قالب وردپرس

لارستان

ممنوعیت استفاده از نماهای پرده ای در ساختمان های شهر لار

[ad_1]

۹ April 2017 | 6:10 am

روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان : دومین جلسه کمیته «ارتقا کیفی سیما و منظر شهری» با حضور نمایندگان شهرداری، نظام مهندسی، میراث فرهنگی و دانشگاه های دولتی و آزاد در محل اداره کل راه و شهرسازی لارستان برگزار شد.
سلمان مهرابی مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی لارستان پس از پایان این جلسه اظهار داشت: احیای فرهنگ معماری و شهرسازی غنی گذشته ی شهرهای ایران و جلوگیری از بروز ناهماهنگی های بصری و کارکردی در فضاها و فعالیت های شهری از جمله اهداف این سلسله نشست هاست و اجرای این اصول طبیعتاً نیازمند مدیریت صحیح و هوشمندانه و به دور از هرگونه افراط و تفریط است.
وی در ادامه افزود: در دومین نشست که اختصاصی شهر لار برگزار شد، بر اجرای مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری در خصوص ساماندهی سیما و منظر تأکید و مقرر شد شهرداری در این خصوص اهتمام ویژه ای داشته باشد.
مهرابی یکی از معضلات گریبانگیر شهر لار را استفاده بی رویه از نماهای پرده ای از جمله «کامپوزیت» عنوان و خاطرنشان کرد: براساس مصوبه ی شورای عالی شهرسازی و معماری استفاده از نماهای پرده ای (نماهای آلومینیومی، شیشه ای، کامپوزیت و شیشه های جیوه ای) در جداره های بیرون و قابل مشاهده از عرصه های عمومی ضمن رعایت مبحث چهارم مقررات ملی ساختمان برای کلیه ی بناهای دولتی و عمومی ممنوع بوده و استفاده از این مصالح صرفاً درون بناها مجاز است.
مهرابی با تاکید بر اینکه بر اساس ضوابط و مقررات (جلد شماره ۳) طرح جامع شهر لار مصوب سال ۹۴ استفاده از مصالح فوق در نما برای همه بناها ممنوع بوده و صرفاً استفاده از آن را درون بنا مجاز شمرده است، افزود: استفاده از مصالح مذکور در نمای کلیه ساختمان های شهر لار که پروانه ساخت آن ها پس از تصویب طرح جامع صادر شده ممنوع و خلاف ضوابط و مقررات طرح جامع بوده و لازم است مراجع صدور پروانه در این خصوص نظارت لازم را اعمال و از تخلفات احتمالی جلوگیری نمایند.
دبیر کمیته سیما و منظر شهری در پایان بیان کرد: در مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری به مالکین ابنیه موجود ۳ سال فرصت داده شده که با اولویت بناهای دولتی و عمومی، اقدامات اصلاح نمای این ابنیه با مصالح جایگزین را که توسط کمیته تعیین شده است صورت دهند.

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

نحوه توزیع منابع درآمدی شهرداری و معضلات پیش روی شهرها

[ad_1]

۹ April 2017 | 12:08 am

توضیح آفتاب: یادداشت زیر بخشی از سلسله یادداشت های تخصصی دکتر حامد مقدم (دارای مدرک دکترای شهرسازی و عضو هیأت علمی دانشگاه) است که پیش از این، همه بخش های آن در پایگاه خبری تحلیلی «میلاد لارستان» منتشر شده است. در این بخش از یادداشت که برای سایت آفتاب لارستان نیز فرستاده شده است، نویسنده به بحث و تحلیل در مورد بودجه شهرداری ها و نحوه هزینه کرد آنها در امور گوناگون شهری پرداخته است که در ادامه می خوانید:
***
قریب ۳۰ سال است که شهرداریها در درآمدهایشان تقریباً مستقل از بودجه های دولتی عمل می نمایند. استقلال شهرداریها علیرغم آنکه می توانست زمینه ساز مدیریت واحد شهری باشد؛ (یعنی کلیه نهادها و ارگانهای یک شهر زیر نظر شهردار اداره شوند و شهردار نیز بطور غیر مستقیم با رای مردم انتخاب گردد) و در واقع یک حاکمیت محلی را به کمک شوراها ایجاد نماید، بعدها نه تنها به این آرمان منجر نشد، بلکه آسیبهای جدی به روند اداره شهر وارد نمود.
شهرداریهای کوچک بخش عمده درآمدهایشان را به هزینه های جاری (مثل حقوق کارکنان) اختصاص دادند و شهرهای بزرگ و متوسط برای تامین بودجه های عمرانی خود، به روشهای غیر متعارف روی آوردند.
امروزه در شهرهای بزرگِ کشور مهمترین منبع درآمد شهرداریها “تراکم فروشی” (و تا حدی، تغییر کاربریهای درون شهری) است. بدین معنا که مثلاً اگر ملک شما اجازه ساخت تا دو طبقه را دارد، در طرحهای شهری به شهرداری اجازه داده می شود که تا سه طبقه اضافه تر را نیز، در ازای اخذ هزینه، شهرداری مجاز به صدور مجوز باشد.
در شهرهای متوسط و تا حدی کوچک، به دلیل ارزش پائین زمین نسبت به هزینه ساخت، مالکین رغبت چندانی به ساخت متراکمتر بنا و اضافه کردن به طبقات از خود نشان نمی دهند. در این شهرها بخش زیادی از درآمدها، ناشی از ورود اراضی و املاک جدید به داخل محدوده شهری و تغییر کاربری آنهاست که بر اساس قوانین، درصدی از ملک، طی توافق، در قالب طرحهای آماده سازی و تفکیک، به شهرداری واگذار می شود.
واضح است که شهرداریهای شهرهای بزرگ می کوشند تا حد امکان بر تراکم مجاز شهر بیفزایند (و گاهی تخلفات زیادی در حوزه مجوزهای ساخت اضافه طبقات یا احداث برجها یا سطح اشغال و… نیز صورت می پذیرد) و شهرداریهای شهرهای متوسط و کوچک در تلاش برای ورودِ هر چه بیشترِ زمین به داخل محدوده شهری در قالب طرحهای تفصیلی یا تقاضا از کمیسیون ماده ۵ و… می باشند که البته، گاهی به نظر می رسد که چاره دیگری نیز وجود ندارد! (البته قطعاً چنین نیست و روشهای تجربه شده موفقی در کشور ما قابل ذکر است)
اگر بخواهیم از معضلات نام ببریم باید در این باب به این موارد اشاره کنیم:
۱- تراکم مازاد در کنار عدم تامین سرانه راه، سبب مشکلات ترافیکی می گردد؛
۲- آسیبهای جدی به سیمای شهر وارد می گردد؛
۳- افزایش افسارگسیخته و نامتناسب با رشد جمعیت شهر، سبب افزایش هزینه های خدمات و نگهداری شهر می گردد؛
۴- کاهش نرخ رشد جمعیت کشور، و کاهش تمایل به ساخت و ساز در دوره های رکود و… همواره این منابع درآمدی را با خطر مواجه می نماید؛
۵- علیرغم آنکه تا حدی، به واسطه لزوم تامین درآمد شهرداریها، نهادهای تصویب طرحهای شهری با خواسته های شهرداریها کنار می آیند و همکاری نسبی با ایشان دارند، لیکن از همین حدود و چارچوبها هم عدول می شود و تخلفات زیادی صورت می گیرد و متاسفانه در اکثر موارد نیز، نهادهای نظارتی به بهانه مشکلات درآمدی شهرداریها، از این تخلفات چشم پوشی می نمایند؛
۶- شهرداریها ترجیح می دهند که تا حد امکان از تصویب طرحهای جامع و تفصیلی در مراجع تصویب جلوگیری نمایند و دوره تصویب را طولانی نمایند تا اصطلاحاً در دوره ای که طرحها باز است و تغییر دادن کاربری و حدود شهر و… سهل الوصول تر است، مقاصد خود را در آن اعمال نمایند.

اگر از همه این مشکلات هم بگذریم، باز یک مشکل اساسی باقی می ماند و آن، توزیع نامتناسب هزینه کرد این منابع طی سالهای متوالی می باشد.
اگر فرض را بر این بگیریم که عمر مفید یک ساختمان ۵ طبقه در شهر بزرگ قریب ۵۰ سال باشد؛ آنگاه یک شهرداری حق دارد در یک سال فقط به ۲ درصد (یک پنجاهم) از کل پلاکهای قابلِ فروشِ اضافه تراکم، تراکم مازاد بفروشد. چرا که اگر بیش از این مقدار فروخته شود (مثلاً ۴ درصد) آنگاه منبع اصلی درآمد آن شهر، طی ۲۵ سال اول به اتمام می رسد و برای ۲۵ سال بعدی یا باید به سراغ منابع دیگر رفت (که زیرساختهای آنها فراهم نشده)؛ و یا بایستی به سراغ تخلف فروشی دیگری رفت! که پیشتر، مسائلی همچون فروش پارکینگ، تبعات ناگوارتری بدنبال داشته و اگر چنین منابعی وجود می داشت، شهرداریها قطعاً تا امروز به سراغ آنها نیز رفته بودند! و یا در نهایت باید خود را آماده ورشکستگی شهرداریهای بزرگ نمود. (کما اینکه بخش عمده ای از پلاکهای شهر تهران متأثر از تراکم فروشی بوده اند و بخش بزرگِ دیگری نیز، در محدوده بافتهای فرسوده قرار دارد و قابلیت چنین بهره برداریهایی ندارد و آینده این شهر به لحاظ درآمدها تا حد زیادی متاثر از تصمیمات تخلف فروشیهای جدید خواهد بود!)
همچنین در شهرهای متوسط و کوچک، (با در نظر گرفتن دوره ۱۰ ساله طرحهای تفصیلی) شهرداری مجاز است در هر سال تنها ۱۰ درصد از اراضی وارد شده به داخل محدوده شهری را طی توافق، مورد استفاده قرار دهد. حال آنکه گاهی مشاهده می شود که به سبب طولانی شدن تصویب این طرحها، حتی پیش از تصویب، بخش عمده ای از اراضی موردِ توافق قرار گرفته است و بر خلاف ضوابطِ بودجه بندی ها که تنها بخش کوچکی از درآمدهای شهرداری در هر سال بایستی از محل فروش اموال و دارایی ها باشد، به فروش رسیده اند و هزینه نیز شده اند!
در نهایت باید گفت که شوراها نیز، همگام با شهرداران، از این رویّه استقبال نموده اند؛ چرا که آنها نیز ترجیح می دهند در دوره ۴ ساله تصدی خود در این جایگاه، عملکرد بهتری از شهرداری دیده شود و لذا تراکم فروشیِ بیشتر و توافقاتِ بیشتر را مساوی با درآمدِ بیشتر و امکانِ فعالیت بهتر می بینند و لذا شورا و شهردارانِ آینده می مانند و عملکردهای ضعیفی که نه ناشی از ضعفِ ایشان؛ بلکه به سبب زیاده خواهیِ پیشینیان است.
در مسیرِ مقابله با این رویّه، سه عامل نقش مؤثری دارد:
اولاً کارمندان شهرداری بر این امر واقف باشند که آینده شغلی ایشان متاثر از عملکرد امروز مدیران است و لذا بایستی تا جایی که امکان دارد مانعِ این زیاده رویها باشند.
ثانیاً شوراها منتخب مردم هستند و مردم بایستی بر اساس عملکرد شهردار و اعضای شورای فعلی و همچنین، میزان صداقت و امانتداری افرادِ جدید، به ایشان رای دهند. در این باب، عملکرد شهرداران، آینه تمام نمایِ طرز فکرِ اعضایِ شوراست.
ثالثاً در طی دوره فعالیت شهرداران و شوراها، فقط به عملکرد ایشان در تعداد پروژه های انجام شده توجه نکنند و دقت داشته باشند که پایداریِ درآمدها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و لذا اگر نظارت صحیحی نداشته باشند نمی توانند از شوراها و شهرداران بعدی انتظار عملکرد مناسبی داشته باشند.

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

ممنوعیت استفاده از نماهای پرده‌ای در ساختمان‌های شهر لار

[ad_1]

۸ April 2017 | 2:21 pm

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، دومین جلسهٔ کمیتهٔ ارتقا کیفی سیما و منظر شهری با حضور نمایندگان شهرداری، نظام‌مهندسی، میراث فرهنگی و دانشگاه‌های دولتی و آزاد در محل اداره کل راه و شهرسازی لارستان برگزار شد.

سلمان مهرابی مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی لارستان پس از پایان این جلسه اظهار کرد: احیای فرهنگ معماری و شهرسازی غنی گذشتهٔ شهرهای ایران و جلوگیری از بروز ناهماهنگی‌های بصری و کارکردی در فضاها و فعالیت‌های شهری از جمله اهداف این سلسله نشست‌ها است و اجرای این اصول طبیعتاً نیازمند مدیریت صحیح و هوشمندانه و به دور از هر گونه افراط و تفریط است.

وی در ادامه افزود: در دومین نشست که اختصاصی شهر لار برگزار شد، بر اجرایی مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری در خصوص ساماندهی سیما و منظر تأکید و مقرر شد شهرداری در این خصوص اهتمام ویژه‌ای را صورت دهد.

مهرابی تصریح کرد: یکی از موارد مبتلا در شهر لار استفادهٔ بی‌رویه از جمله کامپوزیت است که بر اساس مصوبهٔ شورای عالی شهرسازی و معماری استفاده از نماهای پرده‌ای (نماهای آلومینیمی، شیشه‌ای، کامپوزیت و شیشه‌های جیوه‌ای و …) در جداره‌های بیرون و قابل مشاهده از عرصه‌های عمومی ضمن رعایت مبحث چهارم مقررات ملی ساختمان برای کلیهٔ بناهای دولتی و عمومی ممنوع بوده و استفاده از این مصالح صرفاً درون بناها مجاز است.

وی تأکید کرد: بر اساس ضوابط و مقررات (جلد شماره ۳) طرح جامع شهر لار مصوب سال ۹۴ استفاده از مصالح فوق در نما برای کلیهٔ بناها ممنوع بوده و صرفاً استفاده از آن را درون بنا مجاز شمرده است.

مدیریت معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی لارستان گفت: شهروندان محترم که از نماهای پرده‌ای استفاده کرده‌اند جهت مرتفع شدن این موضوع می‌بایست در مدت سه سال اقدامات لازم نسبت به تغییر را صورت دهند و ابلاغ لازم به شهرداری جهت پیگیری این موضوع داده شده است.

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

آمار نهایی تعداد مسافران نوروزی: تردد بیش از ۲۰۰ هزار خودرو از لارستان

[ad_1]

۸ April 2017 | 5:52 am

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی لارستان، مهندس محمدرضا باقری فرد مدیرکل راه وشهرسازی لارستان آمار تجمیعی تردد های نوروزی در محورهای حوزه ی استحفاظی این اداره کل را تشریح کرد:
باقری فرد با بیان اینکه: اهمیت راه بدان حد است که سطح فرهنگی هر منطقه و میزان توسعه ى آن را میتوان با توجه به دوری یا نزدیکی آن به جاده ها تعیین کرد ، افزود : ایمنی در راه ها با فعالیت یک سازمان و نهاد امکانپذیر نمی باشد ، بلکه همواره همدلی وهمیاری دستگاه های اجرایی ذیربط برای تحقق ایمنی راه های و سطح آگاهی مردم در خصوص رانندگی صحیح از اهمیت بسزایی برخوردار است و امروز بحمدلله پس از اتمام سفرهای نوروزی که همواره زمان باز آفرینش طبیعت است زیباترین هدف در مجموعه و تلاش راهداران سخت کوش و همیشه بیدار سلامتی هموطنان وداشتن سفری ایمن وخاطره انگیزبود که امیدواریم لارستان نیز توانسته باشد راههای امن و ایمنی را به مردمان ایران اسلامی عرضه کرده باشد .
وی تصیریح کرد : سهم اداره کل راه و شهرسازی لارستان بیش از ۵۳۰ هزار تردد در سفرهای نوروزی بود و محور لار- جهرم و بالعکس توانست با بیش از ۱۶۹ هزار تردد از ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۵ فروردین ۹۶ میزبانی از مردم را در جاده ها داشته باشد .
وی ادامه داد : لار- جهرم و بالعکس با ۱۶۵ هزار و ۹۲۶ ، لار- بندرعباس و بالعکس با ۱۵۳ هزار و ۲۶۲ ، گله دار – مهر و بالعکس با ۱۳۸ هزار و ۴۳۹ تردد و لار- بستک بالعکس با ۷۲ هزار و ۵۲۴ عبور خودرو ها را به ثبت رسانده اند .
مدیرکل راه وشهرسازی لارستان در پایان خاطرنشان کرد : با توجه به اینکه آمار مطروحه توسط دستگاه های تردد شمار به صورت یکپارچه در سامانه ی کشوری ثبت شده است ، افزود : در ۱۱ فرودین بیشترین تردد در محور لار- جهرم و بالعکس با بیش از ۱۱ هزار تردد را شاهد بوده ایم و ۱۳ فروردین نیز محور لار- بستک و بالعکس توانسته است بیش از ۱۵ هزار تردد را به خود اختصاص دهد.

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

تردد بیش از ۵۳۰ هزار خودرو در جاده های لارستان

[ad_1]

۵ April 2017 | 9:09 pm

در ۱۱ فرودین بیشترین تردد در محور لار – جهرم و بالعکس با بیش از ۱۱ هزار تردد را شاهد بوده ایم و ۱۳ فروردین نیز محور لار – بستک و بالعکس توانسته است بیش از ۱۵ هزار تردد را به خود اختصاص دهد .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه و شهرسازی لارستان آمار تجمیعی ترددهای نوروزی در محورهای حوزهٔ استحفاظی این اداره کل را تشریح کرد .
محمدرضا باقری فرد با بیان اینکه اهمیت راه بدان حد است که سطح فرهنگی هر منطقه و میزان توسعهٔ آن را می توان با توجه به دوری یا نزدیکی آن به جاده ها تعیین کرد ، افزود : ایمنی در راه ها با فعالیت یک سازمان و نهاد امکان پذیر نیست ، بلکه همواره همدلی و همیاری دستگاه های اجرایی ذی ربط برای تحقق ایمنی راه های و سطح آگاهی مردم در خصوص رانندگی صحیح از اهمیت بسزایی برخوردار است و امروز پس از اتمام سفرهای نوروزی که همواره زمان باز آفرینش طبیعت است زیباترین هدف در مجموعه و تلاش راهداران سخت کوش و همیشه بیدار سلامتی هموطنان و داشتن سفری ایمن و خاطره انگیز بود که امیدواریم لارستان نیز توانسته باشد راه های امن و ایمنی را به مردمان ایران اسلامی عرضه کرده باشد .
وی تصریح کرد : سهم اداره کل راه و شهرسازی لارستان بیش از ۵۳۰ هزار تردد در سفرهای نوروزی بود و محور لار – جهرم و بالعکس توانست با بیش از ۱۶۹ هزار تردد از ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۵ فروردین ۹۶ میزبانی از مردم را در جاده ها داشته باشد . لار – جهرم و بالعکس با ۱۶۵ هزار و ۹۲۶ ، لار – بندرعباس و بالعکس با ۱۵۳ هزار و ۲۶۲، گله دار – مهر و بالعکس با ۱۳۸ هزار و ۴۳۹ تردد ولار- بستک بالعکس با ۷۲ هزار و ۵۲۴ عبور خودروها را به ثبت رسانده اند .
مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در پایان بیان کرد : با توجه به اینکه آمار مطروحه توسط دستگاه های تردد شمار به صورت یکپارچه در سامانهٔ کشوری ثبت شده است ، افزود : در ۱۱ فرودین بیشترین تردد در محور لار – جهرم و بالعکس با بیش از ۱۱ هزار تردد را شاهد بوده ایم و ۱۳ فروردین نیز محور لار – بستک و بالعکس توانسته است بیش از ۱۵ هزار تردد را به خود اختصاص دهد .

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

سهم اداره کل راه وشهرسازی لارستان با بیش از ۵۳۰ هزار تردد نوروزی در جاده ها

[ad_1]

۵ April 2017 | 9:29 pm

سهم اداره کل راه وشهرسازی لارستان با بیش از 530 هزار تردد نوروزی در جاده ها

تین نیوز| مهندس محمدرضا باقری فرد مدیرکل راه وشهرسازی لارستان آمار تجمیعی تردد های نوروزی در محورهای حوزه ی استحفاظی این اداره کل را تشریح کرد:
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی لارستان، باقری فرد با بیان اینکه: اهمیت راه بدان حد است که سطح فرهنگی هر منطقه و میزان توسعه ى آن را میتوان با توجه به دوری یا نزدیکی آن به جاده ها تعیین کرد ، افزود : ایمنی در راه ها با فعالیت یک سازمان و نهاد امکانپذیر نمی باشد ، بلکه همواره همدلی وهمیاری دستگاه های اجرایی ذیربط برای تحقق ایمنی راه های و سطح آگاهی مردم در خصوص رانندگی صحیح از اهمیت بسزایی برخوردار است . و امروز بحمدلله پس از اتمام سفرهای نوروزی که همواره زمان باز آفرینش طبیعت است زیباترین هدف در مجموعه و تلاش راهداران سخت کوش و همیشه بیدار سلامتی هموطنان وداشتن سفری ایمن وخاطره انگیزبود که امیدواریم لارستان نیز توانسته باشد راههای امن و ایمنی را به مردمان ایران اسلامی عرضه کرده باشد.
وی تصیریح کرد : سهم اداره کل راه و شهرسازی لارستان بیش از ۵۳۰ هزار تردد در سفرهای نوروزی بود و محور لار- جهرم و بالعکس توانست با بیش از ۱۶۹ هزار تردد از ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۵ فروردین ۹۶ میزبانی از مردم را در جاده ها داشته باشد.
وی ادامه داد : لار- جهرم و بالعکس با ۱۶۵ هزار و ۹۲۶ ، لار- بندرعباس و بالعکس با ۱۵۳ هزار و ۲۶۲ ، گله دار – مهر و بالعکس با ۱۳۸ هزار و ۴۳۹ تردد و لار- بستک بالعکس با ۷۲ هزار و ۵۲۴ عبور خودرو ها را به ثبت رسانده اند.
مدیرکل راه وشهرسازی لارستان در پایان خاطرنشان کرد : با توجه به اینکه آمار مطروحه توسط دستگاه های تردد شمار به صورت یکپارچه در سامانه ی …

اخبار پیشنهادی:

سهم اداره کل راه وشهرسازی لارستان با بیش از 530 هزار تردد نوروزی در جاده ها

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

تردد بیش از ۵۳۰ هزار خودرو در جاده‌های لارستان

[ad_1]

۵ April 2017 | 2:11 pm

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، محمدرضا باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان آمار تجمیعی ترددهای نوروزی در محورهای حوزهٔ استحفاظی این اداره کل را تشریح کرد.

باقری فرد با بیان اینکه اهمیت راه بدان حد است که سطح فرهنگی هر منطقه و میزان توسعهٔ آن را می‌توان با توجه به دوری یا نزدیکی آن به جاده‌ها تعیین کرد، افزود: ایمنی در راه‌ها با فعالیت یک سازمان و نهاد امکان‌پذیر نیست، بلکه همواره همدلی و همیاری دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط برای تحقق ایمنی راه‌های و سطح آگاهی مردم در خصوص رانندگی صحیح از اهمیت بسزایی برخوردار است و امروز پس از اتمام سفرهای نوروزی که همواره زمان باز آفرینش طبیعت است زیباترین هدف در مجموعه و تلاش راهداران سخت‌کوش و همیشه بیدار سلامتی هموطنان و داشتن سفری ایمن و خاطره‌انگیز بود که امیدواریم لارستان نیز توانسته باشد راه‌های امن و ایمنی را به مردمان ایران اسلامی عرضه کرده باشد.

وی تصریح کرد: سهم اداره کل راه و شهرسازی لارستان بیش از ۵۳۰ هزار تردد در سفرهای نوروزی بود و محور لار-جهرم و بالعکس توانست با بیش از ۱۶۹ هزار تردد از ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۵ فروردین ۹۶ میزبانی از مردم را در جاده‌ها داشته باشد.

وی ادامه داد: لار- جهرم و بالعکس با ۱۶۵ هزار و ۹۲۶، لار- بندرعباس و بالعکس با ۱۵۳ هزار و ۲۶۲، گله‌دار – مهر و بالعکس با ۱۳۸ هزار و ۴۳۹ تردد ولار- بستک بالعکس با ۷۲ هزار و ۵۲۴ عبور خودروها را به ثبت رسانده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در پایان بیان کرد: با توجه به اینکه آمار مطروحه توسط دستگاه‌های تردد شمار به صورت یکپارچه در سامانهٔ کشوری ثبت شده است، افزود: در ۱۱ فرودین بیشترین تردد در محور لار- جهرم و بالعکس با بیش از ۱۱ هزار تردد را شاهد بوده‌ایم و ۱۳ فروردین نیز محور لار- بستک و بالعکس توانسته است بیش از ۱۵ هزار تردد را به خود اختصاص دهد.

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

در سال گذشته بیش از ۱۷۰ هزار مترمربع زمین در لارستان رفع تصرف شد

[ad_1]

۴ April 2017 | 10:27 pm

روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان : سرهنگ سلیمی رییس بازرسی یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از حوزه ی استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستان بازدید کرد.
وی پس از جلسه مشترک با محمدصادق یادگار مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی لارستان و نیز سرهنگ رضوی فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی این اداره کل اظهار داشت: بحمدلله وضعیت عملکردی خوب در یگان حفاظت مستقر در اداره کل راه و شهرسازی لارستان نشان از تعامل سازنده ای است که مدیرکل محترم و مدیریت املاک و حقوقی با فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی لارستان داشته اند؛ این وضعیت فعلی مطلوب است و چنین تعاملی از سوی مسئولین این اداره کل می تواند به پایلوت بسیار مناسبی مبدل شود.
سلیمی با اشاره به اینکه یگان حفاظت از اراضی دولتی بخشی از سازمان ملی زمین و مسکن است، افزود: با توجه به دستور العمل مصوب مقام معظم رهبری، در اجرای ماده ٢٣٣ قانون برنامه پنجم توسعه اجتماعی اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی در ادارات کل راه و شهرسازی تشکیل شد و لارستان بلافاصله اهتمام ویژه خود را در قبال استقرار این نهاد صورت داد و این نشان از دغدغه ی خوب مدیران این مجموعه درقبال مبارزه با زمین خواری می باشد و ما هنوز شاهد آن هستیم که در برخی از ادارات کل راه و شهرسازی کشور این نهاد نتوانسته استقرار پیدا کند.
وی در ادامه تصریح کرد: تاکنون تمرکز بسیار خوبی در حوزه ی اداری، ستادی، پشتیبانی و همچنین ارتباطات اداری با دستگاه های قضایی و انتظامی به نحو احسن در لارستان برای صیانت از اراضی دولتی که بخش عمده ای از بیت المال نیز قلمداد می شود، صورت گرفته است.
رییس بازرسی یگان حفاظت زمین و مسکن اراضی رفع تصرف شده از سوی نیروهای یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی لارستان را در سال ۹۵ بیش از ۱۷۰ هزار مترمربع و به ارزش حدود ۸۲ میلیارد ریال عنوان و خاطرنشان کرد: این رفع تصرف ها برابر مقررات صورت گرفته و این آمار جدای از انعکاس فضای تلاش نیروهای یگان حفاظت در بُعد دیگر به عدم آگاهی برخی از مردم که ناخواسته اقدام به تصرف اراضی ملی داشته و یا برخی زمین خواران تعمداً خود را وارث زمین و املاک دولتی کرده اند، اشاره دارد.
شایان ذکر است تهیه و تدوین طرحهای مورد نیاز به منظور انجام گشت زنی مستمر برای حفاظت از زمین های ملی، جلوگیری از هر گونه اخلال، تصرف، تعرض، تجاوز، تخریب و برخورد قانونی با افراد متخلف، تشکیل پروژه قضایی برای متخلفین و متصرفین و هماهنگی با نیروی انتظامی، تعامل با سازمانها و نهادها و مراجع قضایی برای اجرای بهینه وظایف و مأموریتهای یگان از جمله اقداماتی است که توسط نیروهای یگان حفاظت مستقر در اداره کل راه و شهرسازی لارستان انجام می گیرد.

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

عملکرد خوب راه و شهرسازی لارستان در مقابله با زمین‌خواری

[ad_1]

۴ April 2017 | 2:45 pm

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، سرهنگ سلیمی رئیس بازرسی یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از حوزهٔ استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستان بازدید کرد.

سلیمی پس از جلسهٔ مشترک با محمدصادق یادگار مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی لارستان و نیز سرهنگ رضوی فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی این اداره کل اظهار کرد: وضعیت عملکردی خوب در یگان حفاظت مستقر در اداره کل راه و شهرسازی لارستان نشان از تعامل سازنده‌ای است که مدیرکل محترم و مدیریت املاک و حقوقی با فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی لارستان داشته‌اند و این وضعیت فعلی مطلوب و چنین تعاملی از سوی مسئولین این اداره کل می‌تواند به پایلوت بسیار مناسبی مبدل شود.

وی با اشاره به اینکه یگان حفاظت از اراضی دولتی بخشی از سازمان ملی زمین و مسکن است، گفت: با توجه به دستورالعمل مصوب مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا در اجرای ماده ۲۳۳ قانون برنامه پنجم توسعه اجتماعی اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی که در ادارات کل راه و شهرسازی تشکیل شد و لارستان بلافاصله اهتمام ویژهٔ خود را در قبال استقرار این نهاد صورت داد و این نشان از دغدغهٔ خوب مدیران این مجموعه در قبال مبارزه با زمین‌خواری است و ما هنوز شاهد آن هستیم که در برخی از اداره کل‌های راه و شهرسازی کشور این نهاد نتوانسته استقرار پیدا کند.

وی در ادامه تصریح کرد: تاکنون تمرکز بسیار خوبی در حوزهٔ اداری، ستادی، پشتیبانی و همچنین ارتباطات اداری با دستگاه‌های قضایی و انتظامی به نحو احسن در لارستان برای صیانت از اراضی دولتی که بخش عمده‌ای از بیت‌المال نیز قلمداد می‌شود، صورت گرفته است.

سرهنگ سلیمی با بیان اینکه در سال ۹۵ مقدار اراضی رفع تصرف شده از سوی نیروهای یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی لارستان که برابر مقررات صورت گرفته بیش از ۱۷۱ هزار مترمربع و به ارزش ۸۲ میلیارد و ۳۷۹ میلیون ریال است، گفت: این آمار جدای از انعکاس فضای تلاش نیروهای یگان حفاظت در بُعد دیگر به عدم آگاهی برخی از مردم که ناخواسته اقدام به تصرف اراضی ملی داشته و یا برخی زمین‌خواران تعمداً خود را وارث زمین و املاک دولتی کرده‌اند، اشاره دارد.

شایان ذکر است تهیه و تدوین طرح‌های مورد نیاز به منظور انجام گشت‌زنی مستمر برای حفاظت از اراضی ملی، جلوگیری از هرگونه اخلال، تصرف، تعرض، تجاوز، تخریب و برخورد قانونی با افراد متخلف، تشکیل پروژه قضایی برای متخلفین و متصرفین و هماهنگی با نیروی انتظامی، تعامل با سازمان‌ها و نهادها و مراجع قضایی برای اجرای بهینه وظایف و مأموریت‌های یگان از جمله اقداماتی است که توسط نیروهای یگان حفاظت مستقر در اداره کل راه و شهرسازی لارستان انجام می‌گیرد.

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

تردد بیش از ۲۱۷هزار خودرو طی ۹ روز از محورهای لارستان

[ad_1]

۲۴ March 2017 | 3:59 pm

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان عنوان داشت: بیش از ۲۱۷هزار و ۳۴۰ خودرو از محورهای حوزه استحفاظی این اداره کل عبورکرده اند که بیشترین تردد مربوط به محور لار- جهرم با ۶۳۶۹۴ خودرو، لار- بندرعباس ۵۸۹۴۳ خودرو، گله دار – مهر ۵۷۰۸۵خودرو و در محور لار- بستک ۳۷۶۱۸ خودرو بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر که شاهد نزول رحمت الهی و بارش‌های شدید در حوزه استحفاظی هستیم بیش از ۱۸ اکیپ راهداری به همراه ۱۵۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین و ۲۲۰ نفر راهدار به صورت شبانه‌روزی در جاده‌ها در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان تصریح کرد: بیش از ۳۵۹۲ کیلومتر راه و ۲۵ گردنه در حوزه استحفاظی این اداره کل و جود دارد و بحمدالله با همت راهداران مشکل خاصی نداشته و در حال حاضر کلیه مسیرهای باز است.

وی در پایان به رانندگان توصیه کرد از عجله و شتاب خودداری کرده و هنگام خواب‌آلودگی از رانندگی خودداری کنند و همچنین با توجه به لغزنده بودن جاده در مسیر نسبت به داشتن برف‌پاک‌کن و دیگر الزامات اقدامات لازم را صورت داده و با صبر و حوصله بیشتری رانندگی کنند.

وی همچنین از مردم منطقه خواست جهت اطلاع از اخرین وضعیت راهها با شماره ۱۴۱ تماس حاصل نمایید یا با عضویت در کانال تلگرامی این اداره کل به آدرس https://t.me/larestanroud از آخرین اخبار و وضعیت راههای اطلاع یابید  و همچنین می توانید انتقادات وپیشنهادات خود را از طریق پیام کوتاه به شماره ۳۰۰۰۴۸۶۶۰۰۱۹۷۱ با اداره روابط عمومی اداره کل در میان بگذارند.

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

پوسته وردپرس