرسایش، فراموشی، گاه تغییر کاربری ها، هزینه های بالای حفظ و مرمت، جلوگیری از پویایی بافت های تاریخی و … تأثیر مستقیم و غیرمستقیم دارد.
خوشبختانه در سال های اخیر بحث ضرورت و لزوم توجه، بازنگری، احیا، حفظ و مرمت بافت های تاریخی همدان در دستور کار مدیران ارشد استان، کارشناسان، محققان و پژوهشگران قرار گرفته و سازمان ها و ادارات و دستگاه های اجرایی مانند میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهرداری، دانشگاه ها هر کدام با ارائه طرح ها و پروژه هایی در قالب طرح بازنگری محلات، طرح …

اخبار پیشنهادی:

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی با هدف حفظ جان و مال مردم

[ad_1]

۱۰ April 2017 | 9:12 am

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، فرهاد فرزانه در راستای انجام نظارت عالیه ماده ۳۵ قانون نظام‌مهندسی بر ساخت‌وسازها توسط اداره کل راه و شهرسازی استان، تعداد قابل‌توجهی ساختمان و پروژه‌های در حال ساخت مورد بازرسی قرار گرفته و در هر پروژه سعی بر آن بوده است که ضمن بازرسی میدانی و بررسی نقشه‌ها و مجوزهای ساخت، بازبینی جامعی از پروژه به عمل آید.

وی ادامه داد: در ورای بازدیدهای میدانی به عمل آمده در صورت ملاحظه تخلف در ساخت‌وساز موجود، ضمن بررسی، موضوع پیگیری شده و موارد تخلف به شورای انتظامی سازمان نظام‌مهندسی استان و شهرداری‌ها انعکاس داده شده است.

وی یادآور شد: در صورت لزوم، با توجه به اهمیت موضوع و امکان بروز خطرات جانی و مالی سریعاً دستور تعطیلی کارگاه و معرفی مهندسین پروژه به شورای انتظامی توسط این اداره صادر شده است.

فرزانه عنوان کرد: بازرسین نظارت عالیه ماده ۳۵ اداره نظام‌مهندسی ساختمان و فناوری‌های نوین ساخت در صدد است با تأکید بر مؤلفه‌های علمی و عملی به صورت موازی، بستر تحقق هر چه بیشتر مقررات ملی ساختمان را فراهم سازد.

وی با بیان این مطلب که نظارت عالیه ماده ۳۵ بر ساخت‌وساز پروژه‌های مسکونی در سطح استان و همچنین پیگیری‌های انجام شده توسط اداره کل راه و شهرسازی موجب بهبود کیفیت نظارت‌ها بر مراحل مختلف ساخت‌وساز توسط مهندسین ناظر و مجری شده است، گفت: شاهد این امر، رشد چشمگیر گزارش‌های تخلف ارسالی مهندسین ناظر و مجری به مراجع صدور پروانه ساختمانی است.

وی همچنین بیان کرد: پیگیری‌های نظارت عالیه ماده ۳۵ قانون نظام‌مهندسی، جهت اخذ مدارک ساختمان‌های بازدید شده در شهرستان‌ها منجر به افزایش دقت در مستندسازی گزارش‌های تخلف، گزارش‌های مرحله‌ای مهندسین و مدارک پروژه توسط واحدهای نظام‌مهندسی شهرستان‌های بهار، لالجین و صالح‌آباد و ملایر شده است.

امید است با افزایش نظارت عالیه شاهد رشد و گسترش رعایت مقررات ملی ساختمان در سطح استان باشیم.   

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

مناسب سازی شهری در محدوده پیاده راه بوعلی انجام شده است

[ad_1]

۱۰ April 2017 | 1:36 am

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای شهر همدان گفت: پیاده راه بوعلی نمونه عملکردی و اجرایی پیاده راهی است که معلولان و جانبازان می توانند به راحتی در آن تردد کنند.

به گزارش نافع ، حمیدرضا طبی مسرور در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه کار مناسب سازی شهر همدان در دو سطح مورد نظر است، اظهار کرد: یک سطح برای افراد معمولی است تا بدون دغدغه، آسیب و مانع بتوانند در سطح شهر تردد کنند.
وی با تأکید بر اینکه محدوده های سواره، موتورسیکلت، دوچرخه و محدوده پیاده باید به طور جداگانه مناسب سازی شوند، گفت: مناسب سازی جداگانه از تداخل این محدوده ها و ایجاد معضلات و مشکلات جلوگیری می کند.
رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای شهر همدان بیان کرد: مناسب سازی شهر از حیث دوم برای معلولان و جانبازان است، این مهم جزء برنامه های پنج ساله ارائه شده در هیأت دولت بوده و هست.
وی مناسب سازی شهری را جزء استانداردهای معابر شهری دانست و افزود: این مهم در شورای عالی شهرسازی و معماری به صورت یک برنامه لازم الاجرا در استان ها ابلاغ شده و با مدیریت استانداران در حال پیگیری است.
طبی مسرور با ابراز امیدواری از اینکه بتوانیم به آن سطح انتظار از استاندارد که مورد نیاز این جامعه است به سهولت دست یابیم، به ایجاد رمپ ها، شیب راهه ها و بالابرهای برقی در برخی از مناطق که امکان ایجاد شیب راهه و رمپ وجود ندارد، اشاره کرد و ادامه داد: حذف اختلاف سطوح معابر به منظور تردد راحت معلولان و جانبازان با ویلچر و وسایل حرکتی امری ضروری است.
وی یادآور شد: اتوبوس ها باید به وسایلی مجهز شوند که جانبازان و معلولان به راحتی و بدون نیاز به کمک دیگران به راحتی سوار و پیاده شود.
رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای شهر همدان تصریح کرد: در دستگاه های اداری، ساختمان های شخصی، مجموعه های انبوه سازی و تمام موارد از حیث رسیدن معلولان و جانبازان در رسیدن به بنا و استفاده از آن باید سهولت حرکتی و عملکردی و مناسب سازی محقق شود.
وی خواستار ایجاد امنیت حرکتی و عبوری در پیاده راه ها شد و گفت: تعریف فضاهای مختص عبور روشندلان برای پیدا کردن راحت مسیر بدون کمک و یا کمترین کمک امری ضروری است.
طبی مسرور ایجاد یک ساختار مناسب در تمام وی‍ژگی های رفتاری شهر را برای معلولان و جانبازان مهم برشمرد و بیان کرد: استفاده از دستگاه های عابربانک، استفاده از خدمات عمومی، پارک ها، پارکینگ، اختصاص فضاهایی برای پارک اتومبیل جانبازان معلولان و جاگیری وسایل نقلیه آنها نیز باید توسط مسؤولان امر فراهم شود.
وی افزود: پیاده راه بوعلی نیز برای استفاده معلولان و جانبازان مناسب سازی شده و حتی ویلچر نیز در اختیار افرادی که نیاز به وسایل کمکی دارند قرار می گیرد.
رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای شهر همدان با بیان اینکه در موارد لازم ماشین های خدمات رسان نیز می توانند به پیاده راه بوعلی ورود کنند، تصریح کرد: آنچه مسلم است پیاده راه بوعلی به عنوان یک نمونه عملکردی و اجرایی پیاده راهی است که معلولان و جانبازان می توانند به راحتی در آن تردد کنند.

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

کنارگذر اسدآباد امسال افتتاح می شود

[ad_1]

۹ April 2017 | 1:49 pm

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان اسدآباد از افتتاح و بهره برداری پروژه کنارگذر این شهرستان تا پایان سالجاری خبر داد.
جواد کرمی در گفت وگو با ایسنا، منطقه همدان، با اعلام این خبر اظهار کرد: از سال ٨٩ تا کنون اعتباری افزون بر ٣۵ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.
وی میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری این پروژه را ٢۵ میلیارد تومان برشمرد و عنوان کرد: پروژه کنارگذر به طول ١۵ کیلومتر در دو فاز است که تا کنون فاز اول این پروژه به طول١٠.۵ کیلومتر ٩٨ درصد و فاز دوم به طول ۴.۵ کیلومتر ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
کرمی یکی از مهمترین مشکلات این پروژه را مشکل معارضین اعلام کرد و یادآور شد: در صورت حل مشکل معارضین دولتی پیش بینی می شود با اعتبار مورد نیاز تا پایان آذرماه امسال این طرح مهم شهرستان به بهره برداری برسد.
وی در رابطه با پروژه کتابخانه استاندارد شهر اسدآباد نیز به عنوان نخستین کتابخانه استاندارد استان همدان، اظهار کرد: کتابخانه استاندارد اسدآباد با دو هزار و ۲۰۰ مترمربع زیربنا در زمینی به مساحت دو هزار و ۵۰۰ مترمربع براساس استانداردهای بین المللی کتابخانه ای احداث خواهد شد که در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی ١٠ درصدی بوده و فعلا در مرحله فنداسیون باقیمانده است.
کرمی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه در سال ٩۴، میزان اعتبار هزینه شده برای این پروژه تا کنون را افزون بر ٢٠٠ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: برای ادامه عملیات اجرایی و تکمیل پروژه به اعتباری افزون بر ۴ میلیارد تومان نیاز است.
انتهای پیام

اخبار پیشنهادی:

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

راه آهن سرانجام به همدان می رسد

[ad_1]

۷ April 2017 | 10:32 pm

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا یک ماه دیگر استان همدان به شبکه سراسری ریلی کشور متصل می شود، گفت: همچنین از یک ماه دیگر علمیات ریل گذاری به سمت سنندج آغاز خواهد شد.
خیرالله خادمی در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه خوشبختانه در دولت یازدهم اقدامات قابل توجه و ملموسی در بخش توسعه زیربناهای حمل و نقل رخ داده است، اظهار داشت: در طول چهار سال گذشته در بخش ساخت و توسعه انواع راه در سطح کشور اقدامات موثری انجام شده به طوری که تنها در استان کردستان ۱۰۵ کیلومتر بزرگراه قبل از آغاز دولت به ۲۶۰ کیلومتر رسیده است.
وی ادامه داد: اعتباری معادل ۲۲۰ میلیارد تومان برای احداث این بزرگراه ها هزینه شده است و همچنین در این استان ۸۰۰ کیلومتر انواع راه با اعتباری معادل ۵۱۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به عملیات اجرایی کریدور شماره ۱۰ (از بندر امام تا بازرگان) که بخشی از این کریدور از استان های غربی می گذرد، گفت: یکی از کریدورهای مهمی که در دو سال گذشته تعریف شد و در ردیف بودجه قرار گرفت، کریدور بزرگراهی شمال-جنوب غرب کشور با عنوان کریدور شماره ۱۰ است که ۳۲۰ کیلومتر از این کریدور در استان کردستان قرار دارد.
خادمی با تاکید بر اینکه این کریدور می تواند چشم انداز توسعه ای برای تمام استان های غرب کشور باشد، ادامه داد: در دولت یازدهم ۱۶۰کیلومتر از این کریدور مورد بهره برداری قرار گرفته که ۶۰ کیلومتر آن در استان کردستان قرار دارد و در ایام نوروز هم بخشی از آن با حضور ریاست محترم جمهوری مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاران خارجی برای ورود به این پروژه اظهار تمایل کردند، افزود: ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه از کریدور شماره ۱۰ به مناقصه رفته است که در سال جاری عملیاتی خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه های ریلی در استان های غربی کشور گفت: پروژه ریلی استان کردستان در حال ساخت است. برای اتصال استان کردستان به شبکه ریلی باید از همدان عبور کنیم و برای ساخت این پروژه باید ۴۱۹ کیلومتر ریل گذاری می شد که ۲۶۸ کیلومتر از این ریل گذاری تا همدان، یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.
خادمی افزود: زیرسازی ۱۵۰ کیلومتر باقی مانده ، ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم که عملیات ریل گذاری آن به سمت سنندج را هم از همان یک ماه دیگر شروع کنیم.

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

معاون وزیر راه و شهرسازی: راه آهن تا یک ماه دیگر به همدان می رسد/ آغاز ریل گذاری به سمت سنندج

[ad_1]

۷ April 2017 | 5:44 pm

معاون وزیر راه و شهرسازی: راه آهن تا یک ماه دیگر به همدان می رسد/ آغاز ریل گذاری به سمت سنندج
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا یک ماه دیگر استان همدان به شبکه سراسری ریلی کشور متصل می شود، گفت: همچنین از یک ماه دیگر علمیات ریل گذاری به سمت سنندج آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ خیرالله خادمی با بیان اینکه خوشبختانه در دولت یازدهم اقدامات قابل توجه و ملموسی در بخش توسعه زیربناهای حمل و نقل رخ داده است، اظهار داشت: در طول چهار سال گذشته در بخش ساخت و توسعه انواع راه در سطح کشور اقدامات موثری انجام شده به طوری که تنها در استان کردستان ۱۰۵ کیلومتر بزرگراه قبل از آغاز دولت به ۲۶۰ کیلومتر رسیده است.
وی ادامه داد: اعتباری معادل ۲۲۰ میلیارد تومان برای احداث این بزرگراه ها هزینه شده است و همچنین در این استان ۸۰۰ کیلومتر انواع راه با اعتباری معادل ۵۱۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به عملیات اجرایی کریدور شماره ۱۰ (از بندر امام تا بازرگان) که بخشی از این کریدور از استان های غربی می گذرد، گفت: یکی از کریدورهای مهمی که در دو سال گذشته تعریف شد و در ردیف بودجه قرار گرفت، کریدور بزرگراهی شمال-جنوب غرب کشور با عنوان کریدور شماره ۱۰ است که ۳۲۰ کیلومتر از این کریدور در استان کردستان قرار دارد.
خادمی با تاکید بر اینکه این کریدور می تواند چشم انداز توسعه ای برای تمام استان های غرب کشور باشد، ادامه داد: در دولت یازدهم ۱۶۰کیلومتر از این کریدور مورد بهره برداری قرار گرفته که ۶۰ کیلومتر آن در استان کردستان قرار دارد و در ایام نوروز هم بخشی از آن با حضور ریاست محترم جمهوری مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاران خارجی برای ورود به این پروژه اظهار تمایل کردند، افزود: ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه از کریدور شماره ۱۰ به مناقصه رفته است که در سال جاری عملیاتی خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه های ریلی در …

اخبار پیشنهادی:

معاون وزیر راه و شهرسازی: راه آهن تا یک ماه دیگر به همدان می رسد/ آغاز ریل گذاری به سمت سنندج

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

امسال ۹۰۰ کیلومتر خط ریلی به بهره برداری خواهد رسید/ بهره برداری از ۴ پروژه آزادراهی در سال ۹۶

[ad_1]

۷ April 2017 | 7:04 pm

امسال ۹۰۰ کیلومتر خط ریلی به بهره برداری خواهد رسید/ بهره برداری از ۴ پروژه آزادراهی در سال ۹۶

معاون وزیر راه و شهرسازی در دیدار نوروزی با مشاوران و پیمانکاران گفت: برنامه ریزی شده است تا پایان سال ۱۳۹۶، ۹۰۰ کیلومتر خط آهن ریل گذاری شود و به منظور تحقق این هدف بیشتر کارگاه ها در ایام نوروز فعال بودند و در خط آهن تهران-همدان متوسط روزانه هزار و ۱۵۴ متر ریل گذاری صورت گرفته است.
به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی صبح امروز در دیدار با کارمندان شرکت، مشاوران و پیمانکاران ضمن تشریح عملکرد شرکت در سال گذشته اظهار داشت: با افتتاح بخشی از محور هراز، آزادراه منجیل- رودبار، محور تهران- فیروزکوه- قائمشهر و…گره های ترافیکی محورهای شمال کشور در آستانه نوروز گشوده شد و تلاش خواهیم کرد تا در سال جدید قطعات اول آزادراه های بزرگ مقیاس کشور نیز به بهره برداری برسد.
وی با تاکید بر فعال بودن کارگاه ها در ایام نوروز بیان کرد: بیشتر کارگاه ها طی ایام نوروز مشغول فعالیت بودند و در مسیر خط آهن تهران- همدان متوسط روزانه هزار و ۱۵۴ متر ریل گذاری صورت گرفته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی عملکرد سال ۹۵ را مثبت ارزیابی کرد و افزود: برنامه ریزی شده است تا در سال ۹۶، حدود هزار کیلومتر راه آهن به بهره برداری برسد و این در حالی است که متوسط این رقم در سال حدود ۲۰۰ کیلومتر است که در نوع خود رکورد محسوب می شود.
خادمی از وارد شدن ۲ هزار کیلومتر ریل از طریق فاینانس به کشور خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر بیشتر خطوط ریلی در مرحله روسازی قرار دارند و تلاش ما این است تا در نیمه اول سالجاری ریلگذاری این مسیرها از محل ۲ هزار کیلومتر ریل به اتمام برسد.
وی همچنین بهره برداری …

اخبار پیشنهادی:

امسال ۹۰۰ کیلومتر خط ریلی به بهره برداری خواهد رسید/ بهره برداری از ۴ پروژه آزادراهی در سال ۹۶

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

امسال ۹۰۰ کیلومتر خط ریلی به بهره برداری خواهد رسید

[ad_1]

۷ April 2017 | 6:23 pm

امسال ۹۰۰ کیلومتر خط ریلی به بهره برداری خواهد رسید

تین نیوز| معاون وزیر راه و شهرسازی در دیدار نوروزی با مشاوران و پیمانکاران گفت: برنامه ریزی شده است تا پایان سال ۱۳۹۶، ۹۰۰ کیلومتر خط آهن ریل گذاری شود و به منظور تحقق این هدف بیشتر کارگاه ها در ایام نوروز فعال بودند و در خط آهن تهران-همدان متوسط روزانه هزار و ۱۵۴ متر ریل گذاری صورت گرفته است.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی صبح امروز در دیدار با کارمندان شرکت، مشاوران و پیمانکاران ضمن تشریح عملکرد شرکت در سال گذشته اظهار داشت: با افتتاح بخشی از محور هراز، آزادراه منجیل- رودبار، محور تهران- فیروزکوه- قائمشهر و…گره های ترافیکی محورهای شمال کشور در آستانه نوروز گشوده شد و تلاش خواهیم کرد تا در سال جدید قطعات اول آزادراه های بزرگ مقیاس کشور نیز به بهره برداری برسد.
وی با تاکید بر فعال بودن کارگاه ها در ایام نوروز بیان کرد: بیشتر کارگاه ها طی ایام نوروز مشغول فعالیت بودند و در مسیر خط آهن تهران- همدان متوسط روزانه هزار و ۱۵۴ متر ریل گذاری صورت گرفته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی عملکرد سال ۹۵ را مثبت ارزیابی کرد و افزود: برنامه ریزی شده است تا در سال ۹۶، حدود هزار کیلومتر راه آهن به بهره برداری برسد و این در حالی است که متوسط این رقم در سال حدود ۲۰۰ کیلومتر است که در نوع خود رکورد محسوب می شود.
خادمی از وارد شدن ۲ هزار کیلومتر ریل از طریق فاینانس به کشور خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر بیشتر خطوط ریلی در مرحله روسازی قرار دارند و تلاش ما این است تا در نیمه اول سالجاری ریلگذاری این مسیرها از محل ۲ هزار کیلومتر ریل به اتمام برسد.
وی همچنین …

اخبار پیشنهادی:

امسال ۹۰۰ کیلومتر خط ریلی به بهره برداری خواهد رسید

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

​راه آهن تا یک ماه دیگر به همدان می رسد

[ad_1]

۷ April 2017 | 4:11 pm

​راه آهن تا یک ماه دیگر به همدان می رسد

تین نیوز| معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا یک ماه دیگر استان همدان به شبکه سراسری ریلی کشور متصل می شود، گفت: همچنین از یک ماه دیگر علمیات ریل گذاری به سمت سنندج آغاز خواهد شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا؛ خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خوشبختانه در دولت یازدهم اقدامات قابل توجه و ملموسی در بخش توسعه زیربناهای حمل و نقل رخ داده است، اظهار داشت: در طول چهار سال گذشته در بخش ساخت و توسعه انواع راه در سطح کشور اقدامات موثری انجام شده به طوری که تنها در استان کردستان ۱۰۵ کیلومتر بزرگراه قبل از آغاز دولت به ۲۶۰ کیلومتر رسیده است.
وی ادامه داد: اعتباری معادل ۲۲۰ میلیارد تومان برای احداث این بزرگراه ها هزینه شده است و همچنین در این استان ۸۰۰ کیلومتر انواع راه با اعتباری معادل ۵۱۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به عملیات اجرایی کریدور شماره ۱۰ (از بندر امام تا بازرگان) که بخشی از این کریدور از استان های غربی می گذرد، گفت: یکی از کریدورهای مهمی که در دو سال گذشته تعریف شد و در ردیف بودجه قرار گرفت، کریدور بزرگراهی شمال-جنوب غرب کشور با عنوان کریدور شماره ۱۰ است که ۳۲۰ کیلومتر از این کریدور در استان کردستان قرار دارد.
خادمی با تاکید بر اینکه این کریدور می تواند چشم انداز توسعه ای برای تمام استان های غرب کشور باشد، ادامه داد: در دولت یازدهم ۱۶۰کیلومتر از این کریدور مورد بهره برداری قرار گرفته که ۶۰ کیلومتر آن در استان کردستان قرار دارد و در ایام نوروز هم بخشی از آن با حضور ریاست محترم جمهوری مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی با …

اخبار پیشنهادی:

​راه آهن تا یک ماه دیگر به همدان می رسد

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

تماس تلفنی با ما
آدرس ما در نقشه
پوسته وردپرس