قالب وردپرس

آذربایجان شرقی

تلاش برای رفع انسداد ۱۱۴۰ راه روستایی آذربایجان شرقی/ تمام راه‌های اصلی آذربایجان شرقی باز است



۱۸ February 2017 | 11:13 am

داریوش باقرجوان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: به دنبال بارش سنگین برف و وقوع کولاک شدید مسیر ۱۱۴۰ راه روستایی و نیز تعدادی از مسیرهای اصلی استان مسدود شد که با تلاش راهداران تاکنون تمام محورهای اصلی بازگشایی شده‌اند و تا عصر امروز مسیر تمام راه‌های روستایی نیز باز می‌شود.

باقرجوان افزود: استان آذربایجان شرقی کولاک خیز است و شامگاه گذشته شاهد وقوع کولاک شدید در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) همچنین محورهای عجب‌شیر-آذرشهر، تبریز-اهر، اهر-کلیبر و هشترود-مراغه بودیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: اکنون ۱۳۰۰ نیروی راهدار با ۶۵۰ دستگاه ناوگان راهداری سبک و سنگین مشغول عملیات برف‌روبی در ۱۴ هزار و ۴۰ کیلومتر راه هستند.

 



لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

حریم گسل تبریز در معرض ساخت وسازهای بی رویه قرار گرفته است



۹ March 2017 | 2:14 pm

محمدصادق پورمهدی در جلسه شورای فنی استان، با ابراز تاسف از اینکه روند ساخت وساز در حریم گسل تبریز ادامه داد، افزود: دستگاه های متولی نظارت بر ساخت وساز، بخاطر تناقض منافع به درستی به وظایف خود عمل نمی کنند و همین امر باعث شده است که این مقررات در سطح عموم نیز جدی گرفته نشود. وی با بیان اینکه خوشبختانه وزارت راه و شهرسازی برای سامان دهی این موضوع مصمم است، گفت: انتظار ما این است که وزارت راه این موضوع را در سطح ملی و استانی به صورت یکپارچه دنبال کند و با موضوعات بصورت مقطعی و احساسی برخورد نشود. معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه در خصوص طرح اجرای رویه بتنی در جاده های کشور، گفت: متاسفانه وزارت راه و شهرسازی این طرح را در استان آذربایجان شرقی اجرایی نکرده و با وجود اهتمام دستگاه های استانی، در بدنه مهندسی وزارت راه در این خصوص مقاومت می شود. پورمهدی با بیان اینکه عرضه قیر رایگان به شهرداری ها و دهیاری ها موجب شده است که اقبالی به طرح رویه بتنی نشود، گفت: البته در بحث آسفالت هم وضعیت خوبی نداریم و کیفیت آسفالت در پروژه های راه سازی بسیار پایین است. وی از مسئولان وزارت راه و شهرسازی خواست تا از اداره کل راه و شهرسازی استان در خصوص اجرای رویه بتنی جاده ها حمایت کرده و بخشی از این طرح را به صورت نمونه در جاده های استان شروع کنند. پورمهدی با اشاره به اینکه بیش از شش هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در استان اجرا می شود، گفت: بخش عمده ای از این پروژه ها، شامل بتن ریزی است، بنابراین در بحث بتن باید کیفیت کار را جدی بگیریم.



لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

استیضاح وزیر راه سیاسی است/ استیضاح باید دلیل منطقی داشته باشد



۱۸ February 2017 | 12:02 pm

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی روز آینده قرار است در مجلس یازدهم استیضاح شود و البته دلایل منطقی و قانع‌کننده‌ای برای این کار وجود ندارد. آخوندی، از مهره‌های اقتصادی تیم روحانی به حساب می‌آید که بیشترین و سریع‌ترین بهره گیری‌ها از فضای بعد از برجام، در وزارتخانه او صورت گرفت. آب‌ها و آسمان و همه راه‌های ایران، نخستین حوزه‌هایی بودند که بعد از سال‌ها تحریم، جان تازه‌ای گرفتند و امکان فعالیت‌های اقتصادی را، تسهیل کردند. 

«ایران» در گفت‌و‌گو با صاحب منصبان بخش خصوصی، استیضاح آخوندی را بررسی کرده است.

جلیل شاهی، استاد مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت

استیضاح باید دلایل منطقی داشته باشد. وزارت راه و شهرسازی دارای سیستم است و به صورت مستقل نمی‌توان یک شخص را مقصر دانست. مسائل مختلف سیستمی مؤثر هستند. اگر مسائل خاصی از وزارت راه را در نظر بگیریم، مسائل بودجه‌ای در به توفیق نرسیدن تمام طرح‌ها بی‌تأثیر نبوده است. ولی به طور کلی، به نظر می‌رسد این وزارتخانه در مسأله حمل و نقل برنامه نداشته و توصیه‌های ما اعمال نشده است. البته تأکید می‌کنم همه چیز مربوط به وزارتخانه نیست و نمی شود گفت اگر کس دیگری جای آخوندی بود، وضعیت بهتر می‌شد. وزارت راه و شهرسازی باید از هم جدا باشد و وزارت حمل و نقل داشته باشیم. مجلس باید برنامه مدونی از وزارتخانه می خواست، دست روی برنامه‌های وزارت می‌گذاشت و اگر توضیحات و دلایل برای این برنامه‌ها کافی نبود، بعد وزیر را استیضاح می‌کرد. ولی با توجه به اینکه این کارهای کارشناسی صورت نگرفته و مدت کوتاهی به پایان عمر دولت یازدهم باقی مانده است، می‌توان گفت به احتمال بسیار زیاد این استیضاح سیاسی است.

امید ملک، رئیس کمیسیون حمل و نقل، لجستیک و گمرک اتاق ایران

این استیضاح سیاسی است. من بعید می‌دانم تا آخر عمر ما وزارت راه و شهرسازی دیگر چنین وزیر فرهیخته‌ای را ببیند. کارهای بسیار بزرگی انجام شده است. در زمانی که آخوندی وزارت را در دست گرفت، سیر واگن‌های باری حداکثر ۸۰ کیلومتر در روز بود و الان به ۲۰۰ کیلومتر رسیده است. ریل گذاری‌های بسیار خوبی انجام شده و سرمایه‌گذاری در ریل بهتر شده است. به خاطر همین کارهای زیربنایی این صنعت در چند سال آینده بسیار بیشتر شکوفا خواهد شد. در حوزه هوایی هم دیدیم که بالاخره بعد از ۳۷ سال، یکی از پرنده‌های مدرن وارد کشور شد و این بسیار مهم است. در حوزه دریا هم شرکت‌های کشتیرانی بزرگ به ایران برگشتند، حتی پیش از اینکه برجام نهایی شود در وزارت آخوندی این اتفاق افتاد. بنابراین ما در بخش خصوصی از عملکرد ایشان در حوزه راه و ترابری بسیار خرسند هستیم. در ساختار وزارتخانه که از قبل تعیین شده بود، هیچ پایگاهی برای رصد ترابری کشور در هیچ حوزه‌ای وجود نداشت. اما آخوندی با همکاری سازمان برنامه و بودجه این ساختار را اصلاح کردند. معاونت حمل و نقل ایجاد شد که در مهر سال‌جاری ابلاغ شد ونیروهایی را برای رصد ترابری به کار گماشتند. همه این اقدامات، از وزارت راه و شهرسازی یک وزارتخانه موفق ساخته است.

سید حسن موسوی‌نژاد، رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی

الان نزدیک به ۲۰ سال است که در حوزه حمل و نقل ریلی کار می‌کنم. در تمام این سال‌ها، یکی از بهترین وزرایی که دید استراتژیک دارد، دکتر آخوندی است. ایشان برنامه‌های کلان خوبی برای وزارت داشت و با توجه به سابقه‌شان در برنامه‌ریزی‌های کلان و سابقه در بخش خصوصی، دیدگاه و برنامه‌های خوبی داشت. دکتر آخوندی توانست شرایط خوبی برای استفاده از سرمایه‌های بیرونی در شرایطی که دولت منابع کمی دارد، فراهم کند. در این زمان و این شرایط، تغییر شخص وزیر، آسیب جدی به وزارتخانه‌ای می‌زند که بدهی کلان دارد.

در کل بحث استیضاح وزیر راه و شهرسازی، عملکردی نیست، کاملاً سیاسی است. هدف این کار سیاسی نیز تضعیف دولت در ایام نزدیک به انتخابات است. آقای آخوندی از وزرایی است که از نظر اندیشه و فکر خیلی به دولت کمک می‌کند و از مهره‌های کلیدی دولت به حساب می‌آید، برای همین هم عده‌ای دست روی او گذاشته‌اند.

یونس جاوید، رئیس انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی ایران

در حوزه وزارت راه و شهرسازی مشکلات کلانی وجود دارد. به اعتقاد ما در بخش خصوصی مشکل ساختاری اصلی و مبرم، ادغام وزارت راه و ترابری با وزارت‌ مسکن و شهرسازی و تشکیل وزارت راه و شهرسازی است که از همان ابتدا مباحث و انتقادات تندی را در پی داشته است.

اما این مشکلات، ارتباطی به وزیر راه وشهرسازی و عملکرد ایشان ندارد. ما با اعتقاد بر زحمات علمی ودانش پژوه وزیر محترم راه و شهرسازی، طرح استیضاح را در این برهه از زمان، که هر روز شاهد پیشرفت و برنامه‌های کشورها و رقبای سنتی و جدید مسیرهای رقیب ترانزیت از کشور هستیم، به صرفه و صلاح بخش حمل و نقل بین‌المللی کشور نمی‌دانیم و پیشنهاد اکید می‌کنیم که برای رهایی از معضلات موجود حوزه حمل و نقل و راه و ترابری، نمایندگان محترم، طرح تفکیک دو وزارتخانه و اعاده وضعیت سابق و حتی اندکی فنی‌تر و بین‌المللی‌تر، ایجاد «وزارت حمل و نقل» را وجهه همت خود قرار دهند. ما اعتراض به استیضاح وزیر راه و شهرسازی را در قالب بیانیه‌ای خطاب به آقای لاریجانی رئیس مجلس نیز ارسال کرده‌ایم.



لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

حضور رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و هیات همراه در استان آذربایجان شرقی



۹ March 2017 | 2:31 pm

( گروه: اخبار و وقایع مرکز )



لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

بازگشایی راه ارتباطی ۳۰ روستا در شهرستان هشترود آذربایجان‌شرقی



۱۹ February 2017 | 8:01 am

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی، علیرضا اوشال در ادامه افزود: راه ارتباطی ۱۸۰ روستای هشترود که براثر بارش برف و کولاک چند روز پیش مسدود شده بود امروز با تلاش راهداران راه ارتباطی ۳۰ روستا بازگشایی شد.

وی افزود: ۱۲ اکیپ راهداری با ۶۰ نفر راهدار اکنون در  مشغول برف‌روبی و نمک‌پاشی راه‌های روستایی بخصوص در راه‌های صعب البور هستند.

اوشال ادامه داد: به محض فروکش نمودن وزش باد دیگر راه‌های مسدود شده تا چند روز آینده بازگشایی خواهند شد.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون تمام جاده‌های اصلی منطقه باز و تردد در آن‌ها در جریان است.

اوشال گفت: از اول بارش‌های صورت گرفته بیش از هزار و ۷۰۰ تن نمک در راه‌های ارتباطی شهرستان مصرف شده است.

رییس راه و شهرسازی هشترود افزود: همچنین ۱۶۰ میلیون مترمکعب از اول بارش‌ها برف‌روبی شده است.

شهرستان هشترود بیش از ۹۰۰ کیلومتر راه دارد که ۳۵۰ کیلومتر آن آسفالت اصلی، فرعی و روستایی، ۲۵۰ کیلومتر راه خاکی و ۳۰۰ کیلومتر راه شن‌ریزی دارد.



لینک منبع
بازنشر توسط urbanity.ir

گزارش تصویری حضور رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و هیات همراه در استان آذربایجان شرقی/ بخش دوم



۹ March 2017 | 5:06 pm

دریافت خبر : پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۶

( گروه: اخبار و وقایع مرکز )

افتتاح شبکه آزمایشگاه های قیر عملکردی (PG) در شرکت مجد تبریز، شرکت فخر آذربایجان، نگین سیاه آذربایجان، شرکت آکا و شرکت آدیکو/ بازدید فنی از برج جهانی/جلسه جمع بندی- پنجشنبه ۱۹ اسفند ماه ۱۳۹۵

اخبار پیشنهادی:



    لینک منبع
    بازنشر توسط urbanity.ir

    بشنوید: وضعیت ترافیکی راه‌ها تا ساعت۱۳/ تردد روان در تمام محورها بدون مداخله جوی



    ۱۹ February 2017 | 1:08 pm

    رادیو اینترنتی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

    آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی کشور را از طریق رادیو اینترنتی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بشنوید.

    درحال بارگزاری…



    دریافت فایل Road13 با حجم

    ۱ MB



    لینک منبع
    بازنشر توسط urbanity.ir

    نهضت مناسب سازی فضاهای عمومی و اداری را باید در سال ۹۶ ایجاد کنیم



    ۱۲ March 2017 | 12:17 pm

    معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: در سال ۹۶ باید نهضت مناسب سازی فضاهای عمومی و اداری را برای معلولان ایجاد کنیم. 
    به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمد صادق پورمهدی در جلسه شورای برنامه ریزی استان، اظهار کرد: هنوز اهمیت مناسب سازی محیط برای معلولان در جامعه ما درک نشده و آمادگی فرهنگی و فکری در این زمینه ایجاد نشده است. 
    وی با تاکید بر اینکه شهرداری ها و سایر نهادها و ارگان ها باید به وظایف خود در این خصوص عمل کنند، گفت: وضعیت مناسب سازی ساختمان های اداری در استان مطلوب نیست و این موضوع مهم نباید معطل کمبود بودجه شود. 
    پورمهدی خاطرنشان کرد: دستگاه های مختلف در راستای مناسب سازی فضاهای عمومی برای معلولان باید فعال تر از قبل عمل کند. 
    در این نشست همچنین ۹ مورد از مصوبات کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان مطرح و پس از بحث و بررسی، ۸ مورد از آنها مورد موافقت اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان قرار گرفت.
    انتهای پیام

    اخبار پیشنهادی:



    لینک منبع
    بازنشر توسط urbanity.ir

    برگزاری جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهرستان مرند در آذربایجان‌شرقی



    ۱۹ February 2017 | 2:05 pm

    به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی، جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار شهرستان مرند با حضور بابک نجفیان رئیس اداره عمران و بهسازی شهری، شهرداری مرند و سایر اعضاء ستاد شهرستان برگزار شد.

    در این جلسه نجفیان ضمن اشاره به مصوبات ستاد بازآفرینی شهری استان در خصوص ارسال و ارائه عملکرد و برنامه‌های ستادهای بازآفرینی شهری پایدار شهرستان‌ها و دستگاه‌های اجرائی از اعضاء ستاد بازآفرینی شهرستان مرند درخواست کرد تا در اسرع وقت نسبت به ارسال عملکرد سال ۹۵ و ارائه برنامه سال ۹۶ خود به دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهری استان اقدام نمایند.

    مسئول دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهری استان گزارشی در خصوص پروژه‌هایی که از محل اعتبارات ملی توسط اداره عمران و بهسازی شهری در سکونتگاه‌های غیررسمی شهر مرند در دست اجرا دارد را به اعضاء ستاد ارائه کردند.

    وی با اشاره به تهیه برنامه بازآفرینی پایدار شهری بلندمدت (سند چشم‌انداز ۱۴۰۴)، میان‌مدت (پایان برنامه ششم تا ۱۳۹۹) و برش سال ۱۳۹۶، از ستاد بازآفرینی شهرستان مرند خواست تا در اسرع وقت نسبت به ارسال نظام محله بندی شهرستان‌های مرند و تعیین گونه‌بندی محلات در هر شهر بر اساس مطالعات انجام شده اقدام نمایند تا اقدامات لازم در خصوص تهیه برنامه‌های مذکور اقدام گردد.

    نجفیان در خاتمه از شهرداری مرند خواستار آن شد تا در اسرع وقت با مهندسین مشاور شهرستان، مشاور مطالعات بافت فرسوده مرند که به تصویب کمیسیون ماده ۵ رسیده است هماهنگی‌های لازم را در موارد مدنظر خود در خصوص نقشه‌های تهیه شده برای بافت فرسوده مرند به عمل آورده و نقشه‌های مذکور را تائید و جهت انجام اقدامات بعدی به کمیسیون ماده ۵ عودت نماید.



    لینک منبع
    بازنشر توسط urbanity.ir

    اصلاحیه بند ۸ طرح جامع شهر تبریز/ساماندهی رودخانه های داخل محدوده شهر با همکاری شهرداری و وزارت نیرو/ اعمال حرایم رودخانه ها روی نقشه های طرح جامع توسط وزارت نیرو



    ۱۲ March 2017 | 2:16 pm

    دریافت خبر : یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۶

    اصلاحیه بند ۸ طرح جامع شهر تبریز/ساماندهی رودخانه های داخل محدوده شهر با همکاری شهرداری و وزارت نیرو/ اعمال حرایم رودخانه ها روی نقشه های طرح جامع توسط وزارت نیرو
    دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه ای به استاندار آذربایجان شرقی، مصوبه شورا را درباره اصلاحیه بند ۸ مصوبه مورخ ۹۵.۸.۲۴ شورای عالی درباره طرح جامع شهر تبریز، ابلاغ کرد.

    به گزارش هم نوا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیروز حناچی دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه ای به جبارزاده استاندار و رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان آذربایجان شرقی، مصویه شورای عالی، درباره اصلاحیه مصوبه مورخ ۹۵.۸.۲۴ طرح جامع شهر تبریز در جلسه ۹۵.۱۱.۱۸ شورا را ابلاغ کرد.
    در نامه دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به استاندار استان آذربایجان شرقی آمده است: پیرو نامه شماره ۴۴۶۹۶/۳۰۰ مورخ ۹۵.۸.۲۵ موضوع اعلام مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران پیرامون طرح جامع شهرتبریز، به استحضار می رساند که شورای عالی شهرسازی و معماری ایران درجلسه مورخ ۹۵.۱۱.۱۸ بنا به درخواست نماینده محترم وزارت نیرو در شورای عالی، بند هشت مصوبه مورخ ۹۵.۸.۲۴ با موضوع “طرح جامع شهر تبریز” را به شرح زیر اصلاح نمود:
    « ۸. ساماندهی رودخانه های داخل محدوده ی شهر توسط شهرداری و با هماهنگی وزارت نیرو انجام وکلیه حرایم رودخانه ها مطابق اعلام نظر وزارت نیرو (حداکثر ظرف مدت دو هفته پس از اعلام این مصوبه) بر روی نقشه های طرح جامع پیشنهادی لحاظ گردد.»
    پرینت

    اخبار پیشنهادی:

      اصلاحیه بند ۸ طرح جامع شهر تبریز/ساماندهی رودخانه های داخل محدوده شهر با همکاری شهرداری و وزارت نیرو/ اعمال حرایم رودخانه ها روی نقشه های طرح جامع توسط وزارت نیرو



      لینک منبع
      بازنشر توسط urbanity.ir

      پوسته وردپرس