قالب وردپرس

سمنان

انقلاب برقی سازی راه آهن ایران در سال ۹۶

[ad_1]

۹ April 2017 | 8:17 pm

افزایش سرعت حرکت قطارها در مسیرهای طولانی یکی از اصلی ترین گزینه هایی است که وزارت راه و شهرسازی آن را دنبال کرده است و در این بین خط ریلی تهران – مشهد به عنوان پرترافیک ترین خط راه آهن ایران یکی از نخستین گزینه هایی بوده که در چهارچوب برنامه های برقی سازی قرار گرفته است.
به گزارش ایسنا طبق برنامه های مدنظر این مسیر که طول آن ۹۲۶ کیلومتر است و پس از گذشت از گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود و نیشابور به مشهد می رسد، باید افزایش سرعت ۴۰ کیلومتری همراه شود. در حال حاضر حداکثر سرعت قطارهای عبوری در این مسیر ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است که بناست با برقی سازی خط ریلی به حدود ۲۰۰ کیلومتر در ساعت افزایش پیدا کند.
این طرح مهم که از سال ها پیش به منظور فراهم آوردن منابع مالی مورد نیاز به سرمایه گذاران خارجی مختلف ارائه شده بود، سرانجام در ماه های پایانی سال قبل تا حد زیادی تعیین تکلیف شد تا حالا مدیرعامل شرکت راه آهن از آغاز عملیات اجرایی برقی سازی این مسیر در سال ۹۶ خبر دهد.
در کنار تهران – مشهد خط ریلی گرمسار- اینچه برون نیز به عنوان یکی دیگر از اصلی ترین اولویت برقی سازی ایران در نظر گرفته شده که به نظر می رسد بخش قابل توجهی از منابع مالی مورد نیاز آن را شرکت ها و سرمایه گذاران روسی تامین خواهند کرد.
مدیرعامل راه آهن اعلام کرده که در هشت سال آینده حجم ترانزیت عبوری از ایران از مرز ۱۰۰ میلیون تن خواهد گذشت و در این برنامه قطعا باید راه آهن سهمی جدی از آن خود کند. در بهمن ماه سال ۹۵ هیات دولت با قرارداد طرح برقی کردن راه آهن گرمسار- اینچه برون با مبلغ یک میلیارد یورو موافقت کرد و احتمالا همین گشایش مالی باعث شده تا دومین طرح برقی سازی …

اخبار پیشنهادی:

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

انقلاب در برقی سازی راه آهن ایران

[ad_1]

۹ April 2017 | 5:52 pm

انقلاب در برقی سازی راه آهن ایران

پس از چند ماه پیگیری و برنامه ریزی جدی برای آغاز مرحله اجرایی دو پروژه بزرگ که ریل برقی را وارد شبکه حمل و نقل ایران می کنند، به نظر می رسد شرایطی به وجود آمده تا در سال جاری دو طرح مهم در این حوزه کلید بخورد.

یکی از اصلی ترین پروژه هایی که در طول سال های گذشته وزارت راه و شهرسازی آن را دنبال کرده افزایش وضعیت نسبی حمل و نقل ریلی در قیاس با دیگر شیوه های حمل و نقل بوده است و به این ترتیب در کنار افزایش تقاضای مسافرین رایط برای جابجایی بار نیز از طریق ریل فراهم شود.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، یکی از اصلی ترین گزینه ها در این راستا بحث افزایش سرعت حرکت قطارها در مسیرهای طولانی است و در این بین خط ریلی تهران – مشهد به عنوان پرترافیک ترین خط راه آهن ایران یکی از نخستین گزینه هایی بوده که در چهارچوب برنامه های برقی سازی قرار گرفته است. طبق برنامه های مدنظر این مسیر که طول آن ۹۲۶ کیلومتر است و پس از گذشت از گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود و نیشابور به مشهد می رسد، باید افزایش سرعت ۴۰ کیلومتری همراه شود. در حال حاضر حداکثر سرعت قطارهای عبوری در این مسیر ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است که بناست با برقی سازی خط ریلی به حدود ۲۰۰ کیلومتر در ساعت افزایش پیدا کند.
این طرح مهم که از سال ها پیش به منظور فراهم آوردن منابع مالی مورد نیاز به سرمایه کگذاران خارجی مختلف ارائه شده بود، سرانجام در ماه های پایانی سال قبل تا حد زیادی تعیین تکلیف شد تا حالا مدیرعامل شرکت راه آهن از آغاز عملیات اجرایی برقی سازی این مسیر در سال ۹۶ خبر دهد.
در کنار تهران – مشهد خط ریلی گرمسار- اینچه برون نیز به عنوان یکی دیگر از اصلی ترین اولویت برقی سازی …

اخبار پیشنهادی:

انقلاب در برقی سازی راه آهن ایران

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

انقلاب راه آهن برقی در ایران

[ad_1]

۹ April 2017 | 6:41 pm

انقلاب راه آهن برقی در ایران

پس از چند ماه پیگیری و برنامه ریزی جدی برای آغاز مرحله اجرایی دو پروژه بزرگ که ریل برقی را وارد شبکه حمل و نقل ایران می کنند، به نظر می رسد شرایطی به وجود آمده تا در سال جاری دو طرح مهم در این حوزه کلید بخورد.
تهران -اقتصاد برتر- ۲۰ فروردین ۹۶
یکی از اصلی ترین پروژه هایی که در طول سال های گذشته وزارت راه و شهرسازی آن را دنبال کرده افزایش وضعیت نسبی حمل و نقل ریلی در قیاس با دیگر شیوه های حمل و نقل بوده است و به این ترتیب در کنار افزایش تقاضای مسافرین رایط برای جابجایی بار نیز از طریق ریل فراهم شود.
یکی از اصلی ترین گزینه ها در این راستا بحث افزایش سرعت حرکت قطارها در مسیرهای طولانی است و در این بین خط ریلی تهران – مشهد به عنوان پرترافیک ترین خط راه آهن ایران یکی از نخستین گزینه هایی بوده که در چهارچوب برنامه های برقی سازی قرار گرفته است. طبق برنامه های مدنظر این مسیر که طول آن ۹۲۶ کیلومتر است و پس از گذشت از گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود و نیشابور به مشهد می رسد، باید افزایش سرعت ۴۰ کیلومتری همراه شود.
در حال حاضر حداکثر سرعت قطارهای عبوری در این مسیر ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است که بناست با برقی سازی خط ریلی به حدود ۲۰۰ کیلومتر در ساعت افزایش پیدا کند.

این طرح مهم که از سال ها پیش به منظور فراهم آوردن منابع مالی مورد نیاز به سرمایه گذاران خارجی مختلف ارائه شده بود، سرانجام در ماه های پایانی سال قبل تا حد زیادی تعیین تکلیف شد تا حالا مدیرعامل شرکت راه آهن از آغاز عملیات اجرایی برقی سازی این مسیر در سال ۹۶ خبر دهد.
در کنار تهران – مشهد خط ریلی گرمسار- اینچه برون نیز به عنوان یکی دیگر از اصلی ترین اولویت …

اخبار پیشنهادی:

انقلاب راه آهن برقی در ایران

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

احتمال بهره برداری انتخاباتی دولت از پروژه آزادراه تبریز-مرند-بازرگان

[ad_1]

۸ April 2017 | 5:16 am

دریافت خبر : شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۰:۴۶

رییس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی با یادآوری این که عملیات اجرایی قطعه یک آزادراه تبریز-مرند-بازرگان در پاییز سال ۹۵ شروع شده، گفت: احتمال بهره برداری انتخاباتی از قضیه آزادراه تبریز-مرند-بازرگان وجود دارد.
محمدحسین فرهنگی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره پروژه آزادراه تبریز- مرند-بازرگان اظهار کرد: در رابطه با این پروژه چند هفته قبل از حادثه قطار سمنان جلساتی بین مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی و مسئولان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.
وی ادامه داد: در دو جلسه ای که با فاصله چند هفته ای برگزار شده بود، در رابطه با پیمانکار و انتخاب آن و مشارکت کننده تصمیمات روشنی اتخاذ گردید.
وی با یادآوری این که مقرر شد در اولین فرصت کار عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود، تصریح کرد: آزادراه تبریز-مرند-بازرگان در ۴ فاز به صورت همزمان ساخته می شود.
رییس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در عین حال با یادآوری این که عملیات اجرایی قطعه اول آزادراه مذکور پاییز سال گذشته آغاز شد، افزود: پیش بینی می شود این پروژه طی ۴ سال ساخته شود.
فرهنگی تاکید کرد: با توجه به تفاوت قطعات احتمالا بخشی از این پروژه دو ساله به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به این که احتمال بهره برداری انتخاباتی از قضیه مذکور (کلنگ زنی آزادراه) وجود دارد، گفت: قرار بود شرکت خارجی عهده دار تامین مالی شود، اما به دلیل بروز یک سری مشکلات، پیش بینی های ریالی توسط وزارت راه و شهرسازی و مشارکت کننده داخلی صورت گرفته است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی:

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

خبر وزیر از قطار حومه ای نجف آباد به اصفهان

[ad_1]

۷ April 2017 | 4:56 pm

خبرگزاری مهر:وزیر راه و شهرسازی از ایجاد شرکت قطارهای حومه ای در کشور خبر داد و گفت: شرکت حمل و نقل حومه ای امروز با توجه به شکل گیری شهرهای حومه ای در مراکز استان ها و کشور نیازی است که برای آینده باید پیش بینی شود که خوشبختانه این طرح در مسیرهایی مانند تهران-گرمسار، اهواز-بندر امام، اهواز-خرمشهر، اهواز-اندیمشک، مشهد-فریمان، مشهد-گلبهار، مشهد-نیشابور، اصفهان-فولاد شهر، اصفهان-نجف آباد، تبریز-میانه، تبریز-جلفا و ده ها مسیر دیگر انجام شده و یا در دست اجرا است.
عباس آخوندی صبح پنج شنبه در نشست شورای اداری استان سمنان با هدف افتتاح همزمان ۱۷پروژه اقتصادی و عمرانی در استان سمنان به میزبانی سالن غدیر استانداری حضور پیدا کرده بود. (تصویر متعلق به امضای توافقنامه طرح است)

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

پروژه قطار حومه‌ای تهران- گرمسار با همت دولت تدبیر به پایان رسید/ حرکت به سمت حمل و نقل ریلی، راه اصلی جلوگیری از تلفات جاده‌ای

[ad_1]

۷ April 2017 | 9:51 am

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و آردان در مجلس شورای اسلامی با حضور در مراسم افتتاح خط سوم پروژه قطار حومه‌ای تهران- گرمسار با تأکید براینکه این پروژه عظیم قطعا با کمک تلاش‌ها و پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی در دولت یازدهم به اتمام رسیده است گفت: قطعا جناب آقای آخوندی فردی آشنا و دلسوز به مسائل خاص و شرایط نظام جمهوری اسلامی ایران است که به کمک تلاش‌های بی‌دریغ ایشان شاهد تسریع در روند پروژه و تکمیل آن بودیم.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه بحث ریلی یکی از اولویت‌های اصلی مجلس به شمار می‌رود گفت: جلوگیری از بروز حوادث تلح تلفات سوانح جاده‌ای در سال ۹۵ جز با توسعه بخش ریلی امکان پذیر نخواهد بود، ما باید با حرکت به سوی این بخش، شرایط ایجاد سفری ایمن و همراه با آرامش خاطر را برای مردم فراهم کنیم.

کاتب ادامه داد: قانون برنامه ششم توسعه تاسیس شرکت جدیدی به نام شرکت قطارهای شهری دیده شده و اعتبارات آن نیز قابل پیش بینی است که یکی از وظایف این شرکت انتقال خطوط مترو به شهرهای حومه ای مانند پاکدشت، ورامین، شریف‌آباد و ایوان‌کی است.

وی افزود: افتتاح متروی تهران- ایوان‌کی می‌تواند ظرفیت عظیمی را به بخش حمل و نقل غرب استان سمنان بیافزاید تا شاهد افزایش حجم سرمایه‌گذاری، مراودات تجاری، سرریز جمعیتی مردم تهران، تبادل استاد و دانشجو و … بین استان‌های تهران و سمنان باشیم که این امر در زمره مطالبات مردم آردان، گرمسار و استان سمنان است.

عضو خانه ملت همچنین درباره طرح‌های افتتاح شده در روز پنج‌شنبه با حضور هیئت دولت در گرمسار نیز، گفت: امروز خوشبختانه شاهد افتتاح طرح قطار محلی تهران-ورامین-گرمسار بودیم که امید است مراحل مطالعات فاز چهارم خط قطار بومی تهران-گرمسار نیز هرچه سریعتر اجرایی شود.

کاتب با بیان اینکه طول مسیر ریلی این پروژه ۱۱۴ کیلومتر است که برای اجرای آن مبلغی بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان توسط دولت صرف شده است، گفت: کلنگ احداث پروژه قطار حومه‌ای تهران ـ ورامین ـ گرمسار در مرداد سال ۸۶ به زمین زده شد و تا پایان دوره دولت دهم در شرکت راه‌آهن ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در ادامه با مصوبه هیئت وزیران به شرکت مترو تهران واگذار شد حال آنکه ابتدای سال ۹۴ شرکت راه‌آهن بار دیگر این پروژه را از مترو تحویل گرفت و امروز شاهد بهره‌برداری از آن بودیم.

وی افزود: یکی دیگر از مطالبات مردم گرمسار از وزارت راه و شهرسازی تصویب اجرای راه آهن بادرود –کاشان-گرمسار است که می تواند ظرفیت های حمل و نقل و همچنین گردشگری را در گرمسار و همچنین استان های شمالی و مرکزی کشور را فراهم کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تسریع در اجرایی پروژه راه ارتباطی گرمسار -سیمین دشت، تعریض محور چنداب ایوانکی به گرمسار، اصلاح و رفع مسیر حادثه خیز سردره گرمسار از دیگر درخواست‌های مردم گرمسار از مسئولان دولتی محسوب می‌شود./

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

راه آهن حومه ای تهران-گرمسار با حضور وزیر راه افتتاح شد

[ad_1]

۶ April 2017 | 3:05 pm

راه آهن حومه ای تهران-گرمسار با حضور وزیر راه افتتاح شد

گرمسار – خط راه آهن محلی تهران-ورامین-گرمسار با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان راه آهن جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

خط راه آهن محلی تهران-ورامین-گرمسار به طول ۱۱۴ کیلومتر با هدف تسهیل در رفت و آمد و افزایش تبادلات دانشجویی و سرمایه گذاری با اعتبار بیش از پنج میلیارد تومان صبح پنج شنبه به بهره برداری رسید.
با افتتاح این طرح علاوه بر افزایش سطح دسترسی و تبادل بار و مسافر بین شهرهای تهران و گرمسار، میزان تاخیر در ترانسفر مسافران نیز بین پایتخت و شهرهای غربی استان سمنان کاهش خواهد یافت.
افتتاح پروژه های راهسازی و راهداری، حمل و نقل و مسکن فرودگاهی با اعتبار ۵۷۰میلیارد ریال از جمله برنامه های سفر هیئت دولت برای گرمسار است.
وزیر راه و شهرسازی در حاشیه افتتاح این طرح در گفتگویی کوتاه با خبرنگار مهر گفت: اهمیت افتتاح این خط ریلی، تبادل سرمایه گذار و نزدیکی بین گرمسار که از نقاط برتر صنعتی محسوب می شود، وزارت راه و راه آهن رجا را بر آن داشت تا با افتتاح این خط ریلی در راستای تسهیل تردد و ترانسفر مسافر و کالا بین پایتخت و گرمسار اقدام کند.
عباس آخوندی بیان داشت: خوشبختانه این طرح امروز در حالی افتتاح شد که می تواند ظرفیت خوبی را برای سرمایه گذاری در استان سمنان مهیا کند.
سفر یک روزه هیئت دولت به استان سمنان برای افتتاح ۱۸طرح عمرانی و اقتصادی از صبح پنج شنبه آغاز شده است.
هیئت دولت عصر امروز سمنان را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی:

راه آهن حومه ای تهران-گرمسار با حضور وزیر راه افتتاح شد

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

قطار حومه ای تهران- ورامین- گرمسار با حضور وزیر راه افتتاح شد

[ad_1]

۶ April 2017 | 3:22 pm

قطار حومه ای تهران- ورامین- گرمسار با حضور وزیر راه افتتاح شد

فرماندار گرمسار روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با بهره برداری از این طرح ملی تمهیدات لازم برای تسهیل رفت و آمد مردم این شهرستان به تهران و ورامین فراهم شد.
داریوش طاهری ادامه داد: خطوط ریلی این قطار در ایستگاه مرکزی تهران، ایستگاه شهریور، جوانمرد قصاب، ورامین و گرمسار در تردد است.
طاهری، طول مسیر ریلی این طرح را ۱۱۴ کیلومتر عنوان کرد و گفت: برای ساخت وساز عمرانی و زیرساختی این طرح به ازای هر کیلومتر ریل بدون پل، یک میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
فرماندار گرمسار با اشاره به وجود پل های متعدد در طول مسیر، گفت: نزدیک به ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح قطار حومه ای تهران- گرمسار هزینه شده است.
وی خاطر نشان کرد: در صورت استقبال شهروندان استان سمنان تمهیدات لازم برای تردد بیشتر قطار در این مسیر در نظر گرفته می شود.
وی تصریح کرد: آیین کلنگ زنی این طرح در مردادماه سال ۸۶ انجام گرفت و تا پایان دوره دولت دهم این طرح با مدیریت شرکت راه آهن ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.
فرماندار گرمسار با اشاره به مصوبه هیئت وزیران در رابطه بهره برداری این طرح گفت: این طرح در دولت یازدهم به شرکت متروی تهران واگذار شد و در ابتدای سال ۹۴ دوباره به شرکت راه آهن تحویل داده شد.
وی با تأکید بر مزایا و برکات افتتاح این طرح خاطرنشان کرد: افتتاح قطار حومه ای تهران- ورامین- گرمسار برای این شهرستان توسعه پایدار و پیشرفت همه جانبه ایجاد خواهد کرد و جمعیت بسیاری از مردم ساکن در تهران به این شهرستان سرازیر می کند.
طاهری، توسعه اقتصادی و کاهش هزینه را از فواید دیگر این طرح دانست و گفت: قطار حومه ای تهران- ورامین- گرمسار می تواند ظرفیت خوبی را برای …

اخبار پیشنهادی:

قطار حومه ای تهران- ورامین- گرمسار با حضور وزیر راه افتتاح شد

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

خط سوم قطار حومه ای تهران- گرمسار به بهره برداری رسید

[ad_1]

۶ April 2017 | 4:30 pm

خط سوم قطار حومه ای تهران- گرمسار به بهره برداری رسید

به گزارش قدس آنلاین ، صبح پنجشنبه در مراسمی به طور هم زمان قطار حومه ای تهرانگرمسار، پروژه های راه سازی، راهداری، حمل ونقل، مسکن و فرودگاهی افتتاح شد .
فرماندار گرمسار در این مراسم با اشاره به کلنگ زنی این پروژه در سال ۸۶ خاطرنشان کرد: زحمات زیادی در دولت های مختلف تاکنون برای روند عملیات اجرایی این پروژه انجام گرفته است .
طاهری اعتبار تخصیص یافته از سوی دولت در ساخت قطار حومه ای تهران گرمسار را ۳۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این پروژه بخشی از جمعیت شرق تهران را به شهرستان گرمسار جذب می کند .
وی با اشاره به برخی پروژه های راه سازی در گرمسار اذعان داشت: پروژه راه سیمین دشت به فیروزکوه و راه آهن تهران- گرمسار- بادرود می تواند در این شهرستان توسعه پایدار ایجاد کند .
فرماندار گرمسار همچنین ارتقای سطح اقتصادی این شهرستان را از مزایای دیگر بهره برداری از پروژه های مذکور دانست و گفت: قطار حومه ای تهران – گرمسار با طول ریلی ۱۱۴ کیلومتر با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می کند.

اخبار پیشنهادی:

خط سوم قطار حومه ای تهران- گرمسار به بهره برداری رسید

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

قطار تهران – ورامین- گرمسار با حضور وزیر راه افتتاح شد

[ad_1]

۶ April 2017 | 4:31 pm

قطار حومه ای تهران- ورامین- گرمسار همزمان با سفر رئیس جمهوری به سمنان و با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در محل راه آهن شهرستان گرمسار بهره برداری شد.

ایران آنلاین / فرماندار گرمسار روز پنجشنبه در آیین بهره برداری این طرح ریلی افزود: با بهره برداری از این طرح ملی تمهیدات لازم برای تسهیل رفت و آمد مردم این شهرستان به تهران و ورامین فراهم شده است.
داریوش طاهری اظهارداشت : خطوط ریلی این قطار در ایستگاه مرکزی تهران، ایستگاه شهریور، جوانمرد قصاب، ورامین و گرمسار در تردد است.
طاهری طول مسیر ریلی این طرح را ۱۱۴ کیلومتر ذکر کرد و گفت : برای ساخت وساز عمرانی و زیرساختی این طرح به ازای هر کیلومتر ریل بدون پل، یک میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
فرماندار گرمسار با اشاره به وجود پل های متعدد در طول مسیر، خاطرنشان کرد : حدود به ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح قطار حومه ای تهران- گرمسار هزینه شده است.
وی تصریح کرد : در صورت استقبال شهروندان استان سمنان تمهیدات لازم برای تردد بیشتر قطار در این مسیر در نظر گرفته می شود.
وی یادآور شد : آیین کلنگ زنی این طرح در مردادماه سال ۸۶ انجام گرفت و تا پایان دوره دولت دهم این طرح با مدیریت شرکت راه آهن ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.
فرماندار گرمسار با اشاره به مصوبه هیئت وزیران در رابطه بهره برداری این طرح گفت: این طرح در دولت یازدهم به شرکت متروی تهران واگذار شد و در ابتدای سال ۹۴ دوباره به شرکت راه آهن تحویل داده شد.
وی با تأکید بر مزایا و برکات افتتاح این طرح خاطرنشان کرد: افتتاح قطار حومه ای تهران- ورامین- گرمسار برای این شهرستان توسعه پایدار و پیشرفت همه جانبه ایجاد خواهد کرد و جمعیت بسیاری از مردم ساکن در تهران به این شهرستان سرازیر می کند.
طاهری توسعه اقتصادی و کاهش هزینه را از فواید دیگر این طرح برشمرد و گفت: قطار حومه ای تهران- ورامین- گرمسار می تواند ظرفیت خوبی را برای اشتغال زایی در این شهرستان تأمین کند.
فرماندار گرمسار با قدردانی از همکاری دستگاه های اجرایی در ساخت و افتتاح این طرح، افزود: تاکنون بیش از ۶۰ جلسه با محوریت طرح قطار حومه ای تهران – ورامین- گرمسار در فرمانداری این شهرستان، استانداری و وزارت راه و شهرسازی برگزارشده است.
در سفر رئیس جمهوری به استان سمنان بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۸طرح با اعتباری نزدیک به ۱۱ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال همزمان و از طریق ویدئو کنفرانس برنامه ریزی شده است.
دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در سفر کاروان تدبیر و امید در قالب بیست و ششمین سفر استانی روز سی و یکم فرودین ۹۵ مهمان مردم سمنان بود.
استان سمنان با ۷۰۲ هزار و ۳۶۰ نفر جمعیت، مجموعه ای از کویر، جنگل و کوهستان است و گنجی از ذخائر قابل توجه معدنی، بناهای تاریخی و زمینه گردشگری، خاک حاصلخیز برای پرورش انواع محصولات کشاورزی به استان چهار فصل مشهور است.
استان سمنان در زمان حاضر ۸۰ درصد تولید نمک، حدود ۴۵ درصد تولید گچ و بیش از ۹۰ درصد ذخایر زئولیت و سلستین کشور و حدود هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی و تولیدی دارد و ظرفیت گردشگری این استان با توجه به داشتن حدود ۸۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و بیش از هزار اثر تاریخی، مذهبی و طبیعی بسیار بالاست.
استان سمنان ۹٫۷ میلیون هکتار وسعت دارد و بیش از پنج میلیون هکتار کویر و ۳۵۲ هزار هکتار عرصه های جنگلی دارد.
/ایرنا

[ad_2]

لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

پوسته وردپرس