قالب وردپرس

كردستان

دولت با برنامه در موضوع بافت های حاشیه شهری حرکت می کند

[ad_1]

۱۰ April 2017 | 3:54 pm

کردانلاین- امیر قادری افزود: بدون شک اجرای مطلوب پروژه ها و نهادینه سازی و پایداری تمهیدات میان بخشی و چندبخشی در سکونتگاه های غیررسمی نیازمند حمایت همه دستگاه ها و توجه کافی به ارتقای ظرفیت آنها به شکلی فراگیر و عمیق است.
وی با اشاره به نقل قولی از “رابرت مک نامارا” رئیس بانک جهانی در دهه ۷۰ میلادی مبنی بر اینکه اگر شهرها با فقر برخورد سازنده ای نداشته باشند، فقر با شهرها برخورد ویرانگری خواهد داشت گفت: این گفته به مسئله حاشیه نشینی در کل دنیا اشاره دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان اظهار کرد: تصویب سند توانمندسازی در ابتدا تنها بافت های اسکان غیررسمی را زیر پوشش قرار می داد، اما پس از تجدیدنظری که در این سند شد، هم بافت های درون شهری و هم بافت های حاشیه شهرها در آن مد نظر قرار گرفت.
وی افزود: دولت یازدهم و وزارت راه و شهرسازی در این ارتباط با انجام کارهای کارشناسی و اتخاذ تصمیمات به موقع و نیز با تشکیل جلسات ستاد بازآفرینی استانی و شهرستان ها در سراسر کشور، زمینه سیاستگذاری دولت در این موضوع را فراهم کرده است.
**مردم را باید درگیر مسئله ساماندهی و توانمندسازی بافت های حاشیه ای کرد
قادری با بیان اینکه پدیده حاشیه نشینی تنها مختص کشور ایران و استان کردستان نیست گفت: آنچه در این راستا مهم است این است که نوع مداخله دولت باید همگام با مردم و با مشارکت آنها باشد و تا زمانی که مردم را درگیر مسئله ساماندهی و توانمندسازی بافت های حاشیه ای نکنیم، موفقیتی نخواهیم داشت.
وی افزود: فرمول نوع مداخله در بافت های حاشیه ای از شهری به شهر دیگر متفاوت است و باید بر اساس شرایط محلی، تصمیم گیری برای اقدامات در این نواحی انجام شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان اظهار کرد: هنر این است که دولت، سیاستگذاری درستی انجام دهد و اگر این مرحله به خوبی انجام شود، گام بعدی مشارکت مردم خواهد بود که می تواند منجر به ساماندهی بافت ها شود و این نکته ای کلیدی است.
وی تاکید کرد: باید کار را به دست مردم بسپاریم و هر زمان در این بافت ها این کار را انجام دادیم، تصمیمات جواب داده است و در هر جا تصمیمات بیشتر دولتی شد، نتیجه مثبت حاصل نشده است.
به گفته وی امروزه، پدیده حاشیه نشینی در تمام نقاط دنیا وجود دارد و باید با خرد جمعی و استفاده از مشارکت مردم، مشکلات ساکنان این بافت ها را به حداقل رساند.
قادری با اشاره به برگزاری مرتب جلسات ستاد بازآفرینی در کردستان و همچنین در تمام شهرستان های این استان، افزود: این مسئله نشان دهنده آن است که دولت با برنامه در موضوع بافت های حاشیه شهری حرکت می کند و این عزم جدی در استان وجود دارد که در مورد این بافت ها، مداخله اصولی و منطقی انجام شود.
** وجود ممنوعیت های قانونی و اراضی قولنامه ای مشکلات اساسی سکونتگاه های غیررسمی
وی در ادامه اظهار کرد: در سکونتگاه های غیررسمی با برخی ممنوعیت های قانونی مواجه هستیم که یکی از آنها، ماده ۸ قانون منع فروش است و طبق این ماده، دستگاه های خدمات رسان، اجازه ارائه خدمات در بافت های غیررسمی را ندارند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان دومین مشکل مهم در این سکونتگاه ها را وجود اراضی قولنامه ای عنوان کرد و گفت: این ۲ مورد، جزو مصوبات مجلس شورای اسلامی است که لازم است نمایندگان مردم استان در مجلس، نسبت به پیگیری آنها و یافتن راه چاره در این ۲ مورد که البته تنها مختص استان کردستان نیست، اقدام کنند تا به نتیجه نهایی که ساماندهی و توانمندسازی این بافت ها است، دست پیدا کنیم.
وی با یادآوری آغاز مهاجرت از روستاها به شهرها در ایران از سال ۱۳۲۰ به این سو، گفت: از دهه ۴۰ به بعد که درآمدهای نفتی در شهرها به صورت برجسته هزینه می شد، این روند مهاجرت به شهرها شکل جدی تری به خود گرفت.
قادری با بیان اینکه در طول دوران های مختلف پیش و پس از انقلاب در برنامه های توسعه ای کشور، هیچگاه این مسئله به طور کامل حل نشده است، افزود: با این وجود همانگونه که در دنیا در خصوص حل این معضل گام هایی برداشته شد در کشور ما نیز چنین بوده است.
**دولت تدبیر و امید بدنبال گسترش عدالت است
وی با یادآوری اینکه در سطح ملی نیز دولت تدبیر و امید به دنبال گسترش عدالت است، اظهار کرد: با تصویب سند ملی توانمندسازی، این قضیه به صورت جدی توسط دولت دنبال شده است.
معاون استاندار کردستان گفت: تشکیل ستاد بازآفرینی در سطح کشور و استان ها و شهرستان ها، این نوید را می دهد که به لحاظ مدیریتی و اجرایی در این راستا گام های بیشتری برداشته شود.
وی بر ضرورت مشارکت مردم در تحقق این مهم تأکید کرد و افزود: این مسئله در مفاد سند ملی نیز مورد توجه قرار گرفته است و وظیفه داریم خدمات را در سطح متوسط سایر محلات، برای محلات هدف بازآفرینی نیز ارائه دهیم.
قادری همچنین به افزوده شدن جمعیت و وسعت برخی شهرهای استان اشاره کرد و گفت: لازم است رویکرد ما نسبت به تهیه طرح های توسعه شهری تغییر یابد و طرح های جامع و توسعه شهری با رویکرد بازآفرینی تهیه شوند.

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

اجرای ۱۰طرح ملی حوزه راه در راستای اقتصاد مقاومتی کردستان

[ad_1]

۹ April 2017 | 5:54 pm

دریافت خبر : یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۴

اجرای 10طرح ملی حوزه راه در راستای اقتصاد مقاومتی کردستان

شهرام ملکی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود اینکه اعتبار مصوب استانی این طرح ها ۳۷۷ میلیارد ریال است اما تاکنون ۸۳۲ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح هزینه شده است.
به گفته وی، از جمله طرح های اقتصاد مقاومتی احداث بزرگراه همدان-سنندج در محدوده روستای گنجی با صرف۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار به طول ۱۲ کیلومتر بوده که تکمیل شده است.
ملکی گفت: همچنین در این راستا طرح های احداث راه اصلی سنندج-مریوان به طول ۱۵ کیلومتر، بهسازی ۲ کیلومتر از راه اصلی بیجار-دیواندره، بهسازی راه اصلی قروه-سریش آباد-بیجار، بهسازی محور زنجان-بیجار-تکاب و بهسازی راه اصلی قروه-سنقر انجام شده است.
وی افزود: بهسازی هشت کیلومتر از ۱۴ کیلومتر محور سقز-مریوان-سردشت-پیرانشهر و سقز-بانه-سردشت(در محدوده کردستان) انجام شده و اعتبار هزینه شده برای آن ۱۲۰ میلیارد ریال است.
وی گفت: احداث راه اصلی بانه-سوته به پیشرفت ۳۰ درصدی رسیده و بهسازی محور پنج کیلومتری کامیاران-سنقر هم اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
طول شبکه بین راهی کردستان، هزار و ۸۱۹ کیلومتر بوده و هم اکنون ۱۷۸ کیلومتر بزرگراه، هزار و ۲۸۱ کیلومتر راه اصلی و هزار و ۳۶۰ کیلومتر آن راه فرعی است.
۳۰۳۴/۶۱۰۸
** خبرنگار: حسن حسین زاده /** انتشار دهنده: امید بهمنی

اخبار پیشنهادی:

اجرای 10طرح ملی حوزه راه در راستای اقتصاد مقاومتی کردستان

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

ارتقای شیکه راه های استان رویکرد اداره راه در سال جدید است

[ad_1]

۹ April 2017 | 6:57 pm

دریافت خبر : یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۷

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: رویکرد ما در سال جدید پاسخ منطقی به مطالبات مردم و  ارتقای شبکه راه های استان است.
به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، شهرام ملکی در جلسه مشترک با رؤسای اداره های راه و شهرسازی شهرستان های استان ضمن تشریح و ارائه گزارش عملکرد سال ۹۵ و اظهار رضایت از اقدامات اداره های مذکور در سال گذشته، اظهار کرد: امیدواریم در سال جدید دامنه فعالیت خدمت رسانی در حوزه های راه و مسکن گسترده تر شده و امورات با جدیت و پشتکار بیشتری پیگیری و به مطالبات مردم شریف استان پاسخ منطقی داده شود.
وی افزود: ما در سال جدید دو اولویت اساسی داریم که یکی از آنها مردم داری و پاسخ منطقی به مطالبات مردم است و اولویت اساسی دیگر، ارتقای شبکه راه های استان است.
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان بیان کرد: دنبال این هستیم که راه فرعی را به اصلی و اصلی را به بزرگراه تبدیل کنیم و در بحث برخورداری به میانگین کشوری برسیم.
وی در ادامه با اشاره به تعاملات گسترده سال گذسته که در راستای بهبود شرایط برخورداری از شبکه حمل و نقل در استان صورت گرفته است، عنوان کرد: سال ۹۵ در سطح کلان مدیریتی کشور با سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزارت راه و شهرسازی، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات تعاملات گسترده ای انجام شد که خوشبختانه توانستیم با تشریح وضعیت، ظرفیت ها و کمبودهای استان فضا و شرایط را به سمتی هدایت کرده که هم اکنون بستر لازم برای انجام کار بیشتر در حوزه راه کاملا مهیا است.
انتهای پیام

اخبار پیشنهادی:

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

اجرای ۱۰ پروژه ملی حوزه راه کردستان در راستای اقتصاد مقاومتی

[ad_1]

۹ April 2017 | 6:21 pm

دریافت خبر : یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۱

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان با اشاره به بهره برداری از ۷۰ کیلومتر راه در قالب ۱۰ پروژه اقتصاد مقاومتی؛ از برنامه ریزی برای تکمیل این پروژه ها در سال جاری خبر داد.
شهرام ملکی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه کردستان، اظهار کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی ۱۰پروژه احداث و بهسازی بزرگراه و راه اصلی در استان کردستان مصوب و اجرایی شده است.
وی افزود: تاکنون ۸۳۲ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه ها هزینه شده و اعتبار مصوب استانی آنها ۳۷۷.۲ میلیارد ریال است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان عنوان کرد: ازجمله طرح های اقتصاد مقاومتی احداث بزرگراه همدان – سنندج در محدوده روستای گنجی با صرف۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار به طول ۱۲ کیلومتر بوده که تکمیل شده است.
وی ادامه داد: همچنین در این راستا طرح های احداث راه اصلی سنندج – مریوان به طول ۱۵ کیلومتر، بهسازی دو کیلومتر از راه اصلی بیجار – دیواندره، بهسازی راه اصلی قروه – سریش آباد – بیجار، بهسازی محور زنجان – بیجار – تکاب و بهسازی راه اصلی قروه – سنقر انجام شده است.
ملکی خاطرنشان کرد: بهسازی هشت کیلومتر از ۱۴ کیلومتر محور سقز – مریوان- سردشت – پیرانشهر و سقز – بانه – سردشت(در محدوده کردستان) انجام شده و اعتبار هزینه شده برای آن ۱۲۰ میلیارد ریال است.
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان اعلام کرد: احداث راه اصلی بانه – سوته به پیشرفت ۳۰ درصدی رسیده و بهسازی محور پنج کیلومتری کامیاران – سنقر هم ۴۰ درصد پیشرفت کرده است.
انتهای پیام

اخبار پیشنهادی:

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

شناسایی ۲۸ نقطه حادثه‌خیز جاده‌های بین‌شهری کردستان/ برف‌روبی ۹۰ هزار کیلومتر از جاده‌های استان در زمستان ۹۵

[ad_1]

۹ April 2017 | 9:12 am

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، محمدراشد مدرس گرجی شناسایی نقاط پرحادثه استان را یکی از ابلاغیه‌های جدید حوزه راهداری و فرماندهی پلیس‌راه برشمرد.

وی افزود: این دستورالعمل امسال در استان اجرایی و ۲۸ نقطه پرحادثه در راه‌های بین‌شهری استان شناسایی، آشکارسازی و در مسیرها به رانندگان اعلام شد که اقدام بعدی اصلاح این نقاط خواهد بود.

وی یکی از راه‌های اصلاح نقاط پرتصادف را بهره‌برداری محورهای چهارخطه عنوان کرد و افزود: امسال ۱۵ کیلومتر حفاظ بتنی در محورهای کنار جاده‌های استان انجام شده که نسبت به حفاظ‌های فلزی دارای ایمنی بیشتری هستند.

مدرس گرجی با اشاره به اینکه عملیات برف‌روبی ۹۰ هزار کیلومتر جاده‌های استان در زمستان امسال انجام شده است، گفت: طول شبکه راه‌های استان هفت هزار و ۸۵۲ کیلومتر است و تعدادی از مسیرهای استان در طول ۲۴ ساعت شبانه‌روز در زمان بارش برف چندین بار برف‌روبی شدند.

وی با بیان اینکه در زمستان امسال ۲۵ هزار تن شن و نمک مصرف شده است، اظهار کرد: در طول طرح زمستانه هزار نفر مسافر توسط راهداران استان اسکان داده شدند و به سه هزار وسیله نقلیه هم امدادرسانی شد.

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

اجرای ۱۰پروژه ملی حوزه راه در راستای اقتصاد مقاومتی کردستان

[ad_1]

۹ April 2017 | 1:37 pm

دریافت خبر : یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۹:۷

اجرای ۱۰پروژه ملی حوزه راه در راستای اقتصاد مقاومتی کردستان

تین نیوز| مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان با اشاره به بهره برداری از ۷۰ کیلومتر راه در قالب ۱۰پروژه اقتصاد مقاومتی از برنامه ریزی برای تکمیل این پروژه ها در سال جاری خبر داد.
شهرام ملکی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان درگفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی ۱۰پروژه احداث و بهسازی بزرگراه و راه اصلی در استان کردستان مصوب و اجرایی شده است.
ملکی افزود: تاکنون ۸۳۲ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه ها هزینه شده و اعتبار مصوب استانی آنها ۳۷۷.۲ میلیارد ریال است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: ازجمله طرح های اقتصاد مقاومتی احداث بزرگراه همدان-سنندج در محدوده روستای گنجی با صرف۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار به طول ۱۲ کیلومتر است که تکمیل شده است. همچنین در این راستا طرح های احداث راه اصلی سنندج-مریوان به طول ۱۵ کیلومتر، بهسازی دو کیلومتر از راه اصلی بیجار-دیواندره، بهسازی راه اصلی قروه-سریش آباد-بیجار، بهسازی محور زنجان-بیجار-تکاب و بهسازی راه اصلی قروه-سنقر انجام شده است.
وی افزود: بهسازی هشت کیلومتر از ۱۴ کیلومتر محور سقز-مریوان-سردشت-پیرانشهر و سقز-بانه-سردشت(در محدوده کردستان) انجام شده و اعتبار هزینه شده برای آن ۱۲۰ میلیارد ریال است.
ملکی عنوان کرد: احداث راه اصلی بانه-سوته به پیشرفت ۳۰درصدی رسیده و بهسازی محور پنج کیلومتری کامیاران-سنقر ۴۰ درصد پیشرفت کرده است.

اخبار پیشنهادی:

اجرای ۱۰پروژه ملی حوزه راه در راستای اقتصاد مقاومتی کردستان

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

اجرای ۱۰پروژه ملی حوزه راه در راستای اقتصاد مقاومتی کردستان/ بهسازی و احداث ۶۹ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی جدید

[ad_1]

۹ April 2017 | 8:50 am

شهرام ملکی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی ۱۰پروژه احداث و بهسازی بزرگراه و راه اصلی در استان کردستان مصوب و اجرایی شده است.

ملکی افزود: تاکنون ۸۳۲ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه‌ها هزینه شده و اعتبار مصوب استانی آنها ۳۷۷.۲ میلیارد ریال است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان  گفت: ازجمله طرح‌های اقتصاد مقاومتی احداث بزرگراه همدان-سنندج در محدوده روستای گنجی با صرف۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار به طول ۱۲ کیلومتر است که تکمیل شده است. همچنین در این راستا طرح‌های احداث راه اصلی سنندج-مریوان به طول ۱۵ کیلومتر، بهسازی دو کیلومتر از راه اصلی بیجار-دیواندره، بهسازی راه اصلی قروه-سریش‌آباد-بیجار، بهسازی محور زنجان-بیجار-تکاب و بهسازی راه اصلی قروه-سنقر انجام شده است.

وی افزود: بهسازی هشت کیلومتر از ۱۴ کیلومتر محور سقز-مریوان-سردشت-پیرانشهر و سقز-بانه-سردشت(در محدوده کردستان) انجام شده و اعتبار هزینه شده برای آن ۱۲۰ میلیارد ریال است.

ملکی عنوان کرد: احداث راه اصلی بانه-سوته به پیشرفت ۳۰درصدی رسیده و بهسازی محور پنج کیلومتری کامیاران-سنقر ۴۰ درصد پیشرفت کرده است.

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

پاسخ منطقی به مطالبات مردم رویکرد ما در سال جدید است

[ad_1]

۸ April 2017 | 1:37 pm

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، شهرام ملکی در جلسه مشترک با رؤسای اداره‌های راه و شهرسازی شهرستان‌های استان ضمن تشریح و ارائه گزارش عملکرد سال ۹۵ و اظهار رضایت از اقدامات اداره‌های مذکور در سال گذشته گفت: امیدواریم در سال جدید دامنه فعالیت خدمت‌رسانی در حوزه‌های راه و مسکن گسترده‌تر شده و امورات با جدیت و پشتکار بیشتری پیگیری گردیده و به مطالبات مردم شریف استان پاسخ منطقی داده شود.

ملکی ادامه داد: ما در سال جدید دو اولویت اساسی داریم که یکی از آن‌ها همان‌طور که اظهار کردم مردمداری و پاسخ منطقی به مطالبات مردم است و اولویت اساسی دیگر ارتقای شبکه راه‌های استان است.

وی افزود: دنبال این هستیم که راه فرعی را به اصلی و اصلی را به بزرگراه تبدیل کرده و در بحث برخورداری به میانگین کشوری برسیم.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در ادامه با اشاره به تعاملات گسترده سال گذشته که در راستای بهبود شرایط برخورداری از شبکه حمل‌ونقل در استان صورت گرفته اظهار کرد: سال ۹۵ در سطح کلان مدیریتی کشور با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، وزارت راه و شهرسازی، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات تعاملات گسترده‌ای انجام شده و با تشریح وضعیت، ظرفیت‌ها و کمبودهای استان خوشبختانه توانستیم فضا و شرایط را به سمتی هدایت کرده که هم‌اکنون بستر لازم برای انجام کار بیشتر در حوزه راه کاملاً مهیا است.

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

طرح مشکلات و نیازمندی‌های کردستان با وزیر کشور

[ad_1]

۸ April 2017 | 10:42 am

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، عبدالمحمد زاهدی در پنجمین جلسه شورای توسعه استان در محل وزارت کشور یکی از مهم‌ترین موانع توسعه استان کردستان ضعف در زیرساخت‌های حمل‌ونقل عنوان کرد و گفت: علیرغم اقدامات بسیار ارزنده انجام شده در سه سال و نیم گذشته باز هم بخش حمل‌ونقل استان نیازمند توجه بسیار بیشتر است.

وی یکی از پروژه‌های مهم بخش حمل‌ونقل را کریدور شمال به جنوب دانست و اضافه کرد: این کریدور که مهم‌ترین راه ترانزیتی غرب کشور است پنج استان غربی را در بر می‌گیرد و ۳۲۰ کیلومتر از این راه در جغرافیای استان کردستان واقع شده است.

زاهدی با اشاره به اینکه بخش عمده این پروژه در استان اجرا شده و برای اتمام آن نیازمند توجه و تخصیص اعتبارات بیشتر هستیم، اظهار کرد: در اردیبهشت‌ماه قطار به همدان می‌رسد و خواست جدی ما این است که بلافاصله ریل‌گذاری مسیر همدان به سنندج نیز آغاز شود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون این پروژه دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در بخش زیرسازی است و امیدواریم این مهم که نقش بسیار بسزایی در توسعه استان دارد در کمترین زمان ممکن به سرانجام برسد.

استاندار کردستان یکی دیگر از پروژه‌های مهم بخش حمل‌ونقل را جاده سنندج به مریوان خواند و گفت: با مساعد شدن شرایط جوی این پروژه سرعت بیشتری خواهد گرفت.

زاهدی در این جلسه توجه به تسریع در ساخت فرودگاه سقز را نیز از نظر دور نداشت و گفت: ساخت فرودگاه سقز برای استان کردستان از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که این فرودگاه در صورت تکمیل می‌تواند به هفت شهرستان پیرامون خود خدمات ارائه دهد.

وی همچنین موضوع پروازهای فرودگاه سنندج را نیز یکی از مشکلات موجود در عرصهٔ حمل‌ونقل اعلام کرد و افزود: برای رونق گرفتن سرمایه‌گذاری در استان ما نیازمند وجود پروازهای منظم در استان توسط شرکت‌های هواپیمایی هستیم.

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

راه آهن تا یک ماه دیگر به همدان می رسد/ آغاز ریل گذاری به سمت سنندج

[ad_1]

۷ April 2017 | 4:59 pm

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا یک ماه دیگر استان همدان به شبکه سراسری ریلی کشور متصل می شود، گفت: همچنین از یک ماه دیگر علمیات ریل گذاری به سمت سنندج آغاز خواهد شد.
خیرالله خادمی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه خوشبختانه در دولت یازدهم اقدامات قابل توجه و ملموسی در بخش توسعه زیربناهای حمل و نقل رخ داده است، اظهار داشت: در طول چهار سال گذشته در بخش ساخت و توسعه انواع راه در سطح کشور اقدامات موثری انجام شده به طوری که تنها در استان کردستان ۱۰۵ کیلومتر بزرگراه قبل از آغاز دولت به ۲۶۰ کیلومتر رسیده است.
وی ادامه داد: اعتباری معادل ۲۲۰ میلیارد تومان برای احداث این بزرگراه ها هزینه شده است و همچنین در این استان ۸۰۰ کیلومتر انواع راه با اعتباری معادل ۵۱۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به عملیات اجرایی کریدور شماره ۱۰ (از بندر امام تا بازرگان) که بخشی از این کریدور از استان های غربی می گذرد، گفت: یکی از کریدورهای مهمی که در دو سال گذشته تعریف شد و در ردیف بودجه قرار گرفت، کریدور بزرگراهی شمال-جنوب غرب کشور با عنوان کریدور شماره ۱۰ است که ۳۲۰ کیلومتر از این کریدور در استان کردستان قرار دارد.
خادمی با تاکید بر اینکه این کریدور می تواند چشم انداز توسعه ای برای تمام استان های غرب کشور باشد، ادامه داد: در دولت یازدهم ۱۶۰کیلومتر از این کریدور مورد بهره برداری قرار گرفته که ۶۰ کیلومتر آن در استان کردستان قرار دارد و در ایام نوروز هم بخشی از آن با حضور ریاست محترم جمهوری مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاران خارجی برای ورود به این پروژه اظهار تمایل کردند، افزود: ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه از کریدور شماره ۱۰ به مناقصه رفته است که در سال جاری عملیاتی خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه های ریلی در استان های غربی کشور گفت: پروژه ریلی استان کردستان در حال ساخت است. برای اتصال استان کردستان به شبکه ریلی باید از همدان عبور کنیم و برای ساخت این پروژه باید ۴۱۹ کیلومتر ریل گذاری می شد که ۲۶۸ کیلومتر از این ریل گذاری تا همدان، یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.
خادمی افزود: زیرسازی ۱۵۰ کیلومتر باقی مانده ، ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم که عملیات ریل گذاری آن به سمت سنندج را هم از همان یک ماه دیگر شروع کنیم.
منبع:ایلنا

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

تماس تلفنی با ما
آدرس ما در نقشه
پوسته وردپرس